Identifying Data 2019/20
Subject (*) Advanced information management in building: BIM and GiS Code 670526006
Study programme
Mestrado Universitario en Edificación Sostible (Plan 2017)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinador
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Lecturers
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Web http://euat.udc.es
General description As demandas crecentes sobre sustentabilidade, eficiencia enerxética e control de custos nos edificios, obrigan a desenvolver novos métodos e ferramentas que permitan mellorar a colaboración de todos os profesionais que participan no proceso de deseño e construción, co fin de racionalizar a toma de decisións, optimizar os procesos e mellorar a calidade do produto final reducindo os erros en todas as fases e incrementando as prestacións do deseño obtido.

O obxectivo desta materia é proporcionar aos alumnos coñecementos básicos sobre as novas ferramentas de xestión de información na edificación tales como os Sistemas de Información Xeográfica (SIG) e a tecnoloxía BIM (Building Information Modeling).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE07 Capacidade para levar a cabo a captura, tratamento, análise, interpretación, difusión e almacenamento de información xeográfica.
A8 CE08 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade e os principios básicos para unha tecnoloxía da sustentabilidade.
A9 CE09 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo.
A10 CE10 Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os Sistemas de Información Xeográfica (SIG) e as contornas integradas BIM (Building Information Modeling).
B1 CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG01 Capacidade de análise e síntese.
B8 CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo.
B9 CG04 Capacidade de xestión da información.
B10 CG05 Resolución de problemas.
B14 CG09 Razoamento crítico.
B16 CG11 Aprendizaxe autónoma.
B18 CG13 Creatividade.
B19 CG14 Iniciativa e espírito emprendedor.
B23 CG18 Orientación a resultados.
C1 CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os Sistemas de Información Xeográfica (SIX). AC7
AC8
AC9
AC10
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC14
BC16
BC18
BC19
BC23
CC1
CC3
CC6
CC8
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio as contornas integradas BIM (Building Information Modeling). AC8
AC9
AC10
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
BC10
BC14
BC16
BC18
BC19
BC23
CC1
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TOPIC 1.- INTRODUCTION Technologies applied to information management in building.
TOPIC 2.- GIS (I) BASICS Introduction to Geographic Information Systems (GIS): visualization of spatial data.
TOPIC 3.- GIS (II) APPLICATIONS Module of practical application of a GIS tool. Spatial analysis techniques.
TEMA 4.- BIM (I) BASICS Introduction to BIM (Building Information Modeling) integrated environments. Basic concepts.
TEMA 5.- BIM (II) APPLICATIONS Applications of the BIM methodology in sustainable building. Interoperability and collaborative work.
Ecodesign and energy efficiency.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 15 24 39
ICT practicals A7 A8 A9 A10 B1 B2 B8 B9 B10 B14 B18 B19 B23 C3 C6 C8 6 9 15
Seminar B1 B4 B6 B9 B14 C1 C6 C8 2 3 5
Supervised projects A7 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B16 B18 B23 C1 C3 C6 C8 0 15 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Seminar
Supervised projects
Description
Nas entrevistas periódicas e titorías que se establezan co alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que resulten de interese para mellorar a calidade do proceso de ensino-aprendizaxe, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesións maxistrais e farase un seguimento do traballo tutelado obrigatorio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 Valorarase a participación activa do alumnado nas sesións maxistrais. 10
ICT practicals A7 A8 A9 A10 B1 B2 B8 B9 B10 B14 B18 B19 B23 C3 C6 C8 Valorarase a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas que se realicen sobre os contidos da materia a través de ferramentas TIC. 10
Supervised projects A7 A8 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B16 B18 B23 C1 C3 C6 C8 Valorarase a adecuación dos traballos realizados polo alumno aos criterios e orientacións expostos polo profesor. 80
 
Assessment comments
In order to obtain a positive evaluation in the
subject the student must attend at least 80% of the classes (lectures,
workshops, seminars, ...).

In order to be qualified, the delivery in time and form of all the proposed works will be mandatory.

In
addition to the assistance, participation and performance of supervised
works, the tests considered necessary may be carried out in order to
properly assess the degree of assimilation of the conceptual and
procedural contents of the subject.

SPECIFIC OBSERVATIONS STUDENTS ONLINE LEARNING MODE (NON-PRESENTIAL)

The
teaching methodologies, the learning activities and the evaluation
criteria and methodologies corresponding to the students of the MUES in
their modality of "on line" learning will be adapted to the specific
characteristics of this type of teaching, promoting an autonomous and
active learning.


Sources of information
Basic HARDIN, Brad (2009). BIM and construction management: proven tools, methods and workflows. Wiley
DEUTSCH, Randy (2011). BIM and integrated design: strategies for architectural practice. Hoboken, N.J.: Wiley
LÉVY, François (2012). BIM in small-scale sustainable design. Hoboken, N.J.: Wiley
KYMMELL, Willem (2008). Building Information Modelling: Planning and Managing Construction Projects with 4D CAD and Simulations. New York: McGraw-Hill Construction Series
COMAS, D; RUIZ, E. (1993). Fundamentos de los Sistemas de Información Geográfica. Barcelona: Ariel
BOSQUE SENDRA, J (1992). Sistemas de Información Geográfica. Madrid: Rialp

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Advanced technologies of graphic representation in building/670526007
Introduction to the Master thesis: methodology and research planning/670526004

Subjects that continue the syllabus
Smart cities. Emerging technologies for sustainable cities/670526014

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.