Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Materiais II [En extinción] Código 670G01012
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Iglesias Martinez, Maria Cruz
Correo electrónico
cruz.iglesias@udc.es
Profesorado
Iglesias Martinez, Maria Cruz
Correo electrónico
cruz.iglesias@udc.es
Web http://moodle.udc.es/course/view.php?id=34364
Descrición xeral A materia de Materias II está centrada no estudo do formigón como material de construción.
Trátase de introducir ao alumno naqueles conceptos que servirán como base para o estudo do formigón estrutural na materia de Construción III.
Estúdanse e analizan as propiedades, características e esixencias aplicables ao formigón e ás armaduras pasivas, tanto relativo ao formigón convencional como ao formigón con árida reciclaxe e ao formigón autocompactante. Faise especial fincapé no estudo do Control de Recepción das materias primas e o formigón.
Plan de continxencia . Modificaciones en los contenidos.
No hay modificación de contenidods

2. metodologías

*Metodologías docentes que se modifican
Pruebas previstas on line si fuera necesario

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado: Moodle, Teams y correo electrónico

4. Modificacines en la evaluación.
On line. Se haran por partes y si se supera la prueba objetiva se podrán hacer las restantes siguiendo un orde en el que habrá que sacar una nota mínima de un 4 en cada parte para poder pasar a la sigiente
5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía.
No hay.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A5 Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos.
A19 Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra.
A20 Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
B13 Compromiso ético.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Motivación pola calidade.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
B27 Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe.
B30 Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. A5
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. A19
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. A20
Capacidade de análise e síntese. B1
C1
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. B3
Capacidade para a resolución de problemas. B5
Capacidade de traballo en equipo. B7
Razoamento crítico. B12
Compromiso ético. B13
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. B16
Motivación pola calidade. B21
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. B22
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. B26
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. B27
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. B30
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
L-1: Introdución. Requisitos Básicos. Antecedentes históricos.
O formigón actual: Definición, Tipos e aplicacións
A EHE 2008: Requisitos básicos: a resistencia e a durabilidad.
Clasificación ambiental e esixencias.
L-2: Os materiais compoñentes I: Os Áridos. Definición.
Requisitos xerais: natureza e composición.
Designación e tamaño. Limitacións de uso.
Condicións físico-químicas, condicións físico-mecánicas. Granulometría e forma do árido.
L-3: Os materiais compoñentes II: Cemento e Auga Esixencias da EHE-08. A RC-16.
Recomendacións para a súa utilización. Anexo 4 da EHE-08.
A auga:
Requisitos da EHE-08.
A relación a/c e a Instrución.
L-4: Os materiais compoñentes III: Os Aditivos e As Adicións. Os aditivos:
Definición.
Clasificación e tipos.
Funcións e efectos.
Requisitos da EHE-08.
As adicións:
Definición.
Características xerais.
Esixencias e limitacións.
Influencia no cálculo de dosificaciones.
L-5: Propiedades do Formigón Fresco I. Designación e especificación do formigón.
Condicións de calidade do formigón: a docilidade
Dosificaciones de formigón. Xeneralidades. Bases de cálculo: Método de Fuller.
Amasado do formigón.
Ensaios do formigón fresco.
L-6: Propiedades do Formigón Fresco II e Endurecido. Propiedades do formigón fresco:
Trabajabilidad e consistencia.
Homoxeneidade e uniformidade.

Propiedades do formigón endurecido:
Peso específico.
Resistencia a compresión.
Durabilidad.
Permeabilidade.
A retracción durante o fraguado e endurecemento.
Ensaios do formigón endurecido.
Hormigonado en tempo frío. Hormigonado en tempo caloroso.
L-7: Control de Calidade do Formigón I. Control de Consistencia.
Control de Durabilidad.
Control de Resistencia.
Ensaios Previos e Característicos.
Ensaios de Control: Xeneralidades e Criterios Básicos.
Modalidades de Control: Control 100%, Indirecto e Estatístico.
Formigóns con Distintivo de Calidade Oficialmente Recoñecido.
L-8: Control de Calidade do Formigón II: Control Estatístico. Control Estatístico da resistencia do formigón durante a subministración.
Formación dos lotes de Control.
Realización dos ensaios.
Criterios de Aceptación ou Rexeitamento da resistencia do formigón.
Decisións derivadas do control.
Ensaios de Información complementaria.
L-9: Ensaios de Información Complementaria do Formigón. Ensaios de Información Complementaria do Formigón: Ensaio mediante Probetas Testemuña. Usos e aplicacións do esclerómetro e ultrasóns.
L-10: Fabricación, Transporte e Posta en Obra do Formigón. Requisitos na fabricación e transporte do Formigón.
Formigón fabricado en Central. Formigón preparado.
L-11: Formigóns Especiais. Formigóns con Fibras.
Formigóns Reciclados.
Formigón Autocompactante.
Formigón de Altas Prestacións.
L-12: Armaduras Pasivas I. Xeneralidades.
Tipos e designación das armaduras pasivas: Barras corrugadas, mallas electrosoldadas, armaduras básicas electrosoldadas en celosía.
L-13: Armaduras Pasivas II. Control das armaduras pasivas. Características xeométricas. Adherencia. Características mecánicas. Diagramas Tensión-deformación. Control Previo á subministración. Control durante a subministración. Criterios de aceptación e rexeitamento.
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpren
a normativa vixente
El hormigón con áridos reciclados Componentes, Propiedades en fresco y endurecido. Particularidades
El hormigón autocompactante Componentes, Propiedades en fresco y endurecido. Particularidades
TODOS LOS REQUISITOS SE ADAPTARÁN A LA NUEVA NORMATIVA DB SE TODOS LOS REQUISITOS SE ADAPTARÁN A LA NUEVA NORMATIVA DB SE

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B1 B16 C1 3 22 25
Proba mixta A3 A5 A19 A20 B3 B7 B12 B13 B21 B22 B26 B27 B30 C3 C6 C7 C8 1 50 51
Solución de problemas B16 B5 30 40 70
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Trátase dunha proba escrita utilizada para avaliar a aprendizaxe. Esta proba permite avaliar coñecementos, capacidades e destrezas adquiridas polo estudante. Exporanse unha serie de preguntas con resposta breve, relacionando os distintos conceptos traballados durante o curso.
Contémplase a realización dunha proba tipo test, expondo unha cuestión en forma de pregunta directa, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida.
Proba mixta Preguntas de desarrollo y razonamiento
Solución de problemas Exporase a resolución dun ou dous exercicios, nos que a partir duns datos de partida o alumno terá que obter a solución á problemática exposta.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Durante as clases interactivas prestarase a atención ao alumnado co fin de asesorarlle e resolver as dúbidas que poidan expor á hora de resolver as distintas prácticas expostas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas B16 B5
Será necesario obtener una nota superior a un 5/10 en el conjunto de los problemas para poder aprobar la asignatura. Y una nota superior a un 3/10 en cada problema
40
Proba obxectiva B1 B16 C1 Realizarase un exame test con preguntas relacionadas con toda a materia impartida tanto nas clases expositivas como interactivas, que pretenden avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.
Será necesario obter unha nota superior a un 5 para poder aprobar a materia
20
Proba mixta A3 A5 A19 A20 B3 B7 B12 B13 B21 B22 B26 B27 B30 C3 C6 C7 C8 preguntas de desarrollo y razonamiento 40
 
Observacións avaliación

EXAMEN PRIMERA Y SEGUNDA OPORTUNIDAD.

La nota
final estará formada por las siguientes partes que tendrán los siguientes
porcentajes en la nota final, siempre que la nota en cada parte sea superior a
(5/10):

Pruebas
objetivas o test: 20%

Pruebas
mixtas o de desarrollo: 40%

Problemas:40%
(20%+20%)

CONDICIONES
ADICIONALES:

1.Cada una
de estas partes tendrán que alcanzar una nota mínima ( nota
problemas 5/10, prueba objetiva 5/10, y preguntas
mixtas o de desarrollo 5/10)

2. La
calificación conjunta de la prueba objetiva y las preguntas mixtas o de
desarrollo será superior a un 50% de la nota final 5/10

3. La prueba
mixta o de desarrollo estará formada entre 2 a 4 bloques y cada bloque por 1/4
preguntas. En cada bloque habrá que alcanzar una calificación superior al 3/10 para poder aprobar la asignatura.

4. En el
caso de que no se cumpla las condiciones anteriores la nota final de evaluación
nunca podrá ser superior a un 4/10.



5. Será
necesaria la asistencia a un mínimo del 80 % de las clases interactivas y de las expositivas,

6. Se enecesita una nota mínima de un 4/10 en cada uno de los problemas para optar al aprobado


Fontes de información
Bibliografía básica Normas UNE (). .
Ministerio de Fomento. (2008). EHE-08. Instrucción de Hormigón Estructural. Madrid
Fernández Cánovas Manuel (2011). Hormigón : Adaptado a la Instrucción de Recepción de Cementos y a la Instrucción de Hormigón Estructural EHE. Madrid
Jiménez Montoya (2009). Hormigón Armado. Barcelona

Bibliografía complementaria

http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELLANO/DIRECCIONES_GENERALES/ORGANOS_COLEGIADOS/CPH/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais I [En extinción]/670G01003
Construción I [En extinción]/670G01009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Construción III [En extinción]/670G01017

Observacións

Nesta materia non se achegarán apuntamentos realizados polos profesores.

Preténdese potenciar a consulta bibliográfica recomendada ou outra que se poida achegar durante o curso (artigos, noticias, etc.).

É importante que o alumno saiba utilizar a Plataforma de Teleformación MOODLE, dado que a mesma utilizarase para fornecer información a empregar no desenvolvemento do programa, así como de vehículo de comunicación.

Non se permite o uso de calculadoras programables nos exames da materia.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías