Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A6 |
Coñecer e aplicar os distintos sistemas de representación así como as técnicas e procedementos de expresión gráfica aplicados á edificación e ás construcións arquitectónicas. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Adaptación a novas situacións. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B28 |
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para aplicar o desenvolvemento do esbozo, a proporcionalidade, a linguaxe e as técnicas da Representación Gráfica dos elementos e procesos construtivos. |
A6
|
|
|
Capacidade de traballo en equipo |
|
B7
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B2
|
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
|
B3
|
|
Capacidade para a resolución de problemas. |
|
B5
|
|
Capacidade para a toma de decisións. |
|
B6
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B15
|
|
Hábito de estudo e método de traballo. |
|
B25
|
|
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
|
B27
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
A6
|
B2 B3 B5 B6 B7 B14 B15 B25 B27
|
|
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións |
|
B28
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A2
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Concepto de sección construtiva. Tipos. Criterios de elección. |
Aprender a representar as partes seccionadas dos edificios con partes ocultas destes con composición interna complexa. - Diferenciar os múltiples tipos de seccións que se poden empregar na definición do edificio, executándoas no lugar apropiado. - Utilizar o número de seccións necesarias para definir a construción dun edificio.
|
Acondicionamento do Terreo. Desmontes. |
Demolicións, explanaciones, desmontes, terraplenados, baleirados, gabias e pozos. Simbologia e representación grafica.
Planos de conxunto e de detalle. |
Saneamentos, drenaxes e avenamientos. |
Elementos de drenaxe, drenes superficiais e drenes lineais.
Arquetas, pozos, colectores, obras de drenaxe
Tipos de drenaxe:
-Drenaxe de muros de contención
-Drenaxes de cimentacións
-Drenaxes de soleiras, de trasdós, etc
Planos de conxunto e de detalles. |
Cimentacións. |
Contencións:
-Muros de gravidade
-Muros resistentes
-Pantallas
-Pilotes
-Superficiais: corridas, laxas, vigas centradoras, zapatas.
|
Estruturas. |
De aceiro, Espaciais, Forxados, Soportes, Vigas, Zancas, De fábrica, de Formigón, de Ladrillo, de Pedra.
Planos xerais e de detalle. |
Carpinterias. |
De aceiro, de Aliaxes Lixeiras, de Hormigon, de Madeira, de PVC,
Planos xerais e de detalle. |
Defensas, Varandas, Peches. |
Persianas: Tipos e Sistemas
Varandas, Fixacións,etc
Plegables, extensibles, enrollables, etc
Guías, capialzados, tambor, motorización etc
Planos xenerais e de detalle. |
Fábricas. |
De bloque
De ladrillo
De vidro
Prefabricados
Etc
Planos xenerais e de detalle. |
Instalacións. |
Audiovisuais
Climatización
Electricidade
Fontaneria
Gas
Salubridade
Lixos
Depuración e vertido
Fumes e gases
saneamento
Ventilación
De transporte
Simbologia, planos xerais e de detalles. |
Particiones. |
Biombos: Aceiro, Aliaxes Lixeiras, Madeira, etc
Puertas
Tabiques: Ladrillo, Prefabricados,
Planos xerais e de detalle. |
Cubertas. |
Azoteas axardinadas
Transitables
Non transitables
Lucernarios
Tellados de fibrocemento
Galvanizados
Aliaxes lixeiras
Lousa
Sintéticos
De Tellas
De Zinc
Planos Xenerais e de detalle. |
Revestimentos. |
De paramentos vertcales e horizontais:
Alicatados, chapados, enfoscados,lixeiros, industriais, de madeira, laminados, moquetas,de teitos etc.
Planos Xenerais e de detalle. |
Novos materiais e sistemas de ultima xeración. |
Fachadas trasventiladas: Pedra, Marmol, fenolicos. Ceramicos, Aluminio Etc
Paneis non portantes de recubrimiento da trama estrutural dun edificio.
Planos Xerais e de detalle. |
Traballo Global Especifico. |
Traballo realizado por grupos de alumnos en lle cal se desenvolve un traballo que engloba toda a materia que se explico ao longo do curso. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A2 A6 B2 B3 B5 B6 B7 B14 B15 B25 B27 B28 C1 C3 C8 |
25 |
55 |
80 |
Análise de fontes documentais |
A6 B3 C3 C4 C6 C8 |
0 |
25 |
25 |
Actividades iniciais |
A2 A6 B25 C1 C3 |
0 |
5 |
5 |
Portafolios do alumno |
A2 A6 B2 B14 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Saídas de campo |
B15 B28 C5 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A6 B3 B6 B14 B25 B27 C1 C3 C4 C6 |
18 |
0 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumno desenvolverá diferentes traballos ou prácticas específicas, referentes ás distintas explicacións dadas, seguindo as diferentes pautas marcadas e controladas polo profesor. |
Análise de fontes documentais |
Utilización da bibliografía correspondente, básica e complementaria, facilitada. |
Actividades iniciais |
Realización de debuxos a man alzada nos que se plasmen o labor de documentación realizada sobre detalles arquitectónicos da bibliografía correspondente. |
Portafolios do alumno |
No cartafol ou archivador do estudante iranse clasificando os seus traballos prácticos por datas. Durante as clases teranse sesións persoais, con cada un para realizacións de autoevaluación e comentarios do profesor sobre o progreso das prácticas.
|
Saídas de campo |
Dentro das posibilidades, tentarase algunha visita guiada a unha empresa ou fábrica de recoñecido prestixio, onde o alumno poderá observar de forma directa, cales son os procesos de fabricación dun material ou dun sistema construtivo concreto, así como do seu posterior posta en obra. |
Sesión maxistral |
Semanalmente, antes ou a vez que se expoñen os exercicios prácticos que terán que desenvolver os alumnos, realizarase unha presentación oral na lousa e apoiada con medios audiovisuais dos contidos da práctica ou exercicios a realizar. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Actividades iniciais |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
No cartafol ou archivador do estudante iranse clasificando os seus traballos prácticos por datas. Durante as clases teranse sesións persoais, con cada un para realizacións de autoevaluación e comentarios do profesor sobre o progreso das prácticas.
O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", deberá pór en coñecemento do profesor correspondente, dita circunstancia, para poder concretar o desenvolvimiento desta actividade segundo considérese máis adecuada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
B15 B28 C5 |
Especificadas no apartado 5. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A6 B2 B3 B5 B6 B7 B14 B15 B25 B27 B28 C1 C3 C8 |
Sempre que sexa posible, en función do nº de alumnos matriculados, supervisaranse e avaliaranse todos e cada un dos traballos desenvolvidos polo alumno a nivel persoal, facendoi unha corrección pública e colectiva, e orientaráselle en canto á súa calidade de grafismo, aspectos construtivos e presentación e onde debe incidir para mellorar os aspectos indicados anteriormente. |
80 |
Portafolios do alumno |
A2 A6 B2 B14 C6 C7 C8 |
No cartafol ou archivador do estudante iranse clasificando os seus traballos prácticos por datas. Durante as clases teranse sesións persoais, con cada un para realizacións de autoevaluación e comentarios do profesor sobre o progreso das prácticas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos terán que demostrar, para ser avaliados positivamente, que alcanzaron os coñecementos necesarios nos contidos, mencionados anteriormente, para dominar esta materia, e que serían os seguintes:
1.-Concepto de sección construtiva. Tipos. Criterios de elección.
2.-Acondicionamento do Terreo. Desmontes.
3.-Saneamentos, drenaxes e avenamientos.
4.-Cimentacións.
5.-Estruturas.
6.-Carpintarías.
7.-Defensas, Varandas, Peches.
8.-Fábricas.
9.-Instalacións.
10.-Particiones.
11.-Cubertas.
12.-Revestimentos.
13.-Novos materiais e sistemas de ultima xeración.
Para a avaliación da materia esíxese unha asistencia regular tanto ás clases expositivas como ás interactivas, cun mínimo do 80% de asistencia en cada unha delas.
A docencia da materia de Expresión Gráfica II baséase nunha metodoloxía de aprendizaxe, suxeita a un sistema de avaliación continua.
Para superar a materia, por curso deberá de cumprirse a condición seguinte:
1.-Ser entregadas todas as prácticas e traballos individuais e cada unha/ou delas deberavos ser considerada/ou como apta/ou.
Este criterio tamén é aplicable tanto á Primeira como á Segunda Oportunidade:
Os alumnos que non superen a materia por curso deberán entregar os traballos correspondentes na data fixada para a Primeira Oportunidade de avaliación (XANEIRO) ou, no seu caso, na data fixada para a Segunda Oportunidade de avaliación (XUÑO-XULLO). Nestas entregas deberán seguirse obrigatoriamente as indicacións, fixadas nas tutorías correspondentes, do profesor responsable da materia.
Dado que sobre cada entrega realizase a correspondente evaluación e revisión co alumno, as exixencias para a obtención dunha evaluación positiva irán sendo maiores nas sucesivas entregas (primeira e segunda oportunidade)
IMPORTANTE: Terá a condición de NON PRESENTADO o alumno que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:
- Non cumprir co mínimo de asistencia esixido.
- Non entregar algún dos traballos propostos.
Non se permitirá completar ou modificar os traballos fóra das datas de entrega sinaladas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
EL DELINEADO EN LA COSTRUCCION ENRIQUE ANGURA CAMA MANUAL DEL DIBUJO ARQUITECTONICO F.CHIG PRACTICA DEL DIBUJO ARQUITECTONICO F.GARCIA RAMOS NORMAS TECNOLOGICAS DE LA EDIFICACION PREFABRICADOS DE HORMIGON FERNANDO VILAGUR EL LADRILLO Y SUS FABRICAS F. CASINELLO LA MADERA EN LA CONSTRUCCION H. KULLMAN ARQUITECTURA EN MADERA Y SUS TECNICAS HAUS JURGEN HAUSEN ANALISIS DE DETALLES CONSTRUCTIVOS PARA OBRA DE NUEVA PLANTA / AUTOR : ROMÁN GONZÁLEZ ÁLVAREZ ; TUTOR : SANTIAGO LÓPEZ PIÑEIRO. 2001. APROXIMACIONES DE LA ARQUITECTURA AL DETALLE / EDITOR ALEJANDRO CRISPIANI. Santiago de Chile : ARQ, [2001]. ATLAS DE DETALLES CONSTRUCTIVOS : CON MÁS DE 400 EJEMPLOS. 1ª ed., 3ª reimp. Barcelona : GG, [2006] (2007 imp.). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS 2002. [Sevilla] : El Autor, [2002]. BIBLIOTECA DE DETALLES. Madrid : Ediciones Trazos, [1994]. BIBLIOTECA DE DETALLES CONSTRUCTIVOS FORJADOS INCLINADOS : ESTRUCTURAS DE CUBIERTA Y FORJADOS INCLINADOS DE HORMIGÓN ARMADO PARA EDIFICACIÓN. UNIDIRECCIONALES, RETICULARES Y LOSAS MACIZAS : MÁS DE 550 DETALLES CONSTRUCTIVOS ADAPTADOS A LA INSTRUCCIÓN EHE / VICENTE CASTELL, BERNABÉ FARRÉ, FLORENTINO REGALADO. [Alicante] : CYPE Ingenieros, [2004]. BIBLIOTECA DE DETALLES CONSTRUCTIVOS METÁLICOS, DE HORMIGÓN Y MIXTOS EN ESTRUCTURAS DE EDIFICACIÓN 600 DETALLES ... ADAPTADOS A LA INSTRUCCIÓN EHE / VICENTE CASTELL, BERNABÉ FARRÉ ORO, FLORENTINO REGALADO TESORO. 4ª ed. [Madrid] : CYPE Ingenieros, [2004]. CATÁLOGO DE ELEMENTOS CONSTRUCTIVOS [RECURSO ELECTRÓNICO] / [COORDINACIÓN, FCO. COSME DE MAZARREDO PAMPLÓ, CARMEN SUBIRÓN RODRIGO ; REDACTORES, JAVIER BLANCO CARRANZA ... (ET AL.)]. Valencia : Instituto Valenciano de la Edificación, [2007]. Ford, Edward R. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE. Cambridge : Mit Press, 1990-1996. McLeod, Virginia. EL DETALLE EN EL PAISAJISMO CONTEMPORÁNEO. Barcelona : Blume, 2008. McLeod, Virginia. DETALLES CONSTRUCTIVOS DE LA ARQUITECTURA DOMÉSTICA CONTEMPORÁNEA. Barcelona : Gustavo Gili, [2007]. Regalado Tesoro, Florentino. DETALLES CONSTRUCTIVOS PRÁCTICOS METÁLICOS, DE HORMIGÓN Y MIXTOS EN ESTRUCTURAS DE EDIFICACIÓN / FLORENTINO REGALADO TESORO, BERNABÉ FARRÉ ORO. 2ª ed. [Madrid] : CYPE Ingenieros, 1997. Ramsey, Charles George. LAS DIMENSIONES EN ARQUITECTURA / CHARLES GEORGE RAMSEY, HAROLD REEVE SLEEPER ; EDITOR IN CHIEF JOHN RAY HOKE, JR. Esteban Castro, Anselmo. EXPERIENCIAS SOBRE SOLUCIONES DE MADERA Y SU EMPLEO EN EDIFICACIÓN. Madrid : Proiescon, [2008]. Nutsch, Wolfgang. MANUAL DE CONSTRUCCIÓN : DETALLES DE INTERIORISMO. Barcelona : Gustavo Gili , 2006. Diversas páxinas web sobre materiais e sistemas constructivos. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais I/670G01003 | Xeometría Descritiva/670G01004 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008 | Construción I/670G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Construción II/670G01011 | Materiais II/670G01012 | Instalacións I/670G01014 |
|
Materias que continúan o temario |
Xeometría da Representación/670G01018 | Topografía/670G01020 | Proxectos Técnicos I/670G01023 | Proxectos Técnicos II/670G01027 | Proxecto Fin de Grao/670G01036 | Deseño de interiores. xardinaría e paisaxe/670G01042 |
|
Observacións |
La asignatura desarrolla, como métodos para la representación de la arquitectura, la construcción y sus detalles, el dibujo a mano alzada (imprescindible para la representación de detalles constructivos en obra) y el delineado mediante programas informáticos y su aplicación concreta a la representación arquitectónica y constructiva (imprescindible para el trabajo en estudio). En base a esto último se recomienda el conocimiento previo de algún programa de dibujo asistido por ordenador, preferiblemente CAD. |
|