Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Equipos. medios auxiliares e de seguridade Código 670G01026
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Italiano
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Fernandez Prado, Ruben
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
Profesorado
Fernandez Prado, Ruben
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é o coñecemento de todos aqueles elementos necesarios para levar a cabo o proceso construtivo e, con todo, non forman parte del. Estúdanse os seus tipos e características, utilización, modo de aplicación e rendemento, complementando así os coñecementos adquiridos noutras materias para que poidan ser posibles as execucións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A16 Coñecer e aplicar as técnicas de avaliación e prevención de riscos, deseño de estudos e planes, así como dos procesos de coordinación da seguridade e saúde laboral na edificación.
A23 Implementar os planes de seguridade e o seu control en obra.
A25 Deseñar e redactar estudos e planes de evacuación e seguridade dos edificios.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B13 Compromiso ético.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A3
A16
A23
A25
B1
B2
B5
B6
B13
B16
B22
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de organización e planificación B2
Capacidade para a resolución de problemas B5
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica B16
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente B22
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
B1
C1
realizar actividad A3
A16
A23
A25
B1
B2
B5
B6
B13
B16
B22
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMENTOS E DERRIBOS

TEMA 1.1. ANDAMIOS
TEMA 1.2. APUNTALAMENTOS
TEMA 1.3. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO E DEMOLICIÓNS
TEMA 1.4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA
TEMA 1.5. SEÑALIZACIÓN VIARIA



BLOQUE 2. ELEVACIÓN




TEMA 2.1. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS.
TEMA 2.2. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN
TEMA 2.3. GUINDASTRE TORRE
BLOQUE 3. MOVEMENTO DE TERRAS

TEMA 3.1. O TRACTOR
TEMA 3.2. O BULLDOZER
TEMA 3.3. MOTOTRAILLA
TEMA 3.4. MOTONIVELADORA
TEMA 3.5. CARGADORAS
TEMA 3.6. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS
TEMA 3.7. PALA MIXTA
TEMA 3.8. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS
TEMA 3.9. COMPACTACIÓN E CONSOLIDACIÓN
TEMA 3.10. RENDEMENTO DE MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS. O TERREO.
TEMA 3.11. POTENCIA NA MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS.


BLOQUE 4. INSTALACIÓNS XERAIS





TEMA 4.1. INSTALACIÓNS XERAIS DE OBRA. IMPLANTACIÓN.
TEMA 4.2. SEGURIDADE NAS MÁQUINAS E MANTEMENTO
BLOQUE 5. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN



TEMA 5.1. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS EN CIMENTACIÓNS ESPECIAIS
TEMA 5.2. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA CIMENTACIÓNS E ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN
TEMA 5.3. PEQUENA MAQUINARIA E AUXILIAIS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 27.5 45 72.5
Proba obxectiva A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2.5 2 4.5
Saídas de campo A3 B16 B22 2.5 2 4.5
Solución de problemas A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 27.5 39 66.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral e gráfica con axuda de medios audiovisuais e apoio de lousa, con inserción puntual de invitación ao alumnado a comentarios e debate para apreciar puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.
Proba obxectiva Proba individual por escrito que integra preguntas abertas de desenvolvemento tanto de teoría como de solución de problemas. Ademais, en canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple tipo test, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar, de debuxo ou de asociación, e resolución de exercicios prácticos.
Saídas de campo Realizaranse unha ou varias visitas a obra ou asistencia a conferencia que será cualificada en función da asistencia e da participación do alumno na mesma.
Solución de problemas Realizaranse prácticas durante as sesións interactivas, complementada co uso de medios informáticos para que o alumno resolva presencialmente en clase os problemas propostos por el profesor.
Realizarase asimesmo traballo na casa en equipo consistente en proxectos propostos polo profesor que se presentarán públicamente nas sesións interactivas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Solución de problemas
Sesión maxistral
Saídas de campo
Descrición
Tutorías en despacho durante o período lectivo do curso, a solicitude do alumno ou do profesor sempre a través de mail.

A atención personalizada non substituirá en ningún caso ás sesións expositivas nin as sesións interactivas expostas durante o curso, senón que servirá de complemento e apoio ao alumno naqueles asuntos nos que, a pesar de facer intentos razoados de solucionalo, non chega a asimilar o concepto.
Deberase pedir cita vía mail para realizar unha tutoría.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Proba individual por escrito que integra preguntas abertas de desenvolvemento tanto de teoría como de solución de problemas. Ademais, en canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple tipo test, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar, de debuxo ou de asociación, e resolución de exercicios prácticos. 70
Solución de problemas A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realizaranse prácticas durante as sesións interactivas, complementada co uso de medios informáticos para que o alumno resolva presencialmente en clase os problemas propostos por el profesor.
Realizarase asimesmo traballo na casa en equipo consistente en proxectos propostos polo profesor que se presentarán públicamente nas sesións interactivas.
28
Saídas de campo A3 B16 B22 Realizaranse unha ou varias visitas a obra ou asistencia a conferencia que será cualificada en función da asistencia e da participación do alumno na mesma. 2
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é condición necesaria aprobar (5 sobre 10) a proba obxectiva.

Se a proba obxectiva foi aprobada a súa cualificación computará ao 70% sobre a cualificación final da materia.

O 30% restante será o resultado da media aritmética simple das cualificacións de todas as prácticas realizadas (28%) máis a nota da visita guiada ou conferencia (2%).

Esta cualificación ao 30% da nota media das prácticas manterase e sumarase á cota da proba obxectiva para a cualificación final tanto da primeira como da segunda oportunidade, se a houber, sempre que se cumpran as dúas condicións antedichas e a proba obxectiva fose aprobada.

Se a proba obxectiva non foi aprobada a cualificación final da materia será a obtida na mesma computando ao 100%. 

Non se corrixirá ningunha proba obxectiva que non se firme nin se cubran todos o datos persoais.

O alumno que non asista ás clases prácticas ou non realice a proba obxectiva será cualificado con Non Presentado


Fontes de información
Bibliografía básica Campo Yagüe, José María del (2017). BULLDOZER: MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid: Ibergarceta
Campo Yagüe, José María del (2017). CARGADORAS: MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid: garceta
SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A. (1965). CATÁLOGO DE LA SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A.. Bilbao
Andrés Abasolo (2005). CONSTRUCCIÓN Y MÁQUINAS EN EDIFICACIÓN. Madrid. Munilla-Leira, S.L.
Eduardo Lagarde Abrisqueta (1988). EQUIPOS DE OBRAS Y MEDIOS AUXILIARES. Getafe (Madrid). Fundación Escuela de la Edificación
E. Carnicer Royo (1981). EQUIPOS Y HERRAMIENTAS NEUMÁTICAS. Barcelona. Gustavo Gili
Pierre Cormon (1979). FABRICACIÓN DEL HORMIGÓN. Barcelona. E.T.A.
Félix Hernández Castellá y Luis Fernández Montes (1986). INTRODUCCIÓN A LA COMPACTACIÓN VIBRATORIA. Zaragoza. LEBRERO
Manuel Díaz del Río y Jáudenes (2007). MANUAL DE MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. McGraw Hill
Miguel Ángel Menéndez González (2004). MANUAL PARA LA FORMACIÓN DE OPERADOR DE GRÚA TORRE. Valladolid. Fundación Laboral de la Construcción del Principado de Asturias y Lex Nova, S.A.
Campo Yagüe, José María del (2017). MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN: MOTONIVELADORAS. Madrid: Garceta
Frank Harris (1992). MAQUINARIA Y MÉTODOS MODERNOS DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. Bellisco e Hijos
F. Ballester y J. Capote (1992). MÁQUINAS DE MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. PEDECA
Juan Tiktin (1995). MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
(varias firmas comerciales) (2004). OPERADOR DE GRÚA TORRE. Segovia. ATRIUM
Luis Jiménez López (2002). OPERADOR DE GRÚAS TORRE. Barcelona. Grupo CEAC

Bibliografía complementaria (revista especializada) ((edición mensual)). CONSTRUCTION & EQUIPMENT.
(revista especializada) ((edición mensual)). POTENCIA.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas I/670G01001
Fisica Aplicada I/670G01002
Materiais I/670G01003
Matemáticas II/670G01006
Fisica Aplicada II/670G01007
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Materiais II/670G01012
Instalacións I/670G01014
Construción III/670G01017
Xeometría da Representación/670G01018
Estructuras I/670G01019
Topografía/670G01020
Instalacións II/670G01024
Estruturas II/670G01025
Estruturas III/670G01034

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Organización. programación e control/670G01021
Construción IV/670G01022
Materiais III/670G01016
Direción. Xefatura e Xestión de Obras/670G01028
Estruturas III/670G01034
Instalacións III/670G01035

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías