Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Matemáticas I Código 670G01001
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Outon Soto, Aurelio Luis
Correo electrónico
aurelio.outon@udc.es
Profesorado
Outon Soto, Aurelio Luis
Tarrio Tobar, Ana Dorotea
Correo electrónico
aurelio.outon@udc.es
ana.dorotea.tarrio.tobar@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia impartese no primeiro cuadrimestre do primeiro curso da titulación formando parte do 60 créditos básicos do titulo de Grao.
É por elo una materia de tipo xeral, na que se trata de darlle os alumnos/as unhos coñecementos básicos de matemáticas e da sua apliacación en carreiras técnicas.
É validable en calquera outra carreira da rama cientifico-tecnico

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A2 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación.
A8 Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación.
A9 Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación.
A19 Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
• Afianzar os coñecementos de Cálculo que posee o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. A1
B1
B3
B5
B7
C3
C6
C7
C8
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar ditos conceptos entre sí e dominar a terminoloxía propia da materia. A1
B1
B5
B7
B12
B14
C3
C6
C7
C8
Conseguir capacidade de abstracción a partir do concreto e aplicar os resultados abstractos ás situacións concretas. A1
A8
A9
B1
B3
B5
C1
C3
C6
C7
C8
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables no plantexamento e resolución de problemas relacionados coa construción. A1
A8
A9
A19
B1
B3
B5
B6
B7
C3
C4
C6
C7
C8
Tomar conciencia de que os coñecementos, aptitudes, capacidades e destrezas que se desenvolven co estudo de esta materia polo alumnado, son fundamentais para a súa actividade estudantíl no transcurso da súa fomación, así como na súa futura actividade profesional A1
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B25
B26
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Afianzar e profundizar nos coñecemestos de estatística e probabilidade A1
A8
A9
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C7
C8
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. A2

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 01.- FUNCIÓNS DUNHA E VARIAS VARIABLES REAIS. TEMA 1.- FUNCIÓNS DE UNHA VARIABLE REAL
1.1.- Definición e conceptos básicos
1.2.- Límite dunha función nun punto. Propiedades. Operacións. Límites infinitos e no infinito. Infinitésimos
1.3.- Continuidade. Discontinuidades. Propiedades das funcións continuas
1.4.- Derivada. Propiedades. Interpretación xeometrica. Regra da cadea. Polinomio de Taylor
1.5.- Interpolación

TEMA 2.- FUNCIÓNS DE VARIAS VARIABLES REAIS
2.1.- Definicións e conceptos básicos
2.2.- Límites. Propiedades. Operacións.
2.3.- Continuidade.
2.4.- Diferenciación. Derivadas parciais. Propiedades.
2.5.- Plano tanxente e recta normal
2.6.- Regra da cadea
2.7.- Extremos relativos, con e sen ligaduras. Multiplicadores de Lagrange
BLOQUE 02.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS . TEMA 3.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS DE UNHA VARIABLE
3.1.- Concepto de primitiva. Propiedades.
3.2.- Métodos de integración. Cálculo de primitivas.
3.3.- Integrais impropias
34.- Aplicacións xeométricas. Áreas, volumes, lonxitudes
3.5.- Integración numérica

TEMA 4.- INTEGRAIS DOBRES E TRIPLES
4.1.- Integración múltiple.
4.2.- Integrais iteradas. Integrais dobres. Cambio de variable:coordenadas polares.
4.3.- Integrais triples. Cambio de variable: coordenadas cilíndrica é esfericas
4.4.- Aplicacións
BLOQUE 03.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN.
TEMA 5.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS.
5.1.- Definición e conceptos básicos
5.2.- Ecuacions de primeira orde: Variables separadas, Homoxéneas, Exactas, Lineais. Variación de parámetros.
5.3.- Métodos numéricos de resolución: Euler, Runge-Kutta
BLOQUE 04.- ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE TEMA 6.- ESTATÍSTICA
V.1.- Estatística descriptiva dunha variable.
V.2.- Conceptos previos. Táboas de frecuencias.
V.3.- Representacións gráficas. Medidas características, posición, dispersión
V.4.- Estatística descriptiva de varias variables.
V.5.- Variable estatística bidimensional. Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas. Regresión e correlación

TEMA 7.- PROBABILIDADE
VI.1.- Probabilidade. Experimento aleatorio. Espacio mostral. Sucesos. Definición de probabilidade.
VI.2.- Probabilidade condicionada. Independencia de sucesos. Regras do producto e das probabilidades totales. Teorema de Bayes
VI.3.- Distribucións de probabilidade. Variable aleatoria discreta e continua. Esperanza e varianza.
VI.4.- Distribución binomial. Distribución normal.
VI.5.- Introducción á inferencia estatística


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A8 A9 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 B14 B25 B26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 45 75
Proba de resposta breve A2 B1 B26 C1 1 0 1
Solución de problemas A1 A8 A9 A19 B1 3 0 3
Proba obxectiva A1 B1 3 0 3
Sesión maxistral A1 A2 B12 B25 B26 30 33 63
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa .
Proba de resposta breve Consistirá nunha proba final na que o alumno/a tera que responder a un exame tipo test (con 4 respostas alternativas) ou cuestións breves
Solución de problemas No exame final o alumno/a deberá resolver varios exercicios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos ao longo do curso
Proba obxectiva O alumnado que opte pola evaluación continua realizará ao longo do curso probas ou controis, realizados de forma escrita ou a través de plataformas TIC relativos aos diferentes temas da materia
Sesión maxistral Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Descrición
Tutorías individualizadas e avaliación (probas escritas, probas prácticas de laboratorio e presentación e defensa individual ou en grupo dos traballos académicos):

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta breve A2 B1 B26 C1 Consisitirá nun cuestionario que conterá diversas cuestións, teorico prácticas, de resposta breve 35
Solución de problemas A1 A8 A9 A19 B1 Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de diversos problemas (exercicios práticos) 35
Proba obxectiva A1 B1 Consistirá en probas presenciais de diverso tipo, escritas ou mediante plataformas TIC, para o alumnado que opte pola avaliación continua, con asistencia regular. 30
 
Observacións avaliación

O alumno/a será avaliado o través de unha "avaliación continua" que constará de duas partes ou "fases"


A) PRIMEIRA FASE:


O logo do curso os alumnos/as deberán realizar unha serie de traballos, resolver de boletines de problemas e responder a  cuestionarios


Valorarase sua participación activa: Asistencia (activa) as clases, entrega de trabalos, realización de probas na  aula ou a través das TIC (Moodle) etc.


B) SEGUNDA FASE:


O alumno/a que no supere a materia mediante a "primeira fase" podrá superala mediante la realización de unha "Proba Final", que constará preguntas teóricas e prácticas.


A calificación final será a suma do 70% da proba teórico-práctica final y do 30% do curso. Para que ambas notas se sumen, o alumo/a tiene que conseguir en cada parte, alo menos, o 33% de sua valoración.


Si un alumno/a participa en alguna de las tarefas programadas o longo del curso, necesariamente será avaliado o final do mesmo. En ningún caso se lle calificará como Non Presentado


SEGUNDA OPORTUNIDAD: Para a avaliación da asignatura, na 2ª oportunidade, (Xullo) seguiránse os mesmos criterios que para a segunda fase da primeira oportunidade, excepto en casos excepcionales, a consideración dos profesores da materia,nos que o alumno/a podrá responder a una prueva específica


Fontes de información
Bibliografía básica Burden, Richard L. (1998). ANALÍSIS NUMÉRICO. México: Thomson
Frank Ayres, Jr (2010). Cálculo (5ª edición). Mc-Graw-Hill
Agustín de la Villa, (2002). CÁLCULO (TEORÍA Y PROBLEMAS, VOL.1 Y 2, . CLAGSA
Fernández, C., Vázquez, Fco. y otros., (2002). CÁLCULO DIFERENCIAL DE VARIAS VARIABLE. Thompson
Aires, Frank. (1992). CÁLCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL. . McGraw-Hill
Burgos, Juan de (2007). CÁLCULO INFINITESIMAL DE UNA VARIABLEA. Madrid: García-Maroto
Burgos, Juan de (2002). CÁLCULO INFINITESIMAL DE VARIAS VARIABLEA). Madrid: García-Maroto
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw Hill
Aires, Frank. (1991). ECUACIONES DIFERENCIALES. Máxico: MaGraw_Hill
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMERICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas
Miller, Irwin R (1992). Probabilidad y Estadística para Ingenieros. Mexico:Prentice Hall

Bibliografía complementaria Adams, Robert A. (2009). CÁLCULO. Madrid:Prentice Hall
Sánchz Ruiz, Luis M. (2008). CÁLCULO MATEMÁTICO CON APLICACIONES. Valencia:Editprial de la UPV
Simmon, George F. (2002). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw-Hill
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
Bonet Solves, J. (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Valencia: Editorial de la UPV


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Matemáticas II/670G01006

Materias que continúan o temario

Observacións

E moi positivo dominar a materia para despois entender e superar con éxito outras materias da carreira



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías