Identifying Data 2019/20
Subject (*) Materials III Code 670G01016
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinador
Iglesias Martinez, Maria Cruz
E-mail
cruz.iglesias@udc.es
Lecturers
Alonso Alonso, Patricia
Iglesias Martinez, Maria Cruz
E-mail
patricia.alonso.alonso@udc.es
cruz.iglesias@udc.es
Web
General description Dentro desta materia preténdense alcanzar uns obxectivos cognoscitivos e outros formativos. Os obxectivos cognoscitivos pretenden a comprensión dunha serie de cuestións básicas referentes a cada un dos bloques temáticos que compoñen a materia, así como a súa aplicación, análise, síntese e avaliación, destacando a capacidade de desenvolver procesos de razoamento acerca da adecuación ou non dos diferentes materiais segundo as súas propiedades e tendo en conta as características do sistema e elemento construtivo no que se aplique. Os obxectivos formativos son os que tratan de desenvolver actitudes activas e participativas dos alumnos con relación á súa propia formación e con relación ao traballo en grupo, especialmente importantes nas clases interactivas. Daráselle a oportunidade aos alumnos de participar en clase e de realizar análise de casos, que se entregarán de forma obrigatoria. Os devanditos traballos teranse en conta na avaliación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A4 Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega.
A5 Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos.
A19 Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra.
A20 Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable.
A24 Planificar e xestionar a conservación, mantemento, explotación e uso do edificio así como a inspección técnica do mesmo.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
B13 Compromiso ético.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B21 Motivación pola calidade.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
B25 Hábito de estudo e método de traballo.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
B27 Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe.
B28 Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións.
B30 Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega. A4
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. A5
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. A19
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. A20
Administrar e xestionar a adquisición dos materiais, sistemas e recursos propios do proceso construtivo. A24
Deseñar e redactar estudos de ciclo de vida útil, avaliación de eficiencia enerxética e sustentabilidade dos edificios. A29
Capacidade de análise e síntese B1
Capacidade de organización e planificación. B2
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. B3
Capacidade para a resolución de problemas. B5
Capacidade para a toma de decisións. B6
Capacidade de traballo en equipo. B7
Razoamento crítico. B12
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. B16
Motivación pola calidade. B21
Hábito de estudo e método de traballo. B25
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. B26
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos. A31
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. B27
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. B30
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. B22
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. B27
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. B30
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. B28
Compromiso ético. B13

Contents
Topic Sub-topic
COMPORTAMENTO AO LUME DOS MATERIAIS

OBXECTIVOS:

0. Comprender o contexto actual: a deterioración do medioambiente
1. Coñecer os procedementos da protección pasiva dos edificios fronte ao lume.
2. Coñecer e saber definir a través de que propiedades se avalía o comportamento dos produtos e elementos construtivos fronte ao lume.
3. Sinalar que elementos son necesarios para que se produza lume sobre un material.
4. Coñecer, recoñecer e aplicar os criterios de clasificación dos produtos de construción segundo a súa reacción ao lume.
5. Coñecer, recoñecer e aplicar os criterios de clasificación dos produtos e elementos de construción segundo a súa resistencia ao lume.
6. Coñecer que sistemas se utilizan para ignifugar un produto de construción.
7. Diferenza entre material ignifugar e material intumescente.
8. Intumescencia: concepto e características.
9. Avaliar as características do comportamento ao lume da madeira maciza, plásticos, morteiros, pinturas e demá smateriales de construción.
10. Indicar o significado das letras s e d que poden acompañar ás clases de reacción.
11. Indicar o significado dos subíndices l ou fl que poden acompañar ás clases de reacción
12. Definir e coñecer o significado da terminoloxía específica:
Lume. Reacción de combustión. Requisitos combustión. Material combustible. Material inflamable. Material ignífugo. Material intumescente. Ignifugación. Ignición. Intumescencia. Comburente. Temperatura de inflamación. Temperatura de combustión. Combustión xeneralizada. FLASH-OVER. Reacción ao lume. Resistencia ao lume. Aplicación de uso final. Capacidade Portante. Integridade. Illamento térmico. Curva normalizada tempo/temperatura. Partículas e gotas inflamables.
Conceptos básicos e vocabulario.
Normativa. Clasificación dos materiais: a reacción ao lume e a resistencia ao lume

INTERACTIVA 1: Análise da normativa relativa ao comportamento ao lume dos materiais de construción e do vocabulario básico: RD 842; CORRENTE DB SE; Normas UNE
A SOSTIBILIDADE DOS MATERIAIS DE CONSTRUCIÓN

OBXECTIVOS:

1. Coñecer os principios da arquitectura sostible. O concepto de passivhaus
2. Coñecer e capacidade de aplicar os parámetros que se utilizan na avaliación da sostibilidade dos materiais de construción
3. Saber o que é o ciclo de vida e saber diferenciar o comportamento dos diferentes materiais
4. Coñecer e saber aplicar a normativa dos residuos de construción e demolición. Coñecer e definir os obxectivos. Obrigas do Produtor de RCDs, Posuidor de RCs e do Xestor
5. Definir en que consisten as políticas de redución, reutilización, reciclado, valorización, eliminación
6. Coñecer e comprender o significado do vocabulario
- Os problemas ambientais, causas e consecuencias: o cambio climático, o esgotamento de recursos, o problema dos residuos e a contaminación
-Introdución. Principios para unha construción sostible
- A sostibilidade dos materiais de construción: consumo de recursos naturais, de enerxía, emisións, impacto ambiental, comportamento como residuo. O ciclo de vida
- Os RCDs: definición, clasificación, normativa e xestión. Reducir, reutilizar e reciclar. A valorización.

INTERACTIVA 1 Análise dos parámetros que definen a sustentabilidade. A bioconstrucción. recoñecemento de mostras de illamento térmico. Tutorías traballos.
INTERACTIVA 2: Titorías traballos. Análise de normativa de RCD: lei 22/2011 e RD 105/2008.
Análise de documentación lida na casa.
INTERACTIVA 3: Presentación de traballos sostibilidade
MORTEIROS DE ALBANELARÍA

OBXECTIVOS:

1. Coñecer as características básicas e propiedades de cada un dos seguintes tipos de morteiros: morteiros de cemento, de cal e mixtos de cal e cemento, e barro, destacando as propiedades mecánicas, comportamento fronte á auga ou permeabilidade e composición química (contido de sales solubles) de forma de poder comprender:
. os problemas de resistencia dos morteiros de cemento na súa aplicación en albanelaría.
. a aptitude da aplicación de cada un dos tipos de morteiro segundo a súa aplicación: Fábricas tradicionais e fábricas contemporáneas
2. Comprender as características dos diferentes sistemas construtivos de fábrica e as esixencias que demandan nos morteiros de albanelaría.
. Comprender a importancia da capacidade de retención de auga na estanquidade das fábricas vistas.
. Comprender a importancia da capacidade de deformación, a permeabilidade e a ausencia de sales solubles nos morteiros a utilizar nas fábricas tradicionais.
3. Coñecer a normativa actual e ser capaz de avaliala.
4. Coñecer a clasificación dos materiais de agarre de materiais cerámicos e a variación das súas prestacións en función dela.
5. Coñecer as prestacións básicas dos materiais de agarre: a importancia da capacidade de deformación así como coñecer con que compoñentes se alcanza.
Introdución. A compatibilidade co sistema construtivo. Os morteiros de xunta e de revestimento.
- As propiedades dos morteiros de albanelaría: as propiedades do morteiro fresco e endurecido. Análise da normativa: UNE, CTE.
- Os morteiros de cal, os morteiros de cemento e os mixtos: propiedades e características.
- As Fábricas Tradicionais: Avaliación das propiedades dos morteiros de cal, cemento e mixtos.
- As Fábricas contemporáneas de Ladrillo Visto: Avaliación das propiedades dos morteiros de cal, cemento e mixtos. Normativa.
- Os morteiros de agarre de materiais cerámicos. Normativa, clasificación e especificacións.


INTERACTIVA 1: Estudo de casos compatibilidade composición do morteiro- sistema construtivo.
Análise de normativa: morteiros de albanelaría. UNE EN 413-1, 998-1 e 998-2
INTERACTIVA 2. Análise de normativa: morteiros de agarre. UNE EN 12004
MADEIRAS

OBXECTIVOS:

1. Diferenciar os procesos de deterioración abiótica e abiótica así como coñecer os diferentes procedementos de prevención.
2. Coñecer as características dos diferentes procesos de degradación biótica: fungos, insectos de ciclo larvario e térmites.
3. Coñecer e utilizar os conceptos de durabilidade natural e clases de uso: madeira serrada e taboleiros
4. Coñecer os sistemas de protección preventiva: produtos e métodos. Impregnabilidade e niveis de penetración.
5. Taboleiros derivados da madeira. Características, designación e aplicacións.
6. Características básicas da madeira laminada: estrutura e composición.Outros produtos derivados da madeira
7. A madeira modificada: a madeira termotratada, acetilada e furfurilada. características e propiedades
8. -A recepción de obra da madeira
Introdución. Características da súa natureza: higroscopicidad e anisotropía
- A degradación da madeira: biótica e abiótica. Clases de uso e durabilidade natural
- Sistemas de protección preventiva fronte a axente bióticos: produtos e métodos. Impregnabilidade e niveis de penetración.
- Taboleiros derivados da madeira. Características, propiedades e aplicaciones:tableros aglomerados, de labras, de fibras, contrachapados, de madeira microlaminada. Madeira laminada: características e propiedades. Elementos de madeira prefabricados

INTERACTIVA 1, 2: Clases de uso da madeira serrada. Durabilidade natural.
Tratamentos preventivos: procedemento de actuación.
A avaliación da necesidade dun tratamento utilizando ÚNEA EN 335-2
Titorías traballos taboleiros. Designación e normativa, códigos de cor e clasificación.
INTERACTIVA 3: Presentaciónde traballos de taboleiros de madeira y elementos de madeira prefabricados
-PINTURAS

OBXECTIVOS.

1. 1. Coñecer os diferentes compoñentes e función de cada un: aglutinantes, disolventes, pigmentos e cargas, e aditivos. Os pigmentos antioxidantes.
2. Coñecer o Impacto Medio Ambiental de cada compoñente: aglutinantes, disolventes, pigmentos e cargas, e aditivos. As emulsións.
3. Clasificación xeral das pinturas segundo a súa composición. As emulsións. As pinturas intumescentes
4. A compatibilidade co soporte e co sistema construtivo. Estudo de casos
5. Estudo de casos 1: madeira ao exterior. Avaliación do uso de vernices, pinturas e lasures.
6. Estudo de casos 2: soporte de ferro ou aceiro. Elementos que definen o sistema do recubrimento.
7. Estudo de casos 3: cerramentos exteriores de ladrillo. Avaliación do comportamento higrotérmico. Unidades de medida: índice de permeabilidade de vapor de auga (v) e capa de aire equivalente (Sd). Avaliación das emulsións acrílicas, das pinturas de silicato e de polisiloxanos.
-Definición e compoñentes. Impacto Ambiental: aglutinantes, disolventes, pigmentos e cargas, e aditivos. As emulsións.
- Clasificación xeral das pinturas segundo a súa composición e aplicación. As emulsións. As pinturas intumescentes
- Propiedades e patoloxías: A compatibilidade co soporte e co sistema construtivo. Estudo de casos: madeira ao exterior, soporte de ferro ou aceiro, e cerramentos exteriores de ladrillo.

INTERACTIVA 1:Análisis da adecuación de pinturas, vernices e lasures ao exterior.
Pinturas sobre fábricas ao exterior, soportes metálicos e madeira ao exterior. Análise de fichas técnicas e análise das unidades de medida da permeabilidade.
INTERACTIVA 2: Recubrimientos decorativos exteriores para a madeira. Taller: características e diferenzas de aplicación entre lasures sintéticos e lasures de aceite. A durabilidad
INTERACTIVA 3: Exposición de traballos. Avaliación de propiedades entre distintos tipos de pinturas
-PLÁSTICOS

OBXECTIVOS:

1. Saber definir e diferenzas entre plástico, macromolécula, polímero e granza
2. Coñecer os criterios de clasificación dos plásticos
3. Coñecer as propiedades diferenciadoras dos termoplásticos, termofixos e elastómeros.
4. Coñecer as propiedades básicas. Propiedades mecánicas: comportamento tensión deformación. Propiedades físicas: temperatura de transición vítrea e temperatura de fusión. comportamento ao lume.
5. Coñecer exemplos e aplicacións. Códigos de identificación. Procesos de conformado.
6. A durabilidade do plástico e os procesos de degradación.
7. Avaliar a adecuación de uso dos diferentes polímeros en elementos construtivos: canalizacións, illamento térmico, e láminas impermeables.
8. O reciclado de plástico. Características do reciclado mecánico, químico e da valorización enerxética. Avaliación da súa aplicación aos diferentes plásticos e do seu impacto ambiental
- Introdución. Avaliación do uso dos plásticos na construción.
- Definicións e c aracterísticas da súa composición.
- Tipos e clasificación: termoplásticos, termofixos e elastómeros.
- Propiedades mecánicas e propiedades físicas. Comportamento ao lume.
- Procedementos de fabricación e conformado. Procesos de extrusión, moldeo (compresión, soprado, inxección e transferencia), prensados e conformado ao baleiro.
- Impacto MARTES: reciclabilidad e envellecemento.
- Termoplásticos: propiedades e aplicacións: exemplos
- Termoestables ou temofijos: propiedades e aplicacións: Exemplos
- Elastómeros: propiedades e aplicacións: Exemplos. Caucho e elastómeros termoplásticos
- Estudo de casos: canalizacións, illamento térmico, láminas impermeabilizantes e carpintarías.
-Procedemento de reciclado do plástico: reciclado mecánico, químico e a valorización enerxética.

INTERACTIVA 1: Análise de particularidades dos polímeros e materiais compostos. Composición, designación, estrutura e propiedades. Recoñecemento de materiais.
Tutoría de traballos. A partir dunha aplicación, avaliación do uso de diferentes materiais: illamentos térmicos, tubaxes, láminas impermeables.
INTERACTIVA 2: Taller: características dos plásticos. O poliestireno expandio. Fabricación dun poliuretano. Fabricaación dun polímero natural
MATERIAIS COMPOSTOS E COMPOSITES

OBXECTIVOS:

1. Saber definir un Material Composto e un Composite, diferenzas e clasificación xeral (composición e propiedades). Coñecer a clasificación dos Materiais Compostos segundo a súa estrutura.
2. Saber diferenciar un Material Composto dun polímero, dun plástico e dun plástico reforzado tendo en conta as súas características.
3. Composites: Coñecer os seus compoñentes, a función de cada un e a súa influencia nas propiedades do composite.
4. Composites: Tipos de matrices e características principais. Tipos de fibras e características principais
5. Definir interface, coñecer os diferentes tipos e a súa influencia nas propiedades dos Composites.
6. Aplicacións dos materiais compostos. Identificar mostras de:
- Fibras de carbono, fibras de vidro; fibras de poliéster
- MC de matriz polimérica: perfís, tubos, láminas impermeables, formigóns poliméricos,
- MC non sintéticos reforzados por fibras, cargas minerais e celulósicas: xeso armado, linóleo, madeira mineralizada, paneis prefabricados de GRC
- MC laminados compactos, materiais laminados de alta presión (HPL)
- Paneis sándwich,
- MC illantes activos multicapa, tubos multicapa,
- Geotextiles non tecidos e tecidos.
- Láminas impermeables bituminosas
- Láminas impermeables sintéticas.
7. Coñecer o comportamento dos Materiais Compostos como residuos de construción.
8. Coñecer os procesos de fabricación por extrusión, inxección, moldeo, rotomoldeo, calandrado e pultrusión
9. Materiais bituminosos: definición, composición, características e propiedades esenciais e aplicacións.
10. Materiais geotextiles: definición, composición, características e propiedades esenciais e aplicacións.
11. Vocabulario básico.
- Definicións, compoñentes e tipos.
- A clasificación dos materiais compostos (MC) segundo a súa estrutura. Os composites
- Composición e características dos composites. as matrices e as fibras. Aplicacións.
-Procedementos de fabricación e conformado
-Aplicacións dos MC e recoñecemento de mostras
- Aplicacións da nanotecnoloxía.
- A reciclaxe dos materiais compostos

INTERACTIVA 1: Presentación de traballos. Materiais plásticos e compostos. estudio de casos
O MARCADO CE NOS MATERIAIS DE CONSTRUCIÓN.
O Regulamento (UE) nº 305/2011.
Que é a marcado CE. Fases do proceso do marcado.

Especificacións e contido da documentación

Estudos de casos: morteiros, pinturas, madeiras, taboleiros de madeira, tubaxes, geotextiles, láminas impermeabilizantes.
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpre a normativa vixente

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A4 A5 B1 B2 B12 B13 B21 B22 B25 B26 C6 C7 13 30 43
Supervised projects A4 A19 A20 A24 A29 A31 B1 B2 B5 B6 B7 B13 B16 B22 B25 B27 B28 B30 C1 C3 C4 C7 15 34 49
Document analysis A3 A19 A20 B1 B2 B3 B5 B12 B16 B21 B25 B30 C4 C6 C8 20 20 40
Oral presentation A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B12 B21 B26 B27 C6 C7 6 4 10
Mixed objective/subjective test A3 A4 A5 A19 A20 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B16 B26 C4 C6 2 0 2
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.
Document analysis Técnica metodológica que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (fragmentos de reportajes documentales o películas, noticias de actualidad, paneles gráficos, fotografías, biografías, artículos, textos legislativos, etc.) relevantes para la temática de la materia con actividades específicamente diseñadas para el análisis de los mismos. Se puede emplear como introducción general a un tema, como instrumento de aplicación del estudio de casos, para la explicación de procesos que no se pueden observar directamente, para la presentación de situaciones complejas o como síntesis de contenidos de carácter teórico o práctico.
Oral presentation Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje basada en la exposición verbal a través de la que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, planteando cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica.
Mixed objective/subjective test Prueba que integra preguntas tipo de pruebas de ensayo y preguntas tipo de pruebas objetivas.
En cuanto a preguntas de ensayo, recoge preguntas abiertas de desarrollo. Además, en cuanto preguntas objetivas, puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Supervised projects
Description
Todas estas metodoloxías potencian o traballo autónomo do alumno será necesario que supervisar e/ou resolver dúbidas. A atención personalizada desenvolverase durante as clases interactivas programadas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A19 A20 A24 A29 A31 B1 B2 B5 B6 B7 B13 B16 B22 B25 B27 B28 B30 C1 C3 C4 C7 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do %ou201Ccómo facer as cousas%ou201D. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
30
Mixed objective/subjective test A3 A4 A5 A19 A20 B1 B2 B3 B5 B6 B12 B16 B26 C4 C6 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio ou desenvolvemento e preguntas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de definición, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
70
 
Assessment comments

Cada semana definiranse un contido temático que se desenvolverá tanto a través das clases expositivas como interactivas.

As clases expositivas dedicaranse á exposición xeral dos temas por parte do profesor pero tamén se requirirá a participación activa do alumnado en maior ou menor medida segundo o tema en cuestión. A asistencia é obrigatoria e terá que ser superior ao 80%.

As clases interactivas serán clases participativas sempre, nas que se traballasen algúns dos temas de cada bloque que se elixirán de acordo coas competencias que se queren alcanzar. A asistencia é obrigatoria e terá que ser superior ao 80%. O traballo persoal do alumno será obxecto de avaliación en función do traballo persoal realizado polo alumno e materializarase na exposición dos traballos programados.

Será obrigatorio a realización e presentación de todos os traballos propostos nas clases interactivas.

A avaliación da signatura terá en conta, en calquera convocatoria, tanto o traballo continuado do alumno durante o curso (avaliación continua) como a avaliación obtida no exame final da materia. O alumno aprobará a materia cando obtendo un 5 na avaliación continua e asistise ao 80% das clases, obtivese OBRIGATORIAMENTE unha nota total superior ou igual a 5 no exame final e unha nota superior a o 4/10 en cada unha das partes.

A nota final estará formada polo 30% da avaliación continua e o 70% do exame en todos os casos.  Se non se cumpren as condicións para optar á avaliación continua a nota final estará formada só polo 70% da nota obtida no exame.

Para optar á avaliación continua é necesario a asistencia de polo menos ao 80% das clases expositivas e ao 80% das clases interactivas, e é OBRIGATORIO a realización de TODOS os traballos e a súa presentación. A non realización dun dos traballos orixina a perda do dereito á avaliación continua. A nota final neste caso estaría formada polo 70% da nota do exame. No caso da realización de todos os traballos e de faltar EXCEPCIONALMENTE (só cando así o crea o profesor) á exposición dun deles, reducirase á metade a nota do traballo, a condición de que este sexa presentado polo resto do grupo e estes certifiquen a súa participación no seu desenvolvemento. En ningún caso poderase faltar a 2 exposicións.

A avaliación continua inclúe o traballo desenvolvido nas clases interactivas, o traballo autónomo xeneral do alumno desenvolvido durante o curso, os traballos tutelados e as presentacións orais.

A avaliación das clases interactivas realizarase da maneira seguinte:

0: a non asistencia a clase

1: asistencia a clase e non se realizou o traballo persoal

2: asistencia a clase e o traballo realizado é moi insuficiente

4: asistencia a clase pero o traballo realizado é insuficiente, non completo. Ou o alumno NON participa nos debates xerados en clases ou os coñecementos que achega son insuficientes aínda cando realizase o traballo planificado para sexa semana.

6: asistencia a clase e o traballo realizado é  bo pero incompleto nunha pequena parte. Participa nos debates de maneira adecuada.

8: asistencia a clase e o traballo realizado realizado é bo e inclúe achegas ao tema por parte do alumno. Participa nos debates de maneira edecuada

10: poderase obter só como nota final cando se obtiveron de forma sistemática 8 nas clases interactivas e asistise con regularidade a clase

En canto á cualificación do exame final, esta estará formada polo 40% da nota obtida na proba obxectiva ou test e o 60% da nota obtida nas preguntas de desenvolvemento, a condición de que se alcance unha valoración superior ao 40% en cada unha das partes (1.6 puntos na proba obxectiva e 2.4 na proba de desenvolvemento). Cando non se alcancen estes mínimos en cada unha das partes, o exame estará automaticamente suspenso e non poderá ter unha cualificación superior a un 4.

Caso particular: alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial. O proceso de avaliación para estes alumnos será o descrito para o resto de alumnos en ambas as convocatorias.

Ante calquera diferenza entre a versión en castelán e galego, terá prevalencia a guía en castelán


Sources of information
Basic

BAÑO NIEVA, 2005. Guía de construcción sostenible.

ESTEBAN PACIOS, M.I. and FERNÁNDEZ DE PIÉROLA, I., 2000. Macromoléculas : [guía didáctica]. 1¯ edn. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia.

GARCÍA CASTÁN, J. and ANSPI, FEDERACIÓN NACIONAL DE EMPRESARIOS PINTORES, ED, 1996. Manual de la pintura en la construcción. 3ª edn. Barcelona: ANSPI, Federación Nacional de Empresarios Pintores.

GÓMEZ ANTÓN, M.R. and GIL BERCERO, J.R., 1998. Los plâasticos y el tratamiento de sus residuos. 1¯ reimp edn. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia.

GONZÁLEZ MARTÍN, J., 2003. La pintura en la construcción. 4ª edn. Madrid: Fundación Escuela de la Edificación.

IGLESIAS MARTÍNEZ, M.C., 2007. Ancient building requirements and the evaluation of different limecement mortars compositions, Actas 2º Congresso Nacional de Argamassas de construcao, 2007 2007, Apfac.

IGLESIAS MARTÍNEZ, M.C., 1996. Análisis de la variación de la composición de los morterosutilizados en los muros de fábrica tradicionales: la compatibilidad de los morteros tradicionales de cal y la incompatibilidad de los morteros de cemento en el funcionamiento constructivo y estructural de los muros de fábrica tradicionales. A. DE LAS CASAS, S. HUERTA, E. RABASA., ed. In: Actas del Primer Congreso Nacional de Historia de la Construcción. 1996, Instituto Juan de Herrera, CEHOPU.

IGLESIAS MARTÍNEZ, M.C., 1996. Análisis del doble papel de los morteros tradicionales decal utilizados en los muros de fábrica tradicionales: su función decorativa y su función protectiva, Actas del Primer Congreso Nacional de Historia de la Construcción. 1996, Instituto Juan de Herrera, CEHOPU.

MIRAVETE, A., 1995; 2002. Los nuevos materiales en la construcción. 2ª edn. Zaragoza: Antonio Miravete.

ORÚS ASSO, F., 1985. Materiales de construcción. 7ª edn. Madrid: Dossat.

PERAZA SANCHEZ, 2010. Guia de la madera. Tomo I. Productos básicos y carpintería. Madrid: Aitim.

PERAZA SÁNCHEZ, F. and ASOCIACIÓN DE INVESTIGACIÓN TÉCNICA DE LAS INDUSTRIAS DE LA MADERA Y EL CORCHO, 2001. Protección preventiva de la madera. Madrid: Asociación de Investigación Técnica de las Industrias de la Madera y Corcho.

PRADO FERNÁNDEZ, A., 1962. Revestimientos continuos, conglomerados. Madrid: Instituto Eduardo Torroja de la Construcción y del Cemento.

REICHEL, A., KÖPE, C. and HOCHBERG, A., 2007. Enlucidos, revocos, pinturas y recubrimientos : detalles, productos, ejemplos. Barcelona: Gustavo Gili.

VALDEHITA ROSELLÓ, M.T., 1976. Morteros de cemento para albañilería. Madrid: Instituto Eduardo Torroja de la Construcción y el Cemento.

VIGIL MONTA?, M.R., PASTORIZA MARTÍNEZ, A. and FERNÁNDEZ DE PIÉROLA, I., 2002. Los plâasticos como materiales de construcciâon. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia.

ANTEQURA; P.  1998. Los matriales compuestos de fibra de vidrio. Ed. INO Reproducciones S.A. Zaragoza.

MELERO COLUMBRI, F. 1993. Materiales y procesos avanzados. Madrid: Ed. Dayton.

INSTITUTO DE CIENCIAS DE LA CONSTRUCCIÓN EDUARDO TORROJA. 2001. Materiales compyuestos avanzados en la construcción
MATERIALES COMPUESTOS AVANZADOS EN LA CONSTRUCCION. ICCET

REVUELTA, M. 2005. Materiales de construcción. Madrid: Fueyo Editores  (materiales bituminosos)

FERNÁNDEZ LÓPEZ; F. 1997. Introducción a la química de materiales. Madrid: Ed. Rugarte

IRVIN I. RUBIN. 7998. Materiales plásticos: propiedades y aplicaciones. Mexico: Ed. Noriega Editores.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Ademais da bibliografía aquí incluída, durante o curso poderase facer referencia a outros máis específicos referentes aos diferentes temas desenvolvidos. Dentro desta materia non se achegarán "apuntamentos" nin resumos dos contidos, polo contraría, o alumno terá que desenvolvelos individualmente a partir da bibliografía, as clases expositivas, artigos, documentos específicos e normativa, como proceso necesario da súa aprendizaxe.

Ante calquera discrepancia entre versións, farase valer a versión en castelán.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.