Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Metodoloxías de certificación de sostibilidade na edificación (Passivhaus) Código 670526016
Titulación
Mestrado Universitario en Edificación Sostible (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Correo electrónico
victor.hermo@udc.es
Profesorado
Hermo Sanchez, Victor Manuel
Pintos Pena, Santiago
Correo electrónico
victor.hermo@udc.es
santiago.pintos.pena@udc.es
Web http://http://estudos.udc.es/es/study/start/4526V01
Descrición xeral Neste curso explícanse as bases do estándar Passivhaus, sinónimo dos denominados edificios nZEB (nearly zero energy buildings). O obxectivo da materia é transmitir a filosofía Passivhaus, as súas ferramentas e o %ou201Cset of solutions%ou201D Passivhaus. Este é o curso pode ser preparatorio para o exame oficial de proyectistas Passivhaus. Realizarase un exercicio tutelado consistente nunha certificación. O caso a analizar pode ser escollido polo alumno e en calquera localización.
A materia impartirase en versión presencial e non presencial. A versión presencial permitirá a adquisición das mesmas competencias que a versión presencial sen esixir a asistencia física ou virtual nun horario determinado. Basearase na aprendizaxe por resolución de traballos prácticos técnicos, con apoio de contidos teóricos e tutorías personalizadas a distancia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE02 Coñecer e aplicar estratexias construtivas propias da arquitectura pasiva e bioclimática.
A39 CE39 Proxectar aplicando os estándares para a construción de vivendas pasivas.
A40 CE40 Certificar a construción de vivendas pasivas mediante os procedementos de certificación existentes: PASSIVHAUS.
B1 CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B7 CG02 Capacidade de organización e planificación.
B12 CG07 Traballo en equipo.
B17 CG12 Adaptación a novas situacións.
B18 CG13 Creatividade.
B22 CG17 Sensibilidade cara a temas ambientais.
B24 CG19 Orientación ao cliente.
B25 CG20 Coñecer os principios básicos do paradigma da sustentabilidade, os seus debates e implicacións ambientais, socioculturais e económicas.
B26 CG21 Entender e coñecer as dinámicas e problemáticas aparecidas co fenómeno da globalización e a súa relación coa sustentabilidade global.
B27 CG22 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sustentabilidade.
B28 CG23 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén.
B29 CG24 Coñecer a lexislación vixente e a normativa aplicable en materia de sustentabilidade, eficiencia enerxética e xestión da calidade ambiental no ámbito da edificación.
B30 CG25 Coñecer os principios físicos relacionados cos problemas enerxéticos e de sustentabilidade e saber aplicalos no deseño construtivo.
B31 CG26 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sustentabilidade.
B32 CG27 Analizar e comparar as prestacións de distintas alternativas tecnolóxicas, e seleccionar as solucións máis adecuadas con criterios de sustentabilidade e eficiencia.
B33 CG28 Xestionar a explotación do edificio, implementando as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos.
C6 CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT07 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
CE02 Coñecer e aplicar estratexias construtivas propias da arquitectura pasiva e bioclimática. AM2
AM39
BM7
BM17
BM18
BM22
BM28
CE40 Certificar a construción de vivendas pasivas mediante os procedementos de certificación existentes: PASSIVHAUS. AM40
BM1
BM4
BM22
BM26
BM27
BM28
BM30
BM31
BM32
BM33
CE02 Coñecer e aplicar estratexias construtivas propias da arquitectura pasiva e bioclimática. AM2
AM39
AM40
BM18
BM22
CM6
CM7
CM8
CE39 Proxectar aplicando os estándares para a construción de vivendas pasivas. BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM17
BM18
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
BM33
CE39 Proxectar aplicando os estándares para a construción de vivendas pasivas. AM2
AM39
AM40
BM12

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción aos edificios nZEB e ao estándar Passivhaus
1.1 Edificios nZEB (ECCN)
1.2 Estándar Passivhaus
2. A ferramenta PHPP 2.1 PHPP sistemas pasivos
2.2 PHPP sistemas activos
3. Sistemas pasivos 3.1 Orientación
3.2 Forma
3.3 Soleamento
3.4 Illamento e masa térmica
3.5 Hermeticidade
3.6 Ventilación
4. Sistemas activos 4.1 Resumen sistemas activos
4.2 Sistemas de ventilación
5. Pontes térmicas 5.1 Pontes térmicas e PHPP
5.2 Estudio de solucions construtivas
6. Casos prácticos 6.1 Casos prácticos
6.2 Exemplo de construción

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A2 A39 A40 B7 B12 B18 B22 B24 C6 C7 C8 3 5 8
Traballos tutelados A2 A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B12 B17 B18 B22 B24 B25 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 C6 C7 C8 1 14 15
Eventos científicos e/ou divulgativos B1 B3 B4 B5 0 6 6
Foro virtual A40 A39 B2 B17 B32 0 0 0
Lecturas A2 A39 A40 0 0 0
Prácticas a través de TIC A2 A39 A40 0 0 0
Sesión maxistral A2 A39 A40 B33 B32 B31 B30 B29 B28 B27 B26 B25 B24 B22 B18 B17 B7 B5 B2 B1 C6 C7 C8 25 20 45
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Exposición verbal del trabajo tutelado a través del cual el alumnado expone los temas analizados, conceptos y argumentos llevados a cabo en el trabajo, proponiendo cuestiones de forma dinámica.
Traballos tutelados Utilización de programa PHPP, BIM, etc
Eventos científicos e/ou divulgativos Ensayos para la conseguir el certificado PASSIVHAUS
Foro virtual Se dispondrá de un foro debate para la realización de ejercicios prácticos que permitan obtener nuevos conocimientos y manejo de herramientas orientadas a la búsqueda de información, publicación científica, realización de TFM y proyectos de investigación.
Lecturas Apoyo de contenidos teóricos y bibliografía aportada por el profesor. Estudio dirigido por videoconferencias, videos, PowerPoint, siguiendo los contenidos del curso.
Prácticas a través de TIC Aprendizaje por realización de ejercicios prácticos mediante TIC o técnicas experimentales.
Sesión maxistral Los profesores expondrán en el aula los contenidos del tema de estudio y facilitarán la información complementaria necesaria. También se pretende durante el curso, contar con la colaboración de expertos profesionales, que con carácter puntual acerquen al estudiante a la vida profesional.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se realizará atención personalizada de seguimiento del trabajo y resolución de dudas a través del correo electrónico o directamente en el aula y/o en el horario de tutorías asignado.

En la versión no presencial se realizarán consultas y tutorías on line según instrucciones facilitadas por el profesor y mediante el uso de los medios on line disponibles.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B12 B17 B18 B22 B24 B25 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 C6 C7 C8 Trabajo con PHPP 40
Sesión maxistral A2 A39 A40 B33 B32 B31 B30 B29 B28 B27 B26 B25 B24 B22 B18 B17 B7 B5 B2 B1 C6 C7 C8 Asistencia activa y con aprovechamiento de al menos el 80% de las sesiones magistrales. 20
Eventos científicos e/ou divulgativos B1 B3 B4 B5 Ensayo de la BlowerDoor 20
Presentación oral A2 A39 A40 B7 B12 B18 B22 B24 C6 C7 C8 Presentación y defensa argumentada del trabajo desarrollado. Se evaluarán las presentaciones atendiendo a las competencias. 20
 
Observacións avaliación
Modalidad no presencial:

-Evaluación de trabajos o proyectos: 10
(Se valorará la aplicación de técnicas y conocimientos expuestos durante el curso en el desarrollo del trabajo.)

-Trabajo final donde se refleje el dominio teóricometodológico de la materia y/o examen final: 80
(Se valorará la aplicación de técnicas y conocimientos expuestos durante el curso en el desarrollo del trabajo. La selección de las fuentes de información. La concreción y síntesis. La profundidad técnica y coherencia alcanzadas. La originalidad e innovación. La presentación y explicación.)

-Asistencia y participación en actividades: 10
(Se valorará la participación activa en las sesiones prácticas con aprovechamiento en el trabajo tutelado y presentación oral.)

Fontes de información
Bibliografía básica Wassouf, M. (2014). De la casa pasiva al estándar PASSIVHAUS. La arquitectura pasiva en climas cálidos.. Barcelona. Gustavo Gili.
Turégano Romero, J.A. et al (2009). Energías renovables. Arquitectura bioclimática y urbanismo sostenible (volumen II). Zaragoza. Universidad de Zaragoza
A.A.V.V. (2011). Guía del estándar PASSIVHAUS. Madrid. Fenercom.
Feist, W. (2015). La herramienta de cálculo de balance energético y planificación PASSIVHAUS.. Darmstadt. Passivhaus Institute.
Gonzalo, R. (2014). Passive house design : planning and design of energy-efficient building. Münich. Detail.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios da avaliación e a certificación da sostibilidade na edificación/670526008
Estratexias construtivas en arquitectura pasiva e bioclimática/670526010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Metodoloxías de certificación de sostibilidade na edificación (Breeam. Leed. Verde)/670526015

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías