Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Avaliación e certificación enerxética dos edificios Código 670503005
Titulación
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Correo electrónico
juan.luis.perez@udc.es
Profesorado
Alvarez Diaz, Jose Antonio
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Correo electrónico
jose.antonio.alvarezd@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade.
A3 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade.
A9 Coñecer os determinantes construtivos do edificio como marco dos sistemas de instalacións e a normativa de aplicación.
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A14 Coñecer os principios básicos e metodoloxías aplicadas aos sistemas baseados en EERR.
A15 Establecer os criterios técnicos para a integración dos sistemas baseados en EERR nos edificios.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Determinar a eficiencia enerxética dun edificio AM9
AM10
AM11
AM12
AM13
BM4
BM5
BM6
BM9
BM10
BM11
BM22
BM23
BM24
BM25
CM3
CM4
Elaborar o informe técnico co certificado de eficiencia enerxética do edificio AM2
AM3
AM9
AM10
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
BM1
BM2
BM3
BM4
BM6
BM8
BM9
BM10
BM12
BM22
BM23
BM24
BM25
CM1
CM3
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Situación xeral do sector
Normativa técnica aplicable
Limitación da Demanda (CTE-HE) Método simplificado
Método xeral
Certificación enerxética de edificios en proxecto e terminado Procedemento de Certificación
Aplicación do programa CALENER VYP
Caso de estudo mediante a aplicación do programa CALENER VYP
Certificación enerxética de edificios existentes Procedemento de Certificación
Aplicación do programa CE3X
Caso de estudio mediante a aplicación do programa CE3X

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A13 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 10 15 25
Prácticas a través de TIC A12 B6 B10 B11 B12 10 30 40
Proba obxectiva A3 A12 C1 2 0 2
Proba de resposta breve A2 A9 A10 A11 A14 C1 1 0 1
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do contido teórico e metodoloxías de traballo para reliazar a evaluación e certificación enerxética dos edificios. Exporase casos prácticos resoltos con CALENER e con CE3X
Prácticas a través de TIC Resolución dun caso práctico empregando o CALENER VYP e o CE3X
Proba obxectiva Exame práctico no que se resolven problemas similares aos resoltos na clase
Proba de resposta breve O alumno realizará unha proba de resposta curta ou tipo test na que se avaliarán os seus coñecementos normativos e técnicos relacionados coa certificación enerxética de edificios, cuxa duración máxima será dunha hora.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Durante a realización das prácticas realizadas cos programas CALENER y CE3X, realizarase unha atención personalizada encamiñada a resolver as dúbidas ou dificultades que xurdan na utilización da aplicación informática.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A12 B6 B10 B11 B12 Esíxese a entrega, no prazo establecido, das prácticas formuladas nas clases interactivas. 25
Proba de resposta breve A2 A9 A10 A11 A14 C1 Os coñecementos adquiridos mediante as sesións maxistrais avaliaranse mediante unha proba teórica de resposta múltiple ou preguntas curtas.

Nota mínima de 4 sobre 10 para facer media coa parte práctica.
40
Proba obxectiva A3 A12 C1 Exame práctico no que se resolven problemas similares aos resoltos na clase. 35
 
Observacións avaliación

Examen teórico: Exame con preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota
mínima de 4 sobre 10 
(40% da nota da proba).
Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos
traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da
proba).


Asistencia a clase: é obligatoria, solo se permiten duas faltas de
asistencia durante o cuatrimestre (a partir de la segunda falta a
sesiones prácticas, o alumno perde dereito a ser evaluado por
curso)



A nota final se calcula según a fórmula:



N= 25% TI + 75% PO

  • TI: Nota media dos traballos individuaís.
  • PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Fontes de información
Bibliografía básica Ministerio de Fomento (2013). DB HE: Ahorro de energía. BOE
IDAE (2009). Escala de calificación energética. Edificios de nueva construcción. Madrid
IDAE (2011). Escala de calificación energética. Edificios existentes. Madrid
IDAE (2009). Manual de Usuario CALENER-VyP. Madrid
IDAE (2013). Manual de usuario de calificación energética de edificios existentes CE3X. Madird
Gobierno de España (2013). Real Decreto 235/2013, por el que se aprueba el procedimiento básico para la certificación de la eficiencia energética de los edificios.. BOE

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías