Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Fiabilidade estrutural: principios básicos Código 670526019
Titulación
Mestrado Universitario en Edificación Sostible (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinación
Mosquera Rey, Emilio
Correo electrónico
emilio.mosquera@udc.es
Profesorado
Mosquera Rey, Emilio
Correo electrónico
emilio.mosquera@udc.es
Web
Descrición xeral El contenido de la asignatura pretende llevar al alumno al pensamiento probabilista de los sistemas estructurales de un modo explicito. Analizar riesgos y consecuencias por sus formas de identificación, estudiar las incertidumbres asociadas a estos procesos y a partir de ahí proponer como métodos de verificación estructural los basados en la fiabilidad estructural y la probabilidad de fallo. La materia requiere conocimientos sobre conceptos básicos de estadística aplicada- estadística descriptiva, probabilidad e inferencia estadística que se distribuyen fundamentalmente en esta asignatura y tambien algo en la asignatura de Verificación de Estructuras existentes. Se estudian los métodos analíticos aproximados propuestos en el DB-SE, y otras Normativas Internacionales, atendiendo a los planteamientos más modernos para de determinación y estimación del índice de fiabilidad y probabilidad de fallo. Un aspecto importante lo constituyen las variables intervinientes y su carácter aleatorio y estocástico, pueden abrir un campo a la búsqueda de modelización estadística representativa de tales variables, intentando abrir planteamientos a futuras líneas de investigación

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 CE23 Coñecer e saber aplicar os métodos estatísticos propios do tratamento de datos experimentais e a súa aplicación na caracterización de propiedades de materiais.
A27 CE27 Dominio de habilidades e métodos de identificación de riscos, estimación de probabilidades e estimación de consecuencias.
A28 CE28 Capacidade de concibir, o custo implícito da prevención do fallo.
A29 CE29 Capacidade de determinar as incertezas, a súa clasificación, fontes, variables e distribucións estatísticas.
A30 CE30 Capacidade de realizar unha análise de fiabilidade, probabilidade de fallo, índice de fiabilidade.
A31 CE31 Dominio de métodos analíticos, de integración numérica e analíticos aproximados.
B1 CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG01 Capacidade de análise e síntese.
B8 CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo.
B10 CG05 Resolución de problemas.
B14 CG09 Razoamento crítico.
B17 CG12 Adaptación a novas situacións.
B23 CG18 Orientación a resultados.
B24 CG19 Orientación ao cliente.
C6 CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dominio de habilidades y métodos de identificación de riesgos, estimación de probabilidades y estimación de consecuencias. Conocimientos básicos y conceptuales de estadística descriptiva e inferencial. Capacidad de realizar un análisis de fiabilidad, probabilidad de fallo, índice de fiabilidad. AM23
AM27
AM28
AM29
AM30
AM31
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM10
BM14
BM17
BM23
BM24
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción a los conceptos de riesgo y seguridad estructural. Fallos Estructurales.
2.- Fundamentos básicos de la Probabilidad y Estadística.
3.- Variables Aleatorias. Modelos de Incertidumbre.
4.- Fundamentos de la Fiabilidad Estructural.
5.- Métodos de Análisis de la Fiabilidad Estructural.
6.- Métodos de Fiabilidad de Primer y Segundo Orden (FORM-SORM) y Métodos de simulación (Montecarlo)
7.- Modelos de Solicitaciones, Resistencias e Incertidumbres.
1.1.- Ejemplos populares de fallos estructurales.
2.1.- Teoría de la Probabilidad.
2.2.- Estadística Descriptiva e Inferencia.
3.1.- Introducción a la incertidumbre estructural y sus tipos.
3.2.- Variables Aleatorias de uso común.
3.3.- Estimación y construcción de modelos.
4.1.- Enfoque Determinista y semi-probabilista de la seguridad estructural.
4.2.- Enfoque Probabilista.
5.1.- Método de Primer Orden Segundo Momento (FOSM)
5.2.- Indice de fiabilidad de Hasofer-Lind (AFOSM)
6.1.- Factores de sensibilidad.
7.1.- Cargas.
7.2.- Resistencias.
7.3.- Incertidumbres de Modelos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A23 A27 A28 A29 A30 A31 1 13 14
Proba mixta A23 A27 A28 A29 A30 A31 1 5 6
Sesión maxistral A23 A27 A28 A29 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B14 B17 B23 B24 C6 C8 9 18 27
Solución de problemas A23 A27 A28 A29 A30 A31 9 18 27
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Desarrollo de trabajos, prácticas etc. sobre aspectos que se consideren importantes para la formación del alumno.
Comprende cualquier otra actividad que se considere interesante en cada momento oportuno
Proba mixta Prueba final obligatorio para todos los alumnos, con el fin de demostrar la capacidad adquiridas en las diversas materias.
Sesión maxistral

En ellas se desarrollan los aspectos fundamentales que se consideran necesarios para el desarrollo de la materia.
Esta labor debe completarse con autorformación del alumno en los temas que se indiquen oportunamente
Solución de problemas

Resolución práctica de problemas relacionados con la signatura. Esta resolución puede ser efectuada por el profesor, por los alumnos o de forma mixta. Puede ser desarrollada de forma presencial, no presencial o mixta, en función de la temática concreta y complejidad considerada de la misma.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Proba mixta
Sesión maxistral
Descrición
Asistencia al alumno para el desarrollo de los diversos tipos de prácticas y dudas que puedan surgir durante el curso

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A23 A27 A28 A29 A30 A31 Practicas - Trabajos - Ejercicios 45
Proba mixta A23 A27 A28 A29 A30 A31 Obligatorio y eliminatorio 45
Sesión maxistral A23 A27 A28 A29 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B10 B14 B17 B23 B24 C6 C8 Asistencia participativa y eficiente 10
 
Observacións avaliación

Esquema de calificación es orientativo, Se ajustará, por
parte del profesor, en cada momento a las circunstancias del curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Emilio R. Mosquera Rey (). Principios Estadísticos para la evaluación de la Fiabilidad Estructural . Consello Galego de Colexios de Aparelladores e Arquitectos Tecnicos
Larry Gonick y Woollcott Smith (). Á Estatística en Caricaturas. SGAPEIO
Cao Abad, R.,Presedo Quindimil, M.A y otros (). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Editorial Pirámide.
Emilio R. Mosquera Rey (). Métodos Experimentales de Inspección de Estructuras. Consello Galego de Colexios de Aparelladores e Arquitectos Tecnicos
Emilio R. Mosquera Rey (). Principios de la Ingenieria del Riesgo............ Depertamento de Tecnologia de la Construcción
ANG-TANG (). Probability Concepts in Engineering. John Wiley-Sons Ltd New York
Benjamin-A. Cornell (). Probability, Statistics, and Decision for civil Engineers. Dover Publications, inc. Mineola, New York
Robert E. Melchers (). Structural Reliability Analysis and Prediction. John Wiley-Sons Ltd New York

1.- ISO-13822, Bases for design of structures- Assessment of existing structures.

2.- ISO-2394. General principles on reliability for structures.

3.-ISO-12491. Statistical methods for quality control of building materials and components.

4.- Eurocode- Basis of structural desing EN-1990

5.- Implementation of Eurocodes. Handbook 2- Reliability Backgrounds.

6.- JCSS: Probabilistic model code. JCSS working materials

7.- rcp- Reliability Consulting Programs. STRUREL-  STRATEL

8.- rcp- Reliability Consulting Programs. STRUREL-  COMREL

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías