Identifying Data 2019/20
Subject (*) Advanced technologies of graphic representation in building Code 670526007
Study programme
Mestrado Universitario en Edificación Sostible (Plan 2017)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinador
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Lecturers
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Web http://euat.udc.es
General description A irrupción das novas tecnoloxías da información e a comunicación Tics produciu unha gran transformación no ámbito da edificación, especialmente na área da representación gráfica e do levantamento arquitectónico. Avances como a introdución do scáner laser dixital e a fotogrametría de imágen múltiple permite a adquisición masiva de datos métricos nun tempo reducido.

Nesta materia introduciranse as novas tendencias de levantamento arquitectónico baseadas en aplicacións informáticas dixitais así como os fundamentos básicos da fotogrametría arquitectónica. basadas en aplicaciones informáticas digitales así como los fundamentos básicos de la fotogrametría arquitectónica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A11 CE11 Coñecer os procedementos de restitución fotogramétrica utilizados na intervención en edificios construídos.
A12 CE12 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información dos obxectos tridimensionales relacionados co proceso edificatorio, para lograr a súa representación gráfica.
A13 CE13 Capacidade para xulgar as distintas técnicas de levantamento gráfico e determinar vantaxes e inconvenientes de aplicación en cada caso.
B1 CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG01 Capacidade de análise e síntese.
B7 CG02 Capacidade de organización e planificación.
B8 CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo.
B9 CG04 Capacidade de xestión da información.
B10 CG05 Resolución de problemas.
B11 CG06 Toma de decisións.
B12 CG07 Traballo en equipo.
B14 CG09 Razoamento crítico.
B16 CG11 Aprendizaxe autónoma.
B17 CG12 Adaptación a novas situacións.
C1 CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as distintas ferramentas e técnicas aplicadas ao levantamento gráfico de edificios. AC11
AC12
AC13
BC1
BC4
BC6
BC9
BC14
BC16
CC1
CC6
CC8
Coñecer os procedementos de restitución fotogramétrica utilizados na intervención en edificios construídos. AC11
AC12
AC13
BC2
BC3
BC7
BC8
BC10
BC11
BC12
BC17
CC1
CC3
CC6
CC8
Coñecer de forma global os procesos e tecnoloxías de captura de información dos obxectos tridimensionales relacionados co proceso edificatorio co fin de conseguir a súa correcta representación gráfica. AC11
AC12
BC1
BC2
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC14
BC16
CC1
CC8
Xulgar as distintas técnicas de levantamento e determinar as vantaxes e inconvenientes de aplicación en cada caso. AC12
AC13
BC1
BC2
BC5
BC6
BC9
BC10
BC14
BC17
CC1
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TOPIC 1.- INTRODUCTION Introduction to advanced systems for recording and analyzing built heritage.
TOPIC 2.- DOCUMENTATION Geometric documentation of heritage: the concept of architectural survey. Historical evolution.
TOPIC 3.- DIGITAL PHOTOGRAPHY Digital photography as a tool for analysis and representation of architectural heritage.
TOPIC 4.- NEW TECHNOLOGIES Introduction to 3D laser scanner technology. Applications of Remotely Piloted Aircraft (RPA) systems.
TOPIC 5.- ARCHITECTURAL PHOTOGRAMMETRY Digital architectural photogrammetry in building. Basic principles and applications.
TOPIC 6.- VISUALIZATION New technologies applied to heritage visualization.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A11 A12 B1 B4 B5 B6 B9 B14 C1 C6 C8 15 24 39
ICT practicals A12 B2 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B16 B17 C3 C6 6 9 15
Seminar B1 B4 B6 B12 B14 B16 C1 C6 C8 2 3 5
Supervised projects A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B10 B11 B14 B16 C1 C3 C6 C8 0 15 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Seminar
Supervised projects
Description
Nas entrevistas periódicas e titorías que se establezan co alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que resulten de interese para mellorar a calidade do proceso de ensino-aprendizaxe, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesións maxistrais e farase un seguimento do traballo tutelado obrigatorio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A11 A12 B1 B4 B5 B6 B9 B14 C1 C6 C8 Valorarase a participación activa do alumnado nas sesións maxistrais. 10
ICT practicals A12 B2 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B16 B17 C3 C6 Valorarase a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas que se realicen sobre os contidos da materia a través de ferramentas TIC. 10
Supervised projects A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B10 B11 B14 B16 C1 C3 C6 C8 Valorarase a adecuación dos traballos realizados polo alumno aos criterios e orientacións expostos polo profesor. 80
 
Assessment comments
In order to obtain a positive evaluation in the
subject the student must attend at least 80% of the classes (lectures,
workshops, seminars, ...).

In order to be qualified, the delivery in time and form of all the proposed works will be mandatory.

In
addition to the assistance, participation and performance of supervised
works, the tests considered necessary may be carried out in order to
properly assess the degree of assimilation of the conceptual and
procedural contents of the subject.

SPECIFIC OBSERVATIONS STUDENTS ONLINE LEARNING MODE (NON-PRESENTIAL)

The
teaching methodologies, the learning activities and the evaluation
criteria and methodologies corresponding to the students of the MUES in
their modality of "on line" learning will be adapted to the specific
characteristics of this type of teaching, promoting an autonomous and
active learning.


Sources of information
Basic BUILL POZUELO, Felipe (2008). Fotogrametría arquitectónica. Barcelona: Universidad Politécnica de Catalunya
LERMA GARCÍA, José Luis (2002). Fotogrametría moderna: analítica y digital. Valencia: Universitat Politècnica de València
CUELI LÓPEZ, Jorge Tomás (2011). Fotogrametría Práctica. Tutorial Photomodeler. Santander: Ediciones Tantín
ALMAGRO GORBEA, Antonio (2004). Levantamiento Arquitectónico. Granada: Universidad de Granada
JIMÉNEZ MARTÍN, Alfonso; PINTO PUERTO, Francisco (2003). Levantamiento y análisis de edificios. Futuro y tradición. Sevilla: Universidad de Sevilla

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Advanced information management in building: BIM and GiS/670526006
Introduction to the Master thesis: methodology and research planning/670526004

Subjects that continue the syllabus
Smart cities. Emerging technologies for sustainable cities/670526014

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.