Identifying Data 2015/16
Subject (*) Sistemas baseados en enerxías renovables Code 670503008
Study programme
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Alvarez Diaz, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.alvarezd@udc.es
Lecturers
Alvarez Diaz, Jose Antonio
Pérez Ordóñez, Juan Luis
E-mail
jose.antonio.alvarezd@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade.
A9 Coñecer os determinantes construtivos do edificio como marco dos sistemas de instalacións e a normativa de aplicación.
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A14 Coñecer os principios básicos e metodoloxías aplicadas aos sistemas baseados en EERR.
A15 Establecer os criterios técnicos para a integración dos sistemas baseados en EERR nos edificios.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de organización e planificación.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B13 Capacidade de Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Knowing the regulatory and technological requirements for systems based on renewable energy and cogeneration AC3
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC11
BC22
BC23
BC24
BC25
CC3
CC6
Know and apply the methodologies of control assembly, commissioning and legalization of regulatory facilities based on the use of renewable energy and cogeneration. AC3
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC7
BC9
BC11
BC13
BC22
BC24
BC25
CC1
CC3
CC6
CC8
Purchase criteria for checking the correct sizing of the facilities based on the use of renewable energy and cogeneration. AC3
AC9
AC10
AC11
AC12
AC13
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC13
BC22
BC23
BC24
BC25
CC1
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to renewable systems Objectives set
Needs to be covered by renewable systems
Solar thermal system for DHW Regulatory Basis
Components
Operation and maintenance
Photovoltaic solar system for electricity production Regulatory Basis
Components
Operation and maintenance
Geothermal system for hydraulic and thermal Regulatory Basis
Components
Operation and maintenance
System for wind power production Regulatory Basis
Components
Operation and maintenance
Heat production system through the use of biomass Regulatory Basis
Characteristics of the equipment
Maintenance

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A3 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 15 10 25
Short answer questions B2 B9 B10 B11 B24 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B22 B23 B25 C1 C3 C6 C8 10 10 20
Objective test A12 A14 A15 B22 B23 B24 B25 C3 C6 2 0 2
Document analysis A12 A14 B6 B22 B23 C3 C6 12 10 22
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Analizarase o desenvolvemento dun caso práctico para cada sistema
Short answer questions Consiste na realización dunha proba tipo test e/ou de resposta breve (entre 10 e 20 preguntas) cunha duración máxima dunha hora.
Guest lecture / keynote speech Exposición do profesor dos fundamentos e criterios técnicos aplicables a cada sistema, así como a análise da súa integración no inmoble.
Objective test Consiste na realización de un traballo similar a os propostos durante o curso.
Document analysis Analizarase o contido e as prescricións formuladas na normativas técnicas e bibliografía específica para cada sistema.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Case study
Description
During the meetings devoted to case studies, the teacher will conduct a personalized service in order to guide and correct the student in developing specific examples.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A12 A14 A15 B22 B23 B24 B25 C3 C6 Traballo práctico similar a os traballos individuaís propostos. 35
Case study A3 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 The student will perform two individual works proposed by the teacher, consisting of the development of a concrete example for the implementation of a renewable system in a building and a group (no more than three students) with a similar range of greater complexity than the individual 25
Short answer questions B2 B9 B10 B11 B24 During the course, students will perform three short-answer tests, where the average shall be greater than 5. 40
 
Assessment comments
Proba obxectiva:
- Examen teórico: consta dunha parte teórica na que se propoñen de 10 a 20 preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota mínima de 4 (40% da nota da proba).
- Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da proba).
Asistencia a clase: es obligatoria, solo se permiten dos faltas de asistencia durante el cuatrimestre (a partir de la segunda falta a sesiones prácticas, el alumno pierde el derecho a ser evaluado por curso)

A nota final se calcula según a fórmula:

N= 25% TI + 75% PO

TI: Nota media dos traballos individuaís.
PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Sources of information
Basic FRANCISCO JAVIER REY MARTINEZ, ELOY VELASCO GOMEZ (). Bombas de calor y energías renovables en edificios. Paraninfo
Aranda, Alfonso (). Integración de energías renovables en edificios. Prensas Universitarias de Zaragoza
Antonio Madrid Vicente (). LA BIOMASA Y SUS APLICACIONES ENERGÉTICAS. AMV ediciones
Carlos Tobajas Vázquez (). MONTAJE Y MANTENIMIENTO DE INSTALACIONES SOLARES TÉRMICAS. AMV ediciones
José María Fernández Salgado (). TECNOLOGÍA DE LAS ENERGÍAS RENOVABLES. AMV ediciones

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Avaliación e certificación enerxética dos edificios/670503005
Técnicas de aforro e uso eficiente da enerxía/670503006
Sistemas e instalacións para a calidade ambiental interior na edificación/670503007

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.