Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Proxectos Técnicos I Código 670G01023
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinación
Casabella Lopez, Ramiro
Gonzalez Sarceda, Manuel
Correo electrónico
r.casabella@udc.es
manuel.gsarceda@udc.es
Profesorado
Casabella Lopez, Ramiro
Fernández Álvarez, Ángel José
Gonzalez Sarceda, Manuel
Perez Doval, Luis
Robleda Prieto, Gustavo
Correo electrónico
r.casabella@udc.es
angel.fernandez.alvarez@udc.es
manuel.gsarceda@udc.es
luis.pdoval@udc.es
gustavo.robleda@udc.es
Web
Descrición xeral HA DE CONTAR COAS NOCIÓNS BÁSICAS CONCEPTUAIS ACERCA DO DISEÑO, POLO QUE O ALUMNO FORMARASE EN METODOLOXÍAS PARA PODER FACER FRONTE A DESEÑOS DE EDIFICACIÓN, TANTO DE REHABILITACIÓN COMO DE NOVAS CONSTRUCIÓNS, ADQUIRINDO A CAPACIDADE DE REDACTAR, ANALIZAR, CONTROLAR, XESTIONAR E DESENVOLVER PROXECTOS TÉCNICOS NO ÁMBITO DA EDIFICACIÓN. ESTUDIO DOS ANTECEDENTES E AS NECESIDADES DE PLANIFICACIÓN DO DESEÑO NA REHABILITACIÓN. COÑECEMENTOS RELATIVOS A TOMA DE DATOS E PLANIFICACIÓN PREVIA. CAPACIDADE PARA O ESTABLECEMENTO DUN PROCESO METODOLÓXICO NA REALIZACIÓN DO PROXECTO. COÑECEMENTO DOS ELEMENTOS BÁSICOS DO DESEÑO, A SÚA FORMA E A SÚA IMPORTANCIA NO ESPAZO FÍSICO. CAPACIDADE PARA REALIZAR PROXECTOS DE REHABILITACIÓN OU RESTAURACIÓN ATENDENDO TANTO AO SEU ASPECTO FORMAL, FUNCIONAL OU Á SÚA EXECUCIÓN. VALORACIÓN DE TEMPOS E MÉTODOS DE EXECUCIÓN. CAPACIDADE PARA A REALIZACIÓN DUN PROXECTO DE VIABILIDADE CON ÓPTIMO RESULTADO.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación.
A27 Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B13 Compromiso ético.
B15 Adaptación a novas situacións.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B19 Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
B23 Orientación a resultados.
B24 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aptitud para redactar proyectos técnicos de obras y construcciones, que no requieran proyecto arquitectónico, así como proyectos de demolición y decoración. A15
Conocimientos de la organización del trabajo profesional y de los estudios, oficinas y sociedades profesionales, la reglamentación y la legislación relacionada con las funciones que desarrolla el Arquitecto Técnico y el marco de responsabilidad asociado a la actividad. A27
Capacidad de análisis de los proyectos de ejecución y su traslación a la ejecución de las obras. A27
Aptitud para redactar documentos que forman parte de proyectos de ejecución elaborados en forma multidisciplinar. A29
Capacidad para aplicar la normativa técnica al proceso de la edificación, y generar documentos de especificación técnica de los procedimientos y métodos constructivos de edificios. A29
A31
Aptitud para analizar, diseñar y ejecutar soluciones que faciliten la accesibilidad universal en los edificios y su entorno. A31
Capacidad para analizar y redactar proyectos de evacuación de edificios. A31
Capacidade de análise e síntese. B1
Capacidade de organización e planificación. B2
Capacidade de traballo en equipo. B7
Compromiso ético. B13
Adaptación a novas situacións. B15
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. B16
Capacidade de liderado, diálogo e negociación. B19
Orientación a resultados. B23
Orientación ao cliente. B24
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Desenrollo da asignatura, duración ,asistencia, valoración e materiais.
Proxecto Definición do proxecto, as partes da elaboración dun proxecto, o proxecto de edificación. Definición e partes do mesmo.
Ferramentas dun diseño O punto; Línea; Ángulos e figuras planas; Volúmenes; Colores; A vertical e horizontal e o significado de todos estos elementos no plano simbólico.
O plano básico e a importancia do manexo deste plano Plano básico e disposición de puntos de máxima e mínima tensión.
O diseño gráfico. Aplicación do método plano básico.
Metodoloxía de proxectar Zonas, subzonas, áreas e interrelación entre áreas e zonas. Coñecemento do epacio e dos obxecto que o ocupan. Proxectar áreas do edificio, dormitorio, estar, cociña, baño, etc.
Proxecto de viabilidade Desenrolo dun proxecto de rehabilitación para un cliente dun edificio catalogado da Coruña. Caso práctico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 0 30 30
Prácticas de laboratorio A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 28 20 48
Solución de problemas A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 4 0 4
Traballos tutelados A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 14 40 54
Portafolios do alumno A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 4 0 4
Sesión maxistral A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 8 0 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE.
Prácticas de laboratorio SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS.
Solución de problemas FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN.
Traballos tutelados PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL.
Portafolios do alumno IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.
Sesión maxistral SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. 2
Portafolios do alumno A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. 2
Prácticas de laboratorio A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. 51
Sesión maxistral A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. 2
Solución de problemas A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. 13
Traballos tutelados A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. 30
 
Observacións avaliación
1.- A calificación dos alumnos ten un soporte difinitivo nas prácticas e traballos tutelados dos mesmos, cos porcentaxes de valoración, distintos, que se establecen nos anteriores criterios de evaluación.
2.- As prácticas e traballos tutelados entregados, todas e todos eles obligatorios, teñen distinto carácter:
A.- Entregables evaluables (en torno a ocho prácticas).
B.- Selectivas (unha práctica).
3.- A derradeira práctica, composta de duas partes, una proietiva e outra valorativa, habendo que superar ambalas duas; e o resultado final ven a facer media coas outras practicas do curso.



SEMESTRE INTERNACIONAL (SI):A docencia no "Semestre Internacional", baséase nunha metodoloxía de proxectos, suxeitos a evaliación continua, que constará de:

Proxectos exclusivos da asignatura de Proxectos Técnicos I (80%): cada proxecto realizará-se de forma individual;e serán considerados aptos, aqueles proxectos que alcancen unha puntuación mínima de 5 sobre 10. A puntuación máxima deste bloque será de 8 puntos (80%).

Proxecto desenrrolado en talleres (20%): traballoo en grupos;de máximo tres persoas, sobre un tema común ás seis asignaturas do Semestre Internacional (Construcción III,Construcción IV, Estructuras II, Instalacións II, Organización e Proxectos Técnicos I). A puntuación máxima deste bloque será de 2 puntos (20%).

Para superar a asignatura, deberán de cumplirse as dúas condicións seguientes:

1. ter sido entregados todos os proxectos individuais e cada un deles deberá ter sido considerado como apto.
2. ter alcanzado unha puntuación mínima de 5 sobre 10 no traballo en grupo desenrolado en talleres.

Estos criterios son aplicables tanto á primeira como á segunda oportunidade. Os alumnos que non teñan superado a asignatura na primeira oportunidade, deberán presentar os traballos que non teñan sido considerados aptos na primeira oportunidade.

NOTA: considérase conveniente o coñecemento e manexo de programas informáticos de deseño asistido (AutoCAD, SketchUP o Archicad), así como de programas informáticos de carácter ofimático (Word, Excel, AcrobatPRO, etc.).

Fontes de información
Bibliografía básica FRANCIS D.K. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN..
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA.
GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. EDITORIAL C.G.C.C.O.O.A.
GONZÁLEZ PÉREZ, J. (). COMENTARIOS A LA LEY DEL SUELO. EDITORIAL CIVITAS
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
FRANCIS D.K. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO..
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTE CORVO
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA.. ED. GUSTAVO GILI
WUCIUS WONG (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL.
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
GALLEGO ANABITARTE (). LEY DEL SUELO. EDITORIAL I.F.I.
JONES CHRISTOPHER. (). MÉTODOS DE DISEÑO.
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS.. EDITORIAL M.O.P.U.
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI
Bibliografía para alumnos matriculados no Semestre Internacional na EUAT: 2011. Escaleras =Escadas = Stairs. Barcelona: Monsa ISBN 9788496096936. 2007. Lofts :New Dimension = Nuevos Lofts. Barcelona: Monsa ISBN 978-84-96429-65-9. 2007. PFC'S 2005-2006:Escolma De Proxectos Fin De Carreira= Selección De Proyectos Fin De Carrera= Selection of Final Proyects. ISBN 978-84-9749-259-1. 2004. The Phaidon Atlas of Contemporary World Architecture. Comprehensive ed. London: Phaidon ISBN 0-7148-4312-1. ARREAZA R., A., 2011. Ecological Inspirations. Barcelona: Loft Publications ISBN 978-84-9936-775-0. CHUECA, P., 2009. Atlas:Plantas De Viviendas. Barcelona: Links ISBN 978-84-89861-64-0. COBBERS, A., JAHN, O. and GÖSSEL, P., 2010. Prefab Houses. Köln: Taschen ISBN 9783836521840. DAGUERRE, M., 2012. Twenty Houses by Twenty Architects. London: Pall Makk ISBN 978-1-7807-5008-8. HEISS, O., EBE, J. and DEGENHART, C., 2010. Barrier-Free Design :Principles, Planning, Examples. Basel: Birkhäuser ISBN 9783034605779. HOFFMANN, H.W. and HUTHMACHER, W., 2010. Single-Family Houses:Construction and Design Manual. Berlin: DOM publishers ISBN 9783869221076. HUGUES, T., GREILICH, K. and PETER, C., 2004. Building with Large Clay Blocksdetails, Products, Built Examples. Munich: Detail ISBN 3764371110. MATHEWSON, C.C.M., 2005. XXSmall Houses. Berlin: Feierabend ISBN 3-89985-252-4. MESTRE, O., 2011. Building &amp; Light. Sant Adrià del Besòs: Monsa ISBN 978-84-15223-16-0. MESTRE, O., 2011. Building Skins. Sant Adrià del Besòs: Monsa ISBN 978-84-15223-17-7. MESTRE, O., 2010. Las Villas Blancas =Sunlight Houses. Barcelona: Monsa ISBN 978-84-96823-72-3. MINGUET, J.M., 2012. Efficiency Buildings :Bioclimatic Architecture. Sant Adrià de Besòs Barcelona: Monsa ISBN 9788415223696. MINGUET, J.M., 2012. Houses in Impossible Places. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-15223-52-8. MINGUET, J.M., 2010.< Low Cost :Architecture. Sant Adrià de Besòs: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96429-38-3. MINGUET, J.M., 2009. Bioclimatic Architecture. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-41-9. MINGUET, J.M., 2009. Building Refurbishment. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-43-3. MINGUET, J.M., 2009. Family Housing. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-42-6. MINGUET, J.M., 2009. Small Hotels &amp; Rural Hotels. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-46-4. MINGUET, J.M., 2009. Vertical Social Houses. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 978-84-96823-44-0. MINGUET, J.M. and MIRA VÁZQUEZ, Ó.&lt;., 2013. Houses Think Green! Sant Adrià de Besòs: Monsa ISBN 9788415223832. MIRA, O. and MINGUET, J.M., 2012. Green Prefab :Industrialized &amp; Kit Architecture. Sant Adrià de Besòs: Instituto Monsa de Ediciones ISBN 9788415223474. MOSTAEDI, A., 1999. The Home Office. Barcelona: Monsa ISBN 84-86426-90-1. MOSTAEDI, A., 1998. Bars &amp; Restaurants. Barcelona: Monsa ISBN 84-86426-53-7. MOSTAEDI, A., BROTO, C. and MINGUET, J.M., 2002. Apartment Architecture Now, Residential Developments. Barcelona: Instituto Monsa ISBN 84-95275-79-1. MOSTAEDI, A., BROTO, C. and MINGUET, J.M., 1998; 2001. Architectural Design. Sant Adrià del Besos, Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones, 2001 ISBN 84-86426-93-6; 84-86426-94-4; 84-86426-92-8; 84-86426-95-2; 84-86426-96-0; 84-95275-27-9; 84-95275-81-3; 84-95275-26-0; 84-95275-76-7; 84-95275-75-9; 84-95275-82-1. PLUNKETT, D. and REID, O., El Detalle En El Diseño Contemporáneo De Oficinas. Barcelona: Blume ISBN 9788498017595. REICHEL, A., 2007. Building with Steel :Details, Principles, Examples. Ed detail ed. Munich: Birkhäuser ISBN 9783764383862. SMITH, E.A.T., 2002. Case Study Houses :[the Complete CSH Program, 1945-1966]. Taschen ISBN 3-8228-6412-9.Universidade da Coruña., 2012. Cadernos De Fin De Carreira :[ 5ª Edición =Final Year Journals: 5th. Edition = Cuadernos Fin De Carrera: 5ª Edición]. A Coruña: E.T.S de Arquitectura,Universidade da Coruña ISBN 978-84-9749-509-7.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais I/670G01003
Xeometría Descritiva/670G01004
Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Materiais II/670G01012
Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013
Instalacións I/670G01014
Xeometría da Representación/670G01018
Topografía/670G01020
Instalacións II/670G01024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción III/670G01017
Materiais III/670G01016
Instalacións III/670G01035

Materias que continúan o temario
Proxectos Técnicos II/670G01027
Proxecto Fin de Grao/670G01036
Deseño de interiores. xardinaría e paisaxe/670G01042

Observacións
Considérase conveniente o coñecemento e manexo de programas informáticos de deseño asistido (AutoCAD, SketchUP o Archicad), así como de programas informáticos de carácter ofimático (Word, Excel, AcrobatPRO, etc.).


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías