Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Aplicacións da metodoloxía probabilística ao cálculo avanzado en estruturas de hormigón e cimentación en edificación Código 670503016
Titulación
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Martín López, Manuel
Correo electrónico
manuel.martin1@udc.es
Profesorado
Martín López, Manuel
Mosquera Rey, Emilio
Correo electrónico
manuel.martin1@udc.es
emilio.mosquera@udc.es
Web
Descrición xeral La asignatura pretende el estudio y el conocimiento avanzado de las estructuras de hormigón armado en la Edificación. Se estudian las propiedades tecnológicas de material, las variables básicas, las bases de proyecto, los estados límite, etc. En general, todos los aspectos normativos que tienen que ver con el proyecto y cálculo de la estructura de hormigón en la edificación. Se analiza el dimensionado de elementos utilizando metodología probabilística implícita y explicita. Se propondrán y desarrollarán trabajos practicos de dimensionado de elementos estructurales mediante aplicaciones informáticas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade.
A23 Dominio de habilidades e métodos de identificación de riscos, estimación de probabilidades e estimación de consecuencias.
A24 Capacidade de realizar unha análise de fiabilidade, probabilidade de fallo, índice de fiabilidade
A25 Capacidade de análise de tensións, aplicación de coeficientes e aplicación de métodos probabilísticos.
A26 Coñecer as características mecánicas e fisico-químicas de formigóns especiais actualmente usados en edificación e a súa adecuación funcional, construtiva e estrutural.
A27 Coñecer a tecnoloxía do uso en estruturas de edificación do formigón armado e pre-tensado e a súa normativa de aplicación.
A30 Coñecer os procesos de acondicionamento do terreo e a tecnoloxía das cimentacións especiais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de organización e planificación.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B13 Capacidade de Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar
B14 Habilidades nas relacións interpersoais.
B15 Capacidade de Razoamento crítico.
B16 Capacidade de Adquirir Compromiso ético.
B17 Capacidade de Aprendizaxe autónoma.
B18 Capacidade de Adaptación a novas situacións.
B19 Creatividade.
B20 Iniciativa e espírito emprendedor.
B21 Capacidade de Liderado.
B22 Motivación pola calidade.
B23 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dominio de habilidades y métodos de identificación de riesgos, estimación de probabilidades y estimación de consecuencias. Capacidad de realizar un análisis de fiabilidad, probabilidad de fallo, índice de fiabilidad. Capacidad de análisis de tensiones, aplicación de coeficientes y aplicación de métodos probabilistas. Capacidad de calcular la vida útil y nivel de fiabilidad. Conocer las características mecánicas y fisico-químicas de hormigones especiales actualmente usados en edificación y su adecuación funcional, constructiva y estructural. Conocer la tecnología del uso en estructuras de edificación del hormigón armado y su normativa de aplicación. Conocer los procesos de acondicionamiento del terreno y la tecnología de las cimentaciones especiales. AM3
AM23
AM24
AM25
AM26
AM27
AM30
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
BM17
BM18
BM19
BM20
BM21
BM22
BM23
BM24
BM25
CM1
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.1.- Propiedades tecnológicas de los materiales, variables básicas.
1.2.- Bases de proyecto, criterios de seguridad, requisitos y exigencias.
1.3.- Estado límite último, de servicio y durabilidad.
1.4.- Aspectos normativos y desarrollo tecnológico.
1.5.- Cálculo y diseño de elementos estructurales para edificios.
1.6.- Aspectos prácticos
1.7.- Dimensionamiento de elementos de cimentación en edificación. Aspectos geotécnicos en el problema. Aspectos normativos. Tipologías de cimentaciones, superficiales, profundas, etc.
.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 9 18 27
Solución de problemas A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 9 18 27
Proba mixta A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 1 5 6
Traballos tutelados A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 1 13 14
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral En ellas se desarrollan los aspectos fundamentales que se consideran necesarios para el desarrollo de la materia.
Esta labor debe completarse con autorformación del alumno en los temas que se indiquen oportunamente.
Solución de problemas Resolución práctica de problemas relacionados con la signatura. Esta resolución puede ser efectuada por el profesor, por los alumnos o de forma mixta. Puede ser desarrollada de forma presencial, no presencial o mixta, en función de la temática concreta y complejidad considerada de la misma.
Proba mixta Prueba final obligatorio para todos los alumnos, con el fin de demostrar la capacidad adquiridas en las diversas materias
Traballos tutelados Desarrollo de trabajos, prácticas etc. sobre aspectos que se consideren importantes para la formación del alumno.
Comprende cualquier otra actividad que se considere interesante en cada momento oportuno

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Asistencia al alumno para el desarrollo de los diversos tipos de prácticas y dudas que puedan surgir durante el curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia participativa y obligatoria 10
Proba mixta A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 Obligatoria y eliminatoria 20
Traballos tutelados A3 A23 A24 A25 A26 A27 A30 Practicas - Trabajos - Ejercicios 70
 
Observacións avaliación

Esquema de calificación  orientativo, Se ajustará, por parte de los profesores, en cada momento a las circunstancias del curso.


Fontes de información
Bibliografía básica

1.- EHE-08.

2.- DB-SE- Cimentaciones.

3.- Model Code for Service Life Design, Bulletin 34, fib(CEB-FIP)

4.- Structural Concrete, volumen 3, Bulletin 53, fib(CEB-FIP)

5.- Structural Concrete, volumen 1 y 2, Bulletin 51 y 52, fib(CEB-FIP)

6.- Hormigón Armado, volúmenes 1,2 y 3, Álvaro García Meseger, Escuela de la Edificación.

7.- Estructuras Arquitectónicas de Hormigón, volúmenes 1 y 2, Juan Pérez Valcárcel.

8.- Comrel, reliability consulting programs, rcp munich.

9.- Curso Aplicado de Cimentaciones, Jose M. Rodríguez Ortiz y otros. COAM.

10.- Estudio Geotécnico y Mecánica de Suelos, Félix Suarez Riestra, CGCAAT de Galicia.

Bibliografía complementaria

Ver plataforma Moddle


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios da enxeñaría do risco e fiabilidade estrutural/670503014
Métodos de cálculo estrutural e metodoloxía probabilística/670503015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aplicacións da metodoloxía probabilística ao cálculo avanzado en estruturas de madeira en edificación/670503017
Aplicacións da metodoloxía probabilística ao cálculo avanzado en estruturas de aceiro e mixtas en edificación/670503018

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías