Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Sistemas e instalacións para a calidade ambiental interior na edificación Código 670503007
Titulación
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Alvarez Diaz, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.alvarezd@udc.es
Profesorado
Alvarez Diaz, Jose Antonio
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Correo electrónico
jose.antonio.alvarezd@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade.
A9 Coñecer os determinantes construtivos do edificio como marco dos sistemas de instalacións e a normativa de aplicación.
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A16 Coñecer os principios e métodos da física ambiental. Coñecer as leis e modelos de intercambio enerxético nas edificacións co medio-ambiente.
A19 Coñecer a normativa xeral da xestión da calidade medio ambiental
A20 Analizar o ciclo de vida do edificio e avaliar o seu impacto ambiental
A23 Dominio de habilidades e métodos de identificación de riscos, estimación de probabilidades e estimación de consecuencias.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os requisitos normativos para o ambiente interior dos edificios AM2
AM9
AM11
AM12
AM13
AM16
AM19
AM20
AM23
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM23
BM24
BM25
CM1
CM3
CM4
CM6
CM8
Verificar e diagnosticar a calidade ambiental interior dun edificio segundo os criterios de ÚNEA 171330 AM2
AM10
AM11
AM12
AM13
AM16
AM19
AM20
AM23
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM23
BM24
BM25
CM1
CM3
CM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución á calidade ambiental en edificios Orixe da problemática
Definición de Calidade de aire interior (IEQ)
Definición de Síndrome do edificio enfermo (SBS)
Contexto lexislativo e normativo na IEQ Fundamentos e principios básicos
Lexislación aplicable
Normativa técnica existente
Estándares bioclimáticos e enerxéticos existentes
Auditoría ambiental interior: Recoñecemento do edificio Características técnicas e construtivas do edificio e os seus sistemas
Factores contaminantes físicos, químicos e microbiolóxicos
Sintomatoloxía e enfermidades asociadas á baixos niveis de IEQ
Inventario dos factores de risco: Diagnose Identificación dos riscos existentes e as súas causas
Análise e elaboración da matriz de riscos
Técnicas de intervención: Programa de actuación para a mitigar os riscos existentes Medidas sobre elementos estruturais e construtivos
Medidas condicións hixiénico - sanitarias e ambientais
Medidas de control directo sobre o ámbito próximo e instalacións
Verificación final e certificado IEQ. Plan de prevención e control. Seguimento e control durante a vida últil do inmoble
Sistemas de control e regulación de sistemas relacionados co ambiente interior.
Procedementos de inspección e diagnóstico periódico.
Técnicas de mellora e optimización para elevar a calidade ambiental interior

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A2 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B22 B23 3 0 3
Sesión maxistral B10 B11 B12 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 9 18 27
Estudo de casos A2 A10 A11 A12 A16 A20 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 9 18 27
Traballos tutelados A2 A9 A10 A11 A12 A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 6 6 12
Proba de resposta breve A2 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 1 0 1
Proba obxectiva A12 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B24 C1 C3 C4 C6 C8 2 0 2
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais O alumno realizará un informe resumo das prescricións técnicas aplicables á determinación da calidade de aire interior (IEQ) segundo a normativa actual.
Sesión maxistral O profesor realizará a exposición dos fundamentos e metodoloxías relacionadas coas auditorías de calidade de aire interior en edificios e o seu efectos, co obxecto de que o alumno adquira a base para a resolución dun caso práctico no que se considere a súa implantación.
Estudo de casos Analizaranse casos prácticos para ilustrar o exposto nas sesións maxistrais.
Traballos tutelados O alumno realizará dous traballos individuais e un en grupo (non mais de 4 alumnos) nos que desenvolverá a aplicación da metodoloxía para determinar a calidade de aire interior nun edificio proposto polo profesor.
Proba de resposta breve Exame de resposta breve ou tipo test no que se avaliará o nivel de coñecemento que o alumno ten sobre a materia exposta nas sesións maxistrais (entre 10 e 20 preguntas), cunha duración máxima dunha hora. Nota mínima 4.
Proba obxectiva O alumno terá que resolver un exercicio práctico similar aos traballos individuais propostos durante o curso, cunha duración máxima de 2 horas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Durante a realización dos traballos individuais e en grupo, o profesor guiará o alumno no desenvolvemento dos casos prácticos propostos e da correcta aplicación da metodoloxía a empregar en cada situación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A9 A10 A11 A12 A19 A20 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 O alumno realizará un máximo de dous traballos individuais e un en grupo, nos que resolverá casos prácticos propostos polo profesor, similares aos expostos nas sesións maxistrais. 25
Proba de resposta breve A2 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A19 A20 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 Realizarase unha proba teórica con preguntas de resposta breve ou tipo test (entre 10 e 20 preguntas). Nota mínima esixida 4. 40
Proba obxectiva A12 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B24 C1 C3 C4 C6 C8 O alumno resolverá un exercicio práctico baseado nun caso similar aos resoltos nos traballos individuais realizados durante o curso. 35
 
Observacións avaliación
Proba obxectiva:
- Examen teórico: consta dunha parte teórica na que se propoñen de 10 a 20 preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota mínima de 4 (40% da nota da proba).
- Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da proba).
Asistencia a clase: es obligatoria, solo se permiten dos faltas de asistencia durante el cuatrimestre (a partir de la segunda falta a sesiones prácticas, el alumno pierde el derecho a ser evaluado por curso)

A nota final se calcula según a fórmula:

N= 25% TI + 75% PO

TI: Nota media dos traballos individuaís.
PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Fontes de información
Bibliografía básica Instituto de Salud Pública. Consejería de Sanidad y Consumo (2004). Manual para el Autocontrol y gestión de abastecimientos de agua de consumo público. Documentos de Sanidad Ambiental. Comunidad de Madrid
Instituto de Salud Pública. Consejería de Sanidad y Consumo. (2006). Manual para la Prevención de la Legionelosis en instalaciones de riesgo. Documentos de Sanidad Ambiental.. Comunidad de Madrid
AENOR (). Normas UNE 171330, 171212. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de aforro e uso eficiente da enerxía/670503006
Sistemas baseados en enerxías renovables/670503008

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías