Identifying Data 2021/22
Subject (*) Materials I [In extinction] Code 670G01003
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Dereito Privado
Economía
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Alonso Alonso, Patricia
E-mail
patricia.alonso.alonso@udc.es
Lecturers
Alonso Alonso, Patricia
E-mail
patricia.alonso.alonso@udc.es
Web
General description Nesta materia o alumno iniciase na aprendizaxe sobre a natureza dos diversos materiais de construcción así como a súa aproximación o aspecto físico e recoñecemento dos mesmos.
Contingency plan Plan de continxencia

MODALIDADE NON PRESENCIAL
Plantéxase o escenario no que ante un posible confinamento non sexa factible ningún tipo de situación presencial. En tal caso, os cambios previstos son os siguientes:

1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense adaptándoas a modalidade telemática: proba obxectiva e proba mixta

*Metodoloxías docentes que se modifican
A proba obxectiva e a proba mixta procederanse a realizar coa axuda da plataforma Teams incluida en Office365 e de Moodle ou cuestionarios de Microsoft Forms.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Establecerase moodle, foro virtual, tutorías virtuais vía Teams e correo electrónico
Estes canais permanecerán abertos durante todo o período lectivo, respondendo o profesorado ás posibles consultas virtuais, así como contestando online durante o horario oficial de tutorías.

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificación no peso das probas nen das condicións mínimas. Variarase na forma, isto é, desenrolarase en liña mediante unha herramienta institucional (Moodle o cuestionarios de Microsoft Forms) con soporte de Teams, que facilite o aporte electrónico de respostas, imáxes ou outros tipos de documentos que permitan valorar o nivel competencial adquirido polo alumno na materia.


*Observacións de avaliación:
Manteñense os criterios de avaliación indicados.
Os alumnos que por causas xustificadas relativas ó equipamiento informático ou de conexión, debidamente acreditadas, non puidesen realizar os exames correspondientes ás probas en liña, terán dereito á realización de ditas probas de forma oral, sendo requisito imprescindible solicitalo mediante correo electrónico ó menos 24 horas antes da data e hora do exame, tras isto serán oportunamente convocados para súa realización.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A5 Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos.
A19 Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra.
A20 Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B17 Creatividade e innovación.
B21 Motivación pola calidade.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos constructivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos saber A5
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Elaborar certificados e informes técnicos sobre a calidade dos materiais basados en ensayos e probas organolépticas. A29
Realización de ensayos de laboratorio para determinar as propiedades físicas e mecánicas dos materiais de construcción. A19
Coñecemento das características químicas dos materiais empleados na construcción, a súa orixe xeolóxica así como os seus procesos de elaboración. A3
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. A5
Capacidade para recoñecer organolepticamente os materiais de construcción. A3
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos constructivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable A20
Capacidade de análise e síntese. Capacidade de organización e planificación. Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información B1
B2
B3
Capacidade de traballo en equipo B7
Razoamento crítico. Compromiso ético. Aprendizaxe autónomo. Adaptación a novas situacións. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. Creatividade e innovación. B12
B14
B17
Motivación pola calidade. Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente B21
B22
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade C8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE 1. MATERIALES PETREOS TEMA 1.- Generalidades, clasificación y elección de los materiales
TEMA 2.- Rocas, formación clasificación general, estructuras
TEMA 3.- Rocas ígneas: intrusivas, filoneanas, extrusivas
TEMA 4.- Rocas sedimentarias, de formación mecánica, disgregadas
Coherentes, aplicaciones
TEMA 5.- Sedimentarias de precipitación química, aplicaciones
TEMA 6.- Rocas metamórficas
TEMA 7.- Rocas extracción: sistemas, obtención de tableros, tratamientos superficiales.
TEMA 8.- Formas de las piedras utilizadas en construcción.
BLOQUE TEMATICO 2. CERAMICA Y VIDRIO TEMA 9.- Cerámica, materias primas propiedades
TEMA 10.- Sistemas de elaboración
TEMA 11.- Productos cerámicos: ladrillos, bloques, bovedillas.
TEMA 12.- Tejas, piezas especiales, arcilla expandida
TEMA 13.- Baldosas cerámicas, fabricación, clasificación. Definiciones.
TEMA 14.- Azulejos. Pavimentos ceramicos.Gres
TEMA 15.- Vidrio, fabricación, características. Tipos, propiedades. Colocación
BLOQUE TEMATICO 3. CONGLOMERANTES TEMA 16.- Conglomerantes, generalidades. Cales, yesos: obtención, tipos, propiedades, productos para la construcción, aplicaciones.
TEMA 17.- Cementos tipo portland: fabricación, constituyentes. Hidratación,
TEMA 18.- Propiedades: fraguado, endurecimiento, calor de hidratación. inestabilidad volumétrica. Propiedades físicas y químicas. Carbonatación
TEMA 19.- Cementos, cales y yesos: almacenamiento y conservación.
TEMA 20.- RC-16. Definiciones. Tipos de cementos. Aplicaciones
BLOQUE 4. METALES TEMA 21.- Materiales metálicos: propiedades.
TEMA 22.- Hierro fundido. Acero, obtención. Productos para la construcción. Designaciones. Aplicaciones,
TEMA 23.- Acero: Tratamientos. Operaciones. Acero inoxidable
TEMA 24.- Aluminio, Cobre, zinc: obtención, propiedades, tratamientos, aleaciones, aplicaciones .

BLOQUE 5. MADERAS TEMA 25.- Madera: generalidades, composición, clasificaciones.
TEMA 26.- Propiedades y enfermedades de la Maderas. Aplicaciones

PRÁCTICAS DE LABORATORIO GENERALIDADES
1.- Conceptos de normalización, estandarización, calidad, normalización 1 H.
2.- Concepto de ensayo, tipos, muestras, probetas 1 H.
3.- Estructura de los materiales 1 H

PROPIEDADES
4.- Físicas Básicas 1 H.
5.- Hidrofísicas 1 H.
6.-Acústicas 1 H.
7.-Térmicas 1 H.
8.-Mecánicas 1 H.
9-Químicas 1 H.
10.- Reglas para expresión numérica, aplicaciones 1 H.

ENSAYOS
11.- Instrumentación 1 H.
12.- Densidades, porosidades, compacidad, etc 1 H.
13.- Succión, tolerancias 1 H
14.- Tiempos de trabajabilidad y principio y fin de fraguado 1 H.
15.- Desgastes 1 H
16.- Medidores galvanizado, lacado etc 1 H.

EJERCICIOS
17.- Densidades, porosidades 1 H.
18.- Densidades 1 H
19.- Granulometrías 1 H
20.- Resistencias mecánicas 1 H.
21.- Tolerancias 1 H.

RECONOCIMIENTO
22.- Materiales pétreos 2 H
23.- Materiales cerámico 2 H.
24.- Vidrio 1 H.
25.- Yesos, escayolas, cales, cementos 1 H.
26.- Materiales metálicos 2 H.
27.- Maderas 1 H.
28.- OTROS



Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A3 A5 A19 B1 B2 B12 C2 C3 C6 C8 1 90 91
Mixed objective/subjective test A20 A29 B3 B7 B14 B17 B21 B22 C1 C4 C5 C7 2 55 57
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Mixed objective/subjective test
Description
Establécese a atención persoalizada ó alumno, a través das tutorías a realizar por éste, durante o curso académico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A3 A5 A19 B1 B2 B12 C2 C3 C6 C8 Prueba que integra preguntas de los contenidos de la asignatura 70
Mixed objective/subjective test A20 A29 B3 B7 B14 B17 B21 B22 C1 C4 C5 C7 Resolución de Ejercicios y de ensayos de laboratorio

Reconocimiento de los materiales de construcción estudiados.
30
 
Assessment comments

En cada unha das Probas de evaluación (Proba obxectiva e proba mixta) deberase obter unha nota mínima correspondente ó 40 % do total, para facer media co resto das probas.


Sources of information
Basic

APUNTES DE PRÁCTICAS Y TEORÍA REDACTADOS POR LOS PROFESORES DE LA ASIGNATURA

UNE 197001-2011

MATERIALES DE CONSTRUCCION G.I.Gorchakov

MATERIALES DE CONSTRUCCION F. Arredondo

TRATADO DE GEOLOGIA P. Bellair y CH. Pomerol

MATERIALES DE CONSTRUCCION F.Orúx

PIEDRAS GRANITOS Y MARMOLESE. Samso.

LA PIEDRA EN CASTILLA Y LEON. Edit. Junta de Castilla y León.

ARQUITECTURA Y TECNOLOGÍA DE LA COLOCACIÓN DE PIZARRAS EN CUBIERTAS. José Luis Menéndez Seigas.

MANUAL DE ROCAS ORNAMENTALES. Edit. E.T.S. de Ingenieros de Minas de Madrid

MANUAL-GUÍA TÉCNICA DE LOS REVESTIMIENTOS Y PAVIMENTOS CERÁMICOS. EDT. INSTITUTO DE TECNOLOGÍA CERÁMICA DIPUTACIÓN DE CASTELLÓN. José Luis Porcar.

MANUAL DEL VIDRIO.. CITAV

EL CEMENTO PORTLAND Y OTROS AGLOMERANTES. Autor . F. Gomá. Edit. Edistores técnicos asociados.

MANUAL DEL YESO. autores: Luis Villanueva Dominguez y Alfonso García Santos. Edit. ATEDY

FABRICACIÓN, CARACTERÍSTICAS Y APLICACIONES DE LOS DIVERSOS TIPOS DE CEMENTOS. Edit: E.T.A. Autor: M. Venuat.

INSTRUCCIÓN PARA LA RECEPCIÓN DE CEMENTOS (RC-16)

NORMAS UNE EN 197-1:2011/ 80-303:2013/80-305:2012/80307:2001/

E.H.E.08

FABRICACIÓN DE HIERRO, ACERO Y FUNDICIÓN. 2 tomos. José Apraiz B.

INSTRUCCION DE ACERO ESTRUCTURAL  ( E A E ) 2011

LAS ARMADURAS. Instituto Técnico de la Construcción S.A. Ismael Sirvent Casanova

GALVANIZACION  EN CALIENTE  -  ASOCIACION TCNICA ESPAÑOLA DE GALVANIZACION

ARMADURAS PASIVAS PARA HORMIGÓN ESTRUCTURAL. José Calatrava Ruiz

EL ALUMINIO EN LA CONSTRUCCIÓN. –

TECNOLOGÍA DE LA MADERA. E. Salesianas. Edit. Don Bosco.

CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION

UNE, EN, PLIEGOS ETC.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.