Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A54 |
CE54 Coñecer e aplicar a casos prácticos, os fundamentos, recursos, tecnoloxías, ferramentas de apoio (diagnose e informáticas), normativa sobre técnicas de aforro de enerxía do edificio e o catálogo de melloras, así como a metodoloxía construtiva e de montaxe máis adecuadas para implementalas. |
B3 |
CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG01 Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
CG02 Capacidade de organización e planificación. |
B8 |
CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo. |
B9 |
CG04 Capacidade de xestión da información. |
B10 |
CG05 Resolución de problemas. |
B11 |
CG06 Toma de decisións. |
B12 |
CG07 Traballo en equipo. |
B14 |
CG09 Razoamento crítico. |
B16 |
CG11 Aprendizaxe autónoma. |
B21 |
CG16 Motivación pola calidade. |
B22 |
CG17 Sensibilidade cara a temas ambientais. |
B23 |
CG18 Orientación a resultados. |
B24 |
CG19 Orientación ao cliente. |
C1 |
CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT04 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT07 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e implantar as solucións tecnolóxicas máis axeitadas para a rehabilitación enerxética das envolventes |
AC54
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC14 BC16 BC21 BC22 BC23 BC24
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Coñecer e implantar solucións tecnolóxicas para mellorar o rendemento das instalacións térmicas e de iluminación. |
AC54
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC14 BC16 BC21 BC22 BC23 BC24
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Coñecer e aplicar a metodoloxía mais adecuada para realizar unha auditoría enerxética e ambiental do edificio |
AC54
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC14 BC16 BC21 BC22 BC23 BC24
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución á xestión enerxética e ambiental nos edificios |
Situación actual do sector da edificación
Análise da demanda de enerxía en España
Análise da demanda de enerxía en Galicia
Aspectos básicos da xestión enerxética |
Diagnosis energética: Causas del comportamiento ineficiente del edificio |
Análisis de los datos obtenidos en la auditoría
Determinación de las posibles causas del comportamiento ineficiente
Organización y preparación de los datos |
Rehabilitación enerxética: Técnicas de intervención na envolvente |
Catálogo de materiais e solucións construtivas recomendadas. Pontes térmicas, control de condensacións e estanquidade do aire
Recálculo da demanda enerxética en función da solución adoptada
Efectos sobre a demanda enerxética da rehabilitación térmica da envolvente |
Rehabilitación enerxética: Técnicas de intervención en sistemas térmicos |
Mellora do rendemento
Substitución de equipos obsoletos
Técnicas de ventilación con recuperación de enerxía e climatización pasiva
Novas tecnoloxías dispoñibles para os sistemas de produción de calor |
Rehabiliatación enerxética: Técnicas de intervención en sistemas eléctricos |
Mellora do rendemento lumínico
Mellora do rendemento eléctrico
Solucións tecnolóxicas dispoñibles para o uso eficiente da enerxía eléctrica |
Técnicas de uso eficiente da enerxía: Sistemas de regulación e control centralizados |
Domótica
Sistemas de regulación e control enerxético
Medidas de seguimento do comportamento do edificio na súa vida útil. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 |
12 |
12 |
24 |
Case study |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 |
6 |
6 |
12 |
Supervised projects |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 |
12 |
12 |
24 |
Short answer questions |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B21 B22 B23 C1 C3 C4 C6 |
1 |
5 |
6 |
Objective test |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor organizará a sesión en tres fases, a primeira introdutoria á materia que se pretende impartir, a segunda expositiva na que se detallan as técnologías e solucións utilizadas na rehabilitación térmica dos inmobles, a última na que se resume o exposto establecendo un intercambio de opinón cos alumnos. |
Case study |
Durante o curso analizaranse casos prácticos que resultan da aplicación das técnicas de intervención expostas durante as sesións maxistrais. |
Supervised projects |
Durante o curso o alumno terá que realizar traballos individuais (máximo 4) e un traballo en grupo (en grupos non superiores a 4 alumnos). Avalíase o contido, a presentación e os resultados obtidos polo alumno en cásolle práctico proposto polo profesor. |
Short answer questions |
Consiste nun exame composto por preguntas de resposta breve ou tipo test (entre 10 e 20) na que se avalía o nivel de coñecemento da materia exposta nas sesións maxistrais. |
Objective test |
O alumno terá que resolver un caso práctico similar aos propostos nos traballos individuais realizados durante o curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Durante a realización dos traballos individuais, o profesor asistirá ao alumno naqueles aspectos nos que se precise asistencia para a resolución dos mesmos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 |
O alumno terá que resolver un caso práctico similar aos propostos nos traballos individuais realizados durante o curso. Duración estimada 2 horas. |
30 |
Short answer questions |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B21 B22 B23 C1 C3 C4 C6 |
Realizarase un proba con preguntas tipo test ou de resposta breve, constará de 10 a 20 preguntas e unha duración máxima de 45 min. Nota mínima esixida un 4 |
40 |
Supervised projects |
A54 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B21 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C6 C7 |
Realizaranse un máximo de 2 traballos individuais e un en grupo. |
30 |
|
Assessment comments |
Proba obxectiva:
- Examen teórico: consta dunha parte teórica na que se propoñen de 10 a 20 preguntas tipo test ou de resposta breve.
- Examen práctico: a parte práctica será un exercicio similar aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso.
Asistencia a clase: es obligatoria, solo se permiten dos faltas de asistencia durante el cuatrimestre (a partir de la segunda falta a sesiones prácticas, el alumno pierde el derecho a ser evaluado por curso)
A nota final se calcula según a fórmula:
N= 30% TI + 70% PO (40% teoría + 30% práctica)
TI: Nota media dos traballos individuaís.
PO: Nota media ponderada da proba obxectiva (40% T + 30% P).
Para aquellos alumnos que no hayan presentado trabajos por curso, la nota será la nota media de las dos partes del examen final, que estará compuesto de una teórica 40% y de una práctica 60% (calificación máxima de la asignatura para estos casos: 6,9).
|
Sources of information |
Basic
|
Jordi Autonell, Josep Balcells, Joan Brossa y Francesc Fornieles (). EFICIENCIA EN EL USO DE LA ENERGÍA ELÉCTRICA. AMV ediciones
Richartz, Clemens (). Energy-efficiency upgrades: principles, details, examples. Diaz de Santos
IDAE (). Guía Práctica de la energía. Consumo eficiente y responsable. Madrid
Morón Bécquer, Pedro (). La directiva europea sobre eficiencia energética de los edificios: impacto sobre la actividad inmobiliaria. Diaz de Santos |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Systems and installations based on renewable energy and microgeneration/670526011 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Energy audit and evaluation of efficiency in building II: large tertiary use/670526024 | Energy audit and evaluation of efficiency in building I: residential and small tertiary uses/670526023 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|