Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Técnicas de integración dos sistemas eerr nos edificios Código 670503009
Titulación
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Tecnoloxía da Construción
Coordinación
López Rivadulla, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.rivadulla@udc.es
Profesorado
Alvarez Diaz, Jose Antonio
López Rivadulla, Francisco Javier
Correo electrónico
jose.antonio.alvarezd@udc.es
javier.rivadulla@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema en edificación e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
A11 Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
A12 Avaliar e clasificar a eficiencia enerxética dun edificio segundo os criterios do CTE-HE.
A13 Establecer os criterios axeitados para a rehabilitación enerxética das envolventes para a mellora da clasificación EE. Capacidade de avaliar e implantar as solucións apropiadas.
A14 Coñecer os principios básicos e metodoloxías aplicadas aos sistemas baseados en EERR.
A15 Establecer os criterios técnicos para a integración dos sistemas baseados en EERR nos edificios.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de organización e planificación.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B13 Capacidade de Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar
B19 Creatividade.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as distintas solucións construtivas para a integración de sistemas renovables en partes constituíntes do edificio e o seu ámbito urbano AM10
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM13
BM19
BM22
BM23
BM24
BM25
CM1
CM3
CM6
CM8
Desenvolver un proxecto de integración de elementos compoñentes dun sistema renovable no edificio ou no seu ámbito urbano. AM10
AM11
AM12
AM13
AM14
AM15
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM10
BM13
BM19
BM22
BM23
BM24
BM25
CM1
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao concepto de integración arquitectónica Bases conceptuais
Fases dun proxecto
Alcance e contido dun proxecto de integración
Integración de elementos en cubertas de edificios Elementos integrados en cubertas planas
Elementos integrados en cubertas inclinadas
Integración de elementos en fachadas Elementos incorporados á fachada
Elementos incorporados a elementos auxiliares.
Integración de elementos no ámbito urbano Pérgolas
Marquesiñas
Muros
Exemplos de integración arquitectónica Edificio bioclimático
Aeroporto
Complexo sanitario
Centro comercial
Taller de proxectos de integración arquitectónica de sistemas renovables Introdución á idea de proxecto
Estrutura e metodoloxía dun proxecto
Desenvolvemento do proxecto
Maquetación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B22 B23 B24 B25 C6 9 6 15
Portafolios do alumno B1 B2 B3 B4 B5 B6 6 12 18
Traballos tutelados B7 B10 B13 B19 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C8 10 15 25
Estudo de casos A15 B1 B3 B5 B6 B8 B10 6 6 12
Proba de resposta breve B6 B7 B8 B10 B22 B24 C3 1 0 1
Solución de problemas A12 A14 B6 B7 B8 B10 B22 B23 B24 C6 1 0 1
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Durante estas sesións expóñense os conceptos básicos e fundamentos da integración arquitectónica dos elementos integrantes de sistemas renovables nas distintas partes que constitúen o edificio.
Portafolios do alumno O alumno manterá un informe recompilatorio de todos os traballos individuais (como máximo 4) que realizará durante o curso. O traballo recompilatorio de cada alumno entregarase ao final de curso para a súa avaliación.
Traballos tutelados O profesor formulará na aula o estudo dun ou varios casos prácticos, que o alumno terá que desenvolver o traballo seguindo as directrices impartidas na aula, cuxo resultado será reflectido nun documento final que o alumno entregará en forma e prazo ao profesor, para a súa avaliación.
Estudo de casos Analizaranse exemplos de integración arquitectónica de distintos elementos integrantes dos sistemas renovables.
Proba de resposta breve Examen tipo test / respuesta breve
Solución de problemas Resolución de problemas similares aos formulados en clase

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Durante o traballo de taller, o profesor realizará a atención personalizada co obxecto de guiar o alumno no desenvolvemento das distintas fases de deseño dunha solución construtiva de integración.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B7 B10 B13 B19 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C8 Traballos individuais ou en grupo formulados polo profesor para o seu desenvolvemento por parte dos alumnos, nas sesións interactivas. 25
Proba de resposta breve B6 B7 B8 B10 B22 B24 C3 Exame tipo test ou de resposta breve 40
Solución de problemas A12 A14 B6 B7 B8 B10 B22 B23 B24 C6 Exame práctico no que se propón ao alumno a resolución dun problema similar aos formulados en clase 35
 
Observacións avaliación
Proba obxectiva:
- Examen teórico: consta dunha parte teórica na que se propoñen de 10 a 20 preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota mínima de 4 (40% da nota da proba).
- Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso (35% da nota da proba).
Asistencia a clase: es obligatoria, solo se permiten dos faltas de asistencia durante el cuatrimestre (a partir de la segunda falta a sesiones prácticas, el alumno pierde el derecho a ser evaluado por curso)

A nota final se calcula según a fórmula:

N= 25% TI + 75% PO

TI: Nota media dos traballos individuaís.
PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 35% P).

Fontes de información
Bibliografía básica José María Fernández Salgado (). Guía completa de la energía solar fotovoltaica. Madrid
Fenercom (). Guía de integración solar fotovoltáica. Madrid
Martín Chivelet, Nuria; Fernández Solla, Ignacio (). La envolvente fotovoltaica en la arquitectura. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de aforro e uso eficiente da enerxía/670503006
Sistemas e instalacións para a calidade ambiental interior na edificación/670503007
Sistemas baseados en enerxías renovables/670503008

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías