Identifying Data 2018/19
Subject (*) Mathematics I Code 670G01001
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Tarrio Tobar, Ana Dorotea
E-mail
ana.dorotea.tarrio.tobar@udc.es
Lecturers
Garcia Abel, Marta
Tarrio Tobar, Ana Dorotea
E-mail
marta.gabel@udc.es
ana.dorotea.tarrio.tobar@udc.es
Web
General description Esta materia impártese no primeiro cuadrimestre do primeiro curso da titulación e forma parte dos 60 créditos básicos do título de Grao.
É por iso unha materia de tipo xeral, na que se trata de proporcionar ao alumnado uns coñecementos básicos de matemáticas e da súa aplicación en carreiras técnicas.
É validable en calquera outra carreira da rama científico-técnica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A2 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación.
A8 Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación.
A9 Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación.
A19 Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
B27 Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe.
B28 Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
• Afianzar os coñecementos de Cálculo que posúe o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. A1
B1
B3
B5
B7
B16
C3
C6
C7
C8
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar estes conceptos entre sí e domiñar a terminoloxía propia da materia. A1
B1
B5
B7
B12
B14
C3
C6
C7
C8
Conseguir capacidade de abstracción a partir do concreto e aplicar os resultados abstractos ás situacións concretas. A1
A8
A9
B1
B3
B5
B27
C1
C3
C6
C7
C8
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables na formulación e resolución de problemas relacionados coa construción. A1
A8
A9
A19
B1
B3
B5
B6
B7
C3
C4
C6
C7
C8
Tomar conciencia de que os coñecementos, aptitudes, capacidades e destrezas que se desenvolven co estudo desta materia por parte do alumnado, son fundamentais para a súa actividade estudantil no transcurso da súa fomación, así como na súa futura actividade profesional A1
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B25
B26
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Afianzar e afondar nos coñecementos de estatística e probabilidade A1
A8
A9
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C7
C8
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. A2
B28

Contents
Topic Sub-topic
BLOLQUE 01.- FUNCTIONS OF An And SEVERAL REAL VARIABLES SUBJECT 1.- FUNCTIONS DE A REAL VARIABLE
1.1.- Definition and basic concepts
1.2.- Límite of a function in a point. Properties. Operations. Infinite limits and in the infinite. Infinitésimos
1.3.- Continuity. Discontinuidades. Properties of the continuous functions
1.4.- Derived. Properties. Interpretation xeometrica. Rule of the chain. Polinomio Of Taylor
1.5.- Interpolación

SUBJECT 2.- FUNCTIONS VARIED DE REAL VARIABLES
2.1.- Definitions and basic concepts
2.2.- Límite. Properties. Operations.
2.3.- Continuity.
2.4.- Differentiation. Derived partial. Properties.
2.5.- Flat tanxente and straight normal
2.6.- Rule of the chain
2.7.- Relative extremes, with and without ligaduras. Multiplicadores Of Lagrange

BLOCK 02. - INTEGRATION OF FUNCTIONS. SUBJECT 3. - INTEGRATION OF FUNCTIONS OF A VARIABLE
3.1.- Concept of primitive. Properties.
3.2.- Methods of integration. Calculation of primitive ones.
3.3.- Improper integrals
34.- Geometrical applications. Areas, volumes, lengths
3.5.- Numerical integration

SUBJECT 4. - DOUBLE INTEGRALS AND TRIPLES
4.1.- Multiple integration.
4.2.- Iteradas integrals. Double integrals. Change of polar variable:coordenadas.
4.3.- Triples integrals. Change of variable: coordinates cylindrical is esfericas
4.4.- Applications.
BLOQUE 03.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN. TEMA 5.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS.
5.1.- Definición e conceptos básicos
5.2.- Ecuacións de primeira orde: variables separadas, homoxéneas, exactas, lineares. Variación de parámetros.
5.3.- Métodos numéricos de resolución: Euler, Runge-Kutta
BLOQUE 04.- ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE TEMA 6.- ESTATÍSTICA
V.1.- Estatística descritiva dunha variable.
V.2.- Conceptos previos. Táboas de frecuencias.
V.3.- Representacións gráficas. Medidas características, posición, dispersión
V.4.- Estatística descritiva de varias variables.
V.5.- Variable estatística bidimensional. Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas. Regresión e correlación

TEMA 7.- PROBABILIDADE
VI.1.- Probabilidade. Experimento aleatorio. Espazo dunha mostra. Sucesos. Definición de probabilidade.
VI.2.- Probabilidade condicionada. Independencia de sucesos. Regras do produto e das probabilidades totais. Teorema de Bayes
VI.3.- Distribucións de probabilidade. Variable aleatoria discreta e continua. Esperanza e varianza.
VI.4.- Distribución binomial. Distribución normal.
VI.5.- Introdución á inferencia estatística

Anexo: Programa de cálculo matemático MAXIMA Prácticas co programa de software libre MAXIMA

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A1 A8 A9 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 B14 B25 B26 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 45 75
Short answer questions A2 B1 B26 C1 1 0 1
Problem solving A1 A8 A9 A19 B1 B16 3 0 3
Objective test A1 B1 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B12 B25 B26 30 33 63
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa, usando para iso ( nalgúns casos) a aplicación informática "MAXÍMA"
Short answer questions Consistirá nunha proba final na que o alumno/a terá que responder a un exame tipo test (con respostas alternativas) ou cuestións breves
Problem solving No exame final o alumno/a deberá resolver varios exercicios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos ao longo do curso
Objective test O alumnado que opte pola evaluación continua realizará ao longo do curso probas ou controis, realizados de forma escrita ou a través de plataformas TIC relativos aos diferentes temas da materia
Guest lecture / keynote speech Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada que se describe en relación con estas metodoloxías, concíbese como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación por parte do alumnado.
En concreto, as máis relevantes, son as titorías individualizadas e a avaliación (probas escritas, probas prácticas mediante o ordenador e presentación e defensa individual ou en grupo de traballos académicos).
As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” serán establecidas polo profesorado da materia ao comenzo da súa impartición, atendendo ás características concretas dos casos presentados e poderán incluír titorías presenciais ou por vía electrónica.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A2 B1 B26 C1 Consisitirá nun cuestionario que conterá diversas cuestións 30
Problem solving A1 A8 A9 A19 B1 B16 Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de diversos problemas (exercicios práticos). 50
Objective test A1 B1 Consistirá en probas presenciais de diverso tipo, escritas ou mediante plataformas TIC, para o alumnado que opte pola avaliación continua, con asistencia regular. 20
 
Assessment comments

The student/to will be evaluated of one of these ways: well through a "continuous evaluation" or well through a "final evaluation".

To) CONTINUOUS EVALUATION:

For said evaluation will have in account the work developed along the course, the student/to will be evaluated of continuous form to través gives his active participation: Assistance (active) to the kinds, delivery of works, realization of tasks through Moodle, final proof, etc.

The qualification will be the sum of 60% of the theoretical proof-final practice and of 40% of the course. So that both notes add has to achieve in each part 33% of his assessment.

If the student/to take part in any of the tasks programadas along the course, necessarily will be evaluated at the end of the same. In any case will zone him with No Presented

(The students/ace that take part in the “continuous evaluation, is to say that they deliver at least a work, will have the corresponding qualification at the end of the cuatrimestre, Approved or Suspenso)


B) FINAL EVALUATION:

All student/to that it was not evaluated by means of the “continuous evaluation” has right to the “final evaluation”, although initially had followed the continuous evaluation.
This evaluation will realize only in base to the result obtained in the realization of a theoretical examination-practical of the contents of all the subject. The note received will suppose therefore the 60 % of the qualification of the asignatura.



Second opportunity: For the evaluation of the asignatura in the 2ª opportunity, (examination of July) will follow the same criteria





Sources of information
Basic Frank Ayres, Jr (2010). Cálculo (5ª edición). Mc-Graw-Hill
Agustín de la Villa, (2002). CÁLCULO (TEORÍA Y PROBLEMAS, VOL.1 Y 2, . CLAGSA
Fernández, C., Vázquez, Fco. y otros., (2002). CÁLCULO DIFERENCIAL DE VARIAS VARIABLE. Thompson
Aires, Frank. (1992). CÁLCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL. . McGraw-Hill
Burgos, Juan de (2007). CÁLCULO INFINITESIMAL DE UNA VARIABLE. Madrid: García-Maroto
Burgos, Juan de (2002). CÁLCULO INFINITESIMAL DE VARIAS VARIABLES). Madrid: García-Maroto
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw Hill
Aires, Frank. (1991). ECUACIONES DIFERENCIALES. Máxico: MaGraw_Hill
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMERICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas
Miller, Irwin R (1992). Probabilidad y Estadística para Ingenieros. Mexico:Prentice Hall

Complementary Adams, Robert A. (2009). CÁLCULO. Madrid:Prentice Hall
Sánchz Ruiz, Luis M. (2008). CÁLCULO MATEMÁTICO CON APLICACIONES. Valencia:Editprial de la UPV
Simmon, George F. (2002). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw-Hill
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
Bonet Solves, J. (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Valencia: Editorial de la UPV
Ramos del Olmo-Rey Cabeza J.M. (2017). Matemáticas básicas para el acceso a la universidad. Ed. Pirámide
Carmona y Pardo, M.J. (2008). MATEMÁTICAS PARA ARQUITECTURA. ED. Trillas S.A


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Mathematics II/670G01006

Subjects that continue the syllabus

Other comments

É importante que o alumnado teña unha base de matemáticas da área Ciencias para cursar esta materia.

É moi positivo dominar a materia para despois entender e superar con éxito outras materias da carreira.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.