Identifying Data 2019/20
Subject (*) Applied Physics II Code 670G01007
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
pedro.nogueira@udc.es
Lecturers
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
pedro.nogueira@udc.es
Web http://euat.udc.es
General description De acordo coa ORDE ECI/3855/2007, de 27 de decembro, pola que se establecen os requisitos para a verificación dos títulos universitarios oficiais que habiliten para o exercicio da profesión de Arquitecto Técnico, o plan de estudos deberá incluír, como mínimo, un conxunto de módulos. Un deles é un módulo de Formación Básica con 60 ECTS, no cal, entre outros, programaranse Fundamentos Científicos para a adquisición das competencias propias do devandito módulo. Especificamente, coa Física II perséguese: O coñecemento dos fundamentos teóricos e principios básicos aplicados á edificación, da mecánica de fluídos, a hidráulica, a electricidade e o electromagnetismo, a calorimetría e higrotermia, e a acústica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A35 Deseñar sistemas de acondicionamento acústico e verificar e avaliar o comportamento acústico dos edificios.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B8 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario.
B12 Razoamento crítico.
B13 Compromiso ético.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Adaptación a novas situacións.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
B27 Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe.
B28 Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O estudante adquirirá coñecementos e a capacidade de comprender, analizar, interpretar e pór en práctica os conceptos da estática e dinámica de fluídos e o transporte e distribución de enerxía eléctrica ás instalacións da edificación. A1
A29
B1
B2
B3
B8
B14
B16
B25
B26
B27
O estudante adquirirá coñecementos e a capacidade de comprender, examinar, interpretar e aplicar os conceptos e métodos da higrotermia, acústica, a calorimetría e a transmisión de calor ao acondicionamento e illamento na edificación. A1
A29
A35
B1
B2
B3
B8
B14
B16
B25
B26
B27
O estudante adquirirá a capacidade de aplicar os conceptos e métodos da Física á compresión dos avances tecnolóxicos aplicados á Edificación, a súa interacción con outras ramas da Ciencia e a Técnica e ao seu impacto na sociedade. A1
A29
B1
B2
B3
B5
B8
B12
B13
B14
B15
B16
B25
B26
B27
B28
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
O estudante adquirirá a capacidade de comprender, interpretar, analizar e aplicar a metodoloxía usual da resolución de problemas en Física no seu labor profesional. A1
A29
B5
B16

Contents
Topic Sub-topic
1. Mecánica de Fluidos e Hidráulica. 1.1 Propiedades físicas dos fluidos: líquidos e gases.
1.2 Estática de fluidos.
1.3 Dinámica de fluidos.
1.4 Aplicacións da Mecánica de Fluidos e Hidráulica.
2. Electricidade e Electromagnetismo. 2.1 Corriente eléctrica continua
2.2 Corriente eléctrica alterna
2.3 Ondas electromagnéticas: a luz como onda electromagnética.
2.4 Aplicacións da Electricidade e o Electromagnetismo.
3. Termodinámica:Calorimetría e Higrotermia. 3.1 Calor e Temperatura.
3.2 Transferencia de Calor.
3.3 Higrometría e transferencia de humedade.
3.4 Aplicacións da Termodinámica.
4. Acústica Aplicada. 4.1 Introdución á Acústica aplicada á Edificación. Documento Básico de Protección fronte ao Ruído DBHR do CTE.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A35 B1 B5 B16 B26 8 17 25
Problem solving A1 A29 A35 B1 B2 B5 B16 B26 B27 10 15 25
Events academic / information A1 B3 B8 B12 B13 B14 4 2 6
Supervised projects A1 A29 B1 B2 B3 B14 B15 B16 B25 B26 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 5 10
ICT practicals A1 A29 B2 B3 B5 B8 B14 B16 4 2 6
Laboratory practice A1 A29 B1 B2 B3 B5 B8 B16 B26 4 2 6
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B2 B3 B12 B26 25 37 62
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Probas obxectivas breves que o profesor poderá propor periodicamente na aula para realización persoal. Serán do tipo exercicios prácticos e cuestións teóricas/de razoamento sobre temas ou módulos do programa.
Os exames das oportunidades oficiais de avaliación son tamén probas obxectivas, dunha duración que será establecida polo Centro no seu calendario.
Problem solving Resolución e exposición polo estudante de exercicios e/ou problemas relacionados co programa da materia.
Events academic / information Participación activa en eventos científicos ou de divulgación que se realicen no centro, na unversidade ou en emprazamentos externos, por exemplo, visitas guiadas de interese científico-técnico.
Supervised projects Traballos ou Proxectos de realización individual ou de grupo en desenvolvemento dalgún problema relevante en relación coa materia.
ICT practicals Realización e Informe de prácticas mediante ferramentas tecnolóxicas que se atopen dispoñibles no Centro ou poidan ser accesibles aos estudantes.
Laboratory practice Realización e Informe de prácticas experimentais utilizando recursos do Centro ou do Departamento de Física.
Guest lecture / keynote speech Presentación polo profesor dos conceptos e leis físicas asociados aos fundamentos dos bloques temáticos. O temario impartido nestas clases acompáñase de diversos exemplos e ilustracións para facilitar a súa comprensión. Ademais, o alumnado terá á súa disposición diverso material relacionado coa materia na plataforma Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Objective test
Supervised projects
Laboratory practice
Description
O obxectivo principal é o seguimento individual da comprensión da materia e a consecución dos resultados de aprendizaxe. Os resultados serán tratados individualmente con cada estudante para axudarlle na súa progresión académica. A atención personalizada tamén levará a cabo mediante tutorías. Nelas non só resolveranse as dúbidas do estudante, senón tamén se tentará orientarlle sobre o modo en que estuda e traballa a materia. Faranse titorias individuais de avaliación continua.

Nas diversas metodoloxías que se apliquen, supervisarase o traballo individual e guiarase ao estudante no desenvolvemento da actividade concreta.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A1 A29 A35 B1 B2 B5 B16 B26 B27 Resolución e exposición polo estudante de exercicios e/ou problemas relacionados co programa da materia. 0
Objective test A1 A35 B1 B5 B16 B26 Probas obxectivas breves que o profesor poderá propor periodicamente na aula para realización persoal. Serán do tipo exercicios prácticos e cuestións teóricas/de razoamento sobre temas ou módulos do programa.
Os exames das oportunidades oficiais de avaliación son tamén probas obxectivas, dunha duración que será establecida polo Centro no seu calendario.
100
Events academic / information A1 B3 B8 B12 B13 B14 Participación activa en eventos científicos ou de divulgación que se realicen no centro, na unversidade ou en emprazamentos externos, por exemplo, visitas guiadas de interese científico-técnico. 0
Supervised projects A1 A29 B1 B2 B3 B14 B15 B16 B25 B26 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Traballos ou Proxectos de realización individual ou de grupo en desenvolvemento dalgún problema relevante en relación coa materia. 0
ICT practicals A1 A29 B2 B3 B5 B8 B14 B16 Realización e Informe de prácticas mediante ferramentas tecnolóxicas que se atopen dispoñibles no Centro ou poidan ser accesibles aos estudantes. 0
Laboratory practice A1 A29 B1 B2 B3 B5 B8 B16 B26 Realización e Informe de prácticas experimentais utilizando recursos do Centro ou do Departamento de Física. 0
 
Assessment comments
NOTA: As porcentaxes anteriores da aplicación informática da guía son exclusivamente da modalidade de Avaliación Final da materia, en base aos exames oficiais (probas obxectivas).O estudante dispón de dúas metodoloxías de avaliación, entre as cales poderá elixir libremente: Avaliación Continua e Avaliación Final.

Avaliación Continua:

A condición para ser avaliado nesta modalidade é a participación no conxunto de actividades individuais ou de grupo que se programarán ao longo do curso, segundo a planificación que realice o profesorado da materia.

A avaliación continua persegue a avaliación das competencias adquiridas polo estudante mediante a análise dos resultados de diferentes actividades individuais ou de grupo que se programarán ao longo do curso. Entre elas: cuestións teóricas ou prácticas, titorías, estudo de casos, prácticas experimentais ou mediante Tics, problemas, seminarios e xornadas científicas e técnicas, ou visitas externas. Non se manteñen resultados de cursos anteriores.

O profesorado indicará a principio de cada curso a programación concreta das actividades e o seu valor na avaliación global. O conxunto alcanzará o 100% da cualificación da materia.

As actividades desenvolveranse preferentemente no horario asignado á materia. Aquelas que dependan de recursos externos ou se realicen fora do Centro poderán ser unha excepción, aínda que en calquera caso serán comunicadas con antelación suficiente.

As cualificacións da Avaliación Continua aplicaranse na primeira oportunidade de avaliación da materia. En caso de non alcanzar o mínimo da cualificación prevista en algunha actividade, o estudante deberá presentarse á Avaliación Final.

Avaliación Final:

Exame teórico-práctico de toda a materia, correspondente coas oportunidades oficiais ordinarias e extraordinarias de avaliación da universidade, nas datas fixadas polo Centro. Permite acadar o 100% da cualificación da materia. En primeira oportunidade ordinaria pode presentarse calquera estudante que non siga a Avaliación Continua. En segunda oportunidade e extraordinarias, será a única aplicable.


Sources of information
Basic Valiente Cancho, Andrés. (2013). Física aplicada : 192 problemas útiles. Madrid.García-Maroto.
Rafael Magro Andrade (2010). Física aplicada a la edificación. Madrid.García-Maroto.
Tipler, Paul Allen. (2011). Física para la Ciencia y la Tecnología. Barcelona. Reverté
B. Blasco Laffón et al. (2008). Fundamentos Físicos de la Edificación II. Madrid. Delta.
A. Durá Domenech et al. (2004). Fundamentos Físicos de las Contrucciones Arquitectónicas II. Universidad de Alicante

Complementary Casadevall Planas, David (2009). Documento básico HR : protección frente al ruido : comentado y con ejemplos. Gerona: D. Casadevall
A. Carrión Isbert (1998). Diseño acústico de espacios arquitectónicos. Barcelona. UPC


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics I/670G01001
Applied Fhysics I/670G01002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Mathematics II/670G01006

Subjects that continue the syllabus
Acoustic Measurements in Construction/670G01040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.