Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade. |
A3 |
Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade. |
A11 |
Xestionar a explotación do edificio, implementar as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos. |
A19 |
Coñecer a normativa xeral da xestión da calidade medio ambiental |
A20 |
Analizar o ciclo de vida do edificio e avaliar o seu impacto ambiental |
A21 |
Deseñar, planificar, executar, controlar, optimizar, equipos e procesos para a axeitada xestión e /ou tratamento de residuos e chans procedentes do proceso construtivo e deconstructivo. |
A22 |
Seleccionar técnicas e procedementos apropiados no deseño, aplicación e avaliación dos sistemas e métodos para a vixilancia e o control ambiental na fase de explotación e uso dun edificio. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
Capacidade de organización e planificación. |
B9 |
Capacidade de xestión da información. |
B10 |
Capacidade de Resolución de problemas. |
B11 |
Capacidade de Toma de decisións. |
B16 |
Capacidade de Adquirir Compromiso ético. |
B23 |
Sensibilidade cara a temas ambientais. |
B25 |
Orientación ao cliente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
|
AM2
|
|
|
|
AM3
|
|
|
|
AM11
|
|
|
|
AM19
|
|
|
|
AM20
|
|
|
|
AM21
|
|
|
|
AM22
|
|
|
|
|
BM1
|
|
|
|
BM2
|
|
|
|
BM3
|
|
|
|
BM4
|
|
|
|
BM5
|
|
|
|
BM6
|
|
|
|
BM7
|
|
|
|
BM9
|
|
|
|
BM10
|
|
|
|
BM11
|
|
|
|
BM11
|
|
|
|
BM16
|
|
|
|
BM23
|
|
|
|
BM25
|
|
|
|
|
CM4
|
|
|
|
CM6
|
|
|
|
CM8
|
|
|
|
CM1
|
|
|
|
CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fases de obra y sus impactos ambientales. |
1.1 Identificación de las fases de obra con posible impacto ambiental.
1.2 Medidas adoptadas para la corrección, disminución o eliminación de impactos.
1.3 Seguimiento y control. Responsabilidades. |
2. Ciclo de vida. |
2.1 Huella ecológica. Huella de carbono.
2.2 Análisis del ciclo de vida.
2.3 Casos prácticos: madera, vidrio, etc. |
3. Gestión medioambiental. |
3.1. Normativa de aplicación: UNE-EN-ISO 14000
3.2. Reglamento EMAS (Eco-Magnagement and Audit Scheme).
3.3. Implantación de un Sistema de Gestión Medioambiental en una empresa constructora. |
4. Sostenibilidad. |
4.1 Principales problemas medioambientales.
4.2 Identificación y ecoetiquetas.
4.3. Buenas prácticas medioambientales.
4.4. Introducción a la sostenibilidad
4.5. Herramientas para la evaluación de la sostenibilidad
4.6. Certificados para la evaluación de la sostenibilidad de la edificación. Funcionamiento y casos prácticos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A11 A19 A20 A21 A22 B2 B3 B4 B5 B16 B23 B25 C8 |
13 |
26 |
39 |
Traballos tutelados |
A3 A19 A21 A22 B1 B6 B7 B9 B10 B11 B23 C1 C2 C4 C6 C8 |
7 |
14 |
21 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B23 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Los profesores expondrán en el aula los contenidos del tema de estudio y facilitarán la información complementaria necesaria. También se pretende durante el Curso, contar con la colaboración de expertos profesionales, que con carácter puntual acerquen al estudiante a la vida profesional. |
Traballos tutelados |
Se pretende que el alumno se familiarice con el manejo de información de diversa índole. Se incentivará el rigor de las fuentes, contraste de las mismas y adecuación al caso en concreto. Para ello, los alumnos se agruparan en función de los temas que los profesores propongan. El número de alumnos por grupo dependerá del tema objeto de estudio, permitiéndose, si se encuentra justificado, dividir el grupo inicial en uno o más subgrupos. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Se valorará la asistencia activa en la sesión.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para la elaboración y presentación de los trabajos por grupos de alumnos, contarán con la colaboración de los profesores para su desarrollo y para la resolución de las dudas que les pudieran surgir durante todo el proceso. Las dudas se resolverán en clase cuando sean del interés de la mayoría de los alumnos.
El alumno dispondrá del horario de tutorías para la consulta de las dudas que le surjan tanto de la asignatura como de la redacción de los trabajos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A3 A11 A19 A20 A21 A22 B2 B3 B4 B5 B16 B23 B25 C8 |
Se valorará al final como parte integrante de la prueba objetiva. |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B23 C8 |
Se valorará la asistencia activa a los eventos programados desde la asignatura |
10 |
Traballos tutelados |
A3 A19 A21 A22 B1 B6 B7 B9 B10 B11 B23 C1 C2 C4 C6 C8 |
Se valorará la selección realizada de las fuentes de información, la jerarquización y el contraste realizado y la capacidad de acercamiento o enfoque sobre el tema, síntesis, conclusiones y presentación. La puntuación máxima de los trabajos es de 6 puntos sobre 10 y la nota mínima para que pueda contemplarse en el aprobado por curso es 3 puntos sobre 10. |
60 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vivancos Bono, J.L. (2002). Análisis del ciclo de vida de productos y procesos industriales. Valencia: Universidad Politécnica
Granero Castro, J y Ferrando Sánchez (2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la Norma ISO 14001. Madrid:FC Editorial
Romero Rodríguez, B.I. (2003). El análisis del ciclo de vida y la gestión ambiental.
Abril Sánchez, C.E. (2007). Integración de sistemas de gestión. Madrid: FC Editorial
Muñoz Santos, J.R. (2004). La gestión integrada: calidad, seguridad y medioambiente. Navarra: Serforem |
|
Bibliografía complementaria
|
Domenech, J.L. (2007). Huella ecológica y desarrollo sostenible. Madrid: AENOR Ediciones
AENOR (2004). Sistemas de gestion ambiental. Madrid: AENOR Ediciones |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Planificación e xestión da investigación: técnicas/670503001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de xestión de residuos e chans. deconstrucción. derrubamento. reutilización e reciclaxe/670503012 |
|
Materias que continúan o temario |
Avaliación e certificación enerxética dos edificios/670503005 | Técnicas de aforro e uso eficiente da enerxía/670503006 |
|
|