Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Equipos. medios auxiliares e de seguridade Código 670G01026
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Italiano
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Coordinación
Fernandez Prado, Ruben
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
Profesorado
Fernandez Prado, Ruben
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
Web
Descrición xeral El objetivo de esta asignatura es el conocimiento de todos aquellos elementos necesarios para llevar a cabo el proceso constructivo y, sin embargo, no forman parte de él. Se estudian sus tipos y características, utilización, modo de aplicación y rendimiento, complementando así los conocimientos adquiridos en otras asignaturas para que puedan ser posibles las ejecuciones.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A16 Coñecer e aplicar as técnicas de avaliación e prevención de riscos, deseño de estudos e planes, así como dos procesos de coordinación da seguridade e saúde laboral na edificación.
A23 Implementar os planes de seguridade e o seu control en obra.
A25 Deseñar e redactar estudos e planes de evacuación e seguridade dos edificios.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Capacidade de organización e planificación B2
Capacidade para a resolución de problemas B5
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica B16
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente B22
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
B1
C1
realizar actividad A16
A23
A25

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMENTOS E DERRIBOS



.
TEMA 1. ANDAMIOS
.
TEMA 2. APUNTALAMENTOS
TEMA 3. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO E DEMOLICIÓNS
.
TEMA 4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA
.
TEMA 5. SEÑALIZACIÓN VIARIA
.

BLOQUE 2. ELEVACIÓN



.
TEMA 6. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS.
.
TEMA 7. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN

.
TEMA 8. GUINDASTRE TORRE .

BLOQUE 3. MOVEMIENTO DE TERRAS



.
TEMA 9. O TRACTOR

.
TEMA 10. O BULLDOZER
.
TEMA 11. MOTOTRAILLA
.
TEMA 12. CARGADORAS

.
TEMA 13. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS

.
TEMA 14. PALA MIXTA

.
TEMA 15. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS
.
TEMA 16. COMPACTACIÓN E CONSOLIDACIÓN

.
TEMA 17. MAQUINARIA DE TRANSPORTE
.
TEMA 18. RENDIMENTO DE MAQUINARIA DE MOVIMENTO DE TERRAS. O TERREO.

.
TEMA 19. POTENCIA NA MAQUINARIA DE MOVEMIENTO DE TERRAS.

.
TEMA 20. TABLESTACADOS, ENTIVACIÓNS E ANCLAXES .

BLOQUE 4. INSTALACIÓNS XERAIS



.
TEMA 21. INSTALACIÓNS XERAIS DE OBRA. IMPLANTACIÓN.

.
TEMA 22. SEGURIDADE NAS MÁQUINAS E MANTEMENTO .

BLOQUE 5. ESTRUCTURAS E OFICIOS DEL EDIFICIO



.
TEMA 23. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS EN CIMENTACIÓNS ESPECIAIS

.
TEMA 24. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA CIMENTACIÓNS E ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN
.
TEMA 25. ENCOFRADOS
.
TEMA 26. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA ESTRUCTURAS E MUROS: MADEIRA, FEERRO E PEDRA

.
TEMA 27. PEQUENA MAQUINARIA E AUXILIAIS

.
TEMA 28. FERRAMENTAS DE OFICIOS .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B22 27.5 45 72.5
Proba obxectiva A3 B1 B2 B5 B16 B22 C1 C6 2.5 2 4.5
Saídas de campo A3 B16 B22 2.5 2 4.5
Solución de problemas A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B16 B22 C1 C6 27.5 39 66.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral y gráfica con ayuda de medios audiovisuales y apoyo de pizarra, con inserción puntual de invitación al alumnado a comentarios y debate para apreciar puntos de vista y facilitar el aprendizaje.
Las sesiones no impartidas por ser festividad, se trasladarán al viernes siguiente con el mismo horario, según acuerdo de la Junta de Escuela.
Proba obxectiva Prueba individual por escrito que integra preguntas abiertas de desarrollo tanto de teoría como de solución de problemas. Además, en cuanto a las preguntas objetivas, puede combinar preguntas de respuesta múltiple tipo test, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación, y resolución de ejercicios prácticos.
Saídas de campo Se realizarán una o varias visitas a obra que será calificada en función de la asistencia y de la participación del alumno en la misma.
Solución de problemas Se realizarán prácticas durante las sesiones interactivas, complementada con el uso de medios informáticos para que el alumno resuelva presencialmente en clase los problemas propuestos por el profesor.
Las sesiones no impartidas por ser festividad, se trasladarán al viernes siguiente con el mismo horario, según acuerdo de la Junta de Escuela.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Solución de problemas
Sesión maxistral
Saídas de campo
Descrición
Tutorías en despacho durante el período lectivo del curso, a solicitud del alumno o del profesor.

La atención personalizada no sustituirá en ningún caso a las sesiones expositivas ni las sesiones interactivas expuestas durante el curso, sino que servirá de complemento y apoyo al alumno en aquellos asuntos en los que, a pesar de haber hecho intentos razonados de solucionarlo, no llega a asimilar el concepto.
Se deberá pedir cita vía mail para realizar una tutoría.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 B1 B2 B5 B16 B22 C1 C6 Prueba individual por escrito que integra preguntas abiertas de desarrollo tanto de teoría como de solución de problemas. Además, en cuanto a las preguntas objetivas, puede combinar preguntas de respuesta múltiple tipo test, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación, y resolución de ejercicios prácticos. 70
Solución de problemas A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B16 B22 C1 C6 Se realizarán prácticas durante las sesiones interactivas, complementada con el uso de medios informáticos para que el alumno resuelva presencialmente en clase los problemas propuestos por el profesor.
Las sesiones no impartidas por ser festividad, se trasladarán al viernes siguiente con el mismo horario, según acuerdo de la Junta de Escuela.
28
Saídas de campo A3 B16 B22 Se realizarán una o varias visitas a obra que será calificada en función de la asistencia y de la participación del alumno en la misma. 2
 
Observacións avaliación

Para superar la materia es condición necesaria aprobar (5 sobre 10) la prueba objetiva.

Si la prueba objetiva ha sido aprobada su calificación computará al 70% sobre la calificación final de la asignatura.

El 30% restante será el resultado de la media aritmética simple de las calificaciones de todas las prácticas realizadas (entregadas única y exclusivamente durante las correspondientes clases interactivas) más la nota de la visita guiada y se sumará al 70% de la calificación de la prueba objetiva sólo si esta media es aprobado (5 sobre 10) y se hayan entregado, al menos, el 75% de las prácticas realizadas.

Esta calificación al 30% de la nota media de las prácticas se mantendrá y se sumará a la cuota de la prueba objetiva para la calificación final tanto de la primera como de la segunda oportunidad, si la hubiere, siempre que se cumplan las dos condiciones antedichas y la prueba objetiva haya sido aprobada.

Si la prueba objetiva no ha sido aprobada la calificación final de la asignatura será la obtenida en la misma computando al 100%.

En los trabajos en grupo todos los miembros recibirán la misma nota salvo que alguno no asista o no realice el trabajo.

No se corregirá ninguna prueba objetiva que no se firme ni se cubran todos lo datos personales.

El alumno que no asista al 75% de las clases prácticas o no realice la prueba objetiva será calificado con No Presentado.

Podrán realizarse exámenes parciales liberatorios o no a elección del profesor coordinador de la aisgnatura.


Fontes de información
Bibliografía básica Eduardo Lagarde Abrisqueta (1988). AEQUIPOS DE OBRAS Y MEDIOS AUXILIARES. Getafe (Madrid). Fundación Escuela de la Edificación
SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A. (1965). CATÁLOGO DE LA SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A.. Bilbao
Andrés Abasolo (2005). CONSTRUCCIÓN Y MÁQUINAS EN EDIFICACIÓN. Madrid. Munilla-Leira, S.L.
E. Carnicer Royo (1981). EQUIPOS Y HERRAMIENTAS NEUMÁTICAS. Barcelona. Gustavo Gili
Pierre Cormon (1979). FABRICACIÓN DEL HORMIGÓN. Barcelona. E.T.A.
Félix Hernández Castellá y Luis Fernández Montes (1986). INTRODUCCIÓN A LA COMPACTACIÓN VIBRATORIA. Zaragoza. LEBRERO
Manuel Díaz del Río y Jáudenes (2007). MANUAL DE MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. McGraw Hill
Miguel Ángel Menéndez González (2004). MANUAL PARA LA FORMACIÓN DE OPERADOR DE GRÚA TORRE. Valladolid. Fundación Laboral de la Construcción del Principado de Asturias y Lex Nova, S.A.
Frank Harris (1992). MAQUINARIA Y MÉTODOS MODERNOS DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. Bellisco e Hijos
F. Ballester y J. Capote (1992). MÁQUINAS DE MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. PEDECA
Juan Tiktin (1995). MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
(varias firmas comerciales) (2004). OPERADOR DE GRÚA TORRE. Segovia. ATRIUM
Luis Jiménez López (2002). OPERADOR DE GRÚAS TORRE. Barcelona. Grupo CEAC

Bibliografía complementaria (revista especializada) ((edición mensual)). CONSTRUCTION & EQUIPMENT.
(revista especializada) ((edición mensual)). POTENCIA.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas I/670G01001
Fisica Aplicada I/670G01002
Materiais I/670G01003
Matemáticas II/670G01006
Fisica Aplicada II/670G01007
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Materiais II/670G01012
Instalacións I/670G01014
Construción III/670G01017
Xeometría da Representación/670G01018
Estructuras I/670G01019
Topografía/670G01020
Instalacións II/670G01024
Estruturas II/670G01025
Estruturas III/670G01034

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Organización. programación e control/670G01021
Construción IV/670G01022
Materiais III/670G01016
Direción. Xefatura e Xestión de Obras/670G01028
Estruturas III/670G01034
Instalacións III/670G01035

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías