Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Tecnoloxías avanzadas de representación gráfica en edificación e territorio Código 670503003
Titulación
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinación
Fernández Álvarez, Ángel José
Correo electrónico
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Profesorado
Fernández Álvarez, Ángel José
Correo electrónico
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Web http://http://euat.udc.es/
Descrición xeral La irrupción de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación TICs ha producido una gran transformación en el ámbito de la edificación, especialmente en el área de la representación gráfica y del levantamiento arquitectónico. Avances como la introducción del scáner laser digital y la fotogrametría de imágen múltiple permite la adquisición masiva de datos métricos en un tiempo reducido.

En esta asignatura se tratarán de exponer las nuevas tendencias de levantamiento arquitectónico basadas en aplicaciones informáticas digitales así como los fundamentos básicos de la fotogrametría arquitectónica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecer os procedementos de restitución fotogramétrica utilizados na intervención en edificios construídos.
A5 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información dos obxectos tridimensionais relacionados co proceso edificatorio, para lograr a súa representación gráfica.
A6 Capacidade para xulgar técnicas topográfica/fotogramétrica e determinar vantaxes e inconvenientes de aplicación en cada caso.
A7 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de organización e planificación.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B15 Capacidade de Razoamento crítico.
B17 Capacidade de Aprendizaxe autónoma.
B18 Capacidade de Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os procedementos de restitución fotogramétrica utilizados na intervención en edificios construídos. AM4
AM5
AM6
AM7
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM15
BM17
BM18
CM1
CM3
CM6
CM8
Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información dos obxectos tridimensionais relacionados co proceso edificatorio, para lograr a súa representación gráfica. AM4
AM5
AM6
AM7
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM15
BM17
BM18
CM1
CM3
CM6
CM8
Capacidade para xulgar técnicas topográfica/fotogramétrica e determinar vantaxes e inconvenientes de aplicación en cada caso. AM4
AM5
AM6
AM7
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM15
BM17
BM18
CM1
CM3
CM6
CM8
Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo. AM4
AM5
AM6
AM7
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM15
BM17
BM18
CM1
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Introducción a las nuevas tecnologías en los levantamientos gráficos arquitectónicos.
Tema 2 Conceptos básicos del levantamiento arquitectónico. Nuevas tecnologías aplicadas al levantamiento del patrimonio.
Tema 3 La fotografía como recurso. Restituciones básicas. Software de aplicación.
Tema 4 Aplicaciones de fotogrametría en edificación. Principios básicos y aplicaciones.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A5 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B9 B15 B17 C6 C8 15 24 39
Prácticas a través de TIC A6 A7 B2 B4 B8 B10 B11 B12 B18 C3 6 9 15
Seminario A6 A7 B1 B4 B5 B6 B9 B15 B17 C8 C6 2 3 5
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B15 B17 C1 C6 C8 0 15 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Seminario
Traballos tutelados
Descrición
En las entrevistas periodicas que realice el alumno se realizarán las aclaraciones correspondientes a todos aquellos aspectos que plantee, se orientará sobre los conceptos expuestos en las sesiones magistrales y se orientará el trabajo tutelado obligatorio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 A5 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B9 B15 B17 C6 C8 Se valorará la participación activa del alumnado en las sesiones magistrales. 20
Prácticas a través de TIC A6 A7 B2 B4 B8 B10 B11 B12 B18 C3 Se valorará la participación activa y el aprovechamiento del alumnado en las prácticas que se realicen sobre los contenidos de la asignatura a través de herramientas TIC. 10
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B15 B17 C1 C6 C8 Se valorará la adecuación de los trabajos realizados por el alumno a los criterios y orientaciones planteados por los profesores. 70
 
Observacións avaliación

Para poder superar la asignatura el alumno deberá asistir como mínimo al 80% de las clases (sesiones magistrales, talleres, seminarios,...).

Para poder ser calificado será obligatoria la entrega de todos los trabajos propuestos.

Además de la asistencia, participación y realización de trabajos tutelados se podrán realizar las pruebas que se consideren necesarias con el fin de valorar adecuadamente el grado de asimilación de los contenidos conceptuales y procedimentales de la asignatura.


Fontes de información
Bibliografía básica BUILL POZUELO, Felipe (2008). Fotogrametría arquitectónica. Barceloa: Univ. Politécnica de Catalunya
LERMA GARCÍA, José Luis (2002). Fotogrametría moderna: analítica y digital. Valencia: Universitat Politècnica de València
CUELI LÓPEZ, Jorge Tomás (2011). Fotogrametría Práctica. Tutorial Photomodeler. Santander: Ediciones Tantín
ALMAGRO GORBEA, Antonio (2004). Levantamiento Arquitectónico. Granada: Universidad de Granada
JIMÉNEZ MARTÍN, Alfonso; PINTO PUERTO, Francisco (2003). Levantamiento y análisis de edificios. Futuro y tradición.. Sevilla: Universidad de Sevilla

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Tecnoloxía dos Sistemas de Información Xeográfica e BIM/670503004

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías