Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Equipos. medios auxiliares e de seguridade Código 670G01026
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Fernandez Prado, Ruben
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
Profesorado
Fernandez Prado, Ruben
Porta Rodriguez, Manuel
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
m.porta@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é o coñecemento de todos os elementos necesarios para levar a cabo o proceso construtivo e, con todo, non forman parte dela. Destaca o equipo de traballo, a maquinaria, a auxiliar e a seguridade. Estúdanse os seus tipos e características, uso, modo de aplicación ou uso e rendemento, complementando os coñecementos adquiridos noutras materias para facer posibles as execucións dun xeito óptimo.
A guía docente oficial é a de Español.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
A4 Coñecer as técnicas e procesos de restauración, rehabilitación, acondicionamento, patoloxía, mantemento e conservación dos edificios en xeral e en particular aqueles específicos do patrimonio cultural constituído pola arquitectura popular e histórica galega.
A5 Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos.
A16 Coñecer e aplicar as técnicas de avaliación e prevención de riscos, deseño de estudos e planes, así como dos procesos de coordinación da seguridade e saúde laboral na edificación.
A23 Implementar os planes de seguridade e o seu control en obra.
A25 Deseñar e redactar estudos e planes de evacuación e seguridade dos edificios.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B13 Compromiso ético.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B22 Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente.
B26 Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. A3
A4
A5
C4
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica A3
A16
B2
B6
B7
B16
B26
C1
C4
C7
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente A16
A23
A25
B22
Capacidade de organización e planificación B2
B6
C4
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. B22
C5
C8
Capacidade para a resolución de problemas B2
B6
B13
B16
C3
C4
C7

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMENTOS E DERRIBOS TEMA 1.1. ANDAMIOS
TEMA 1.2. APUNTALAMENTOS
TEMA 1.3. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO E DEMOLICIÓNS
TEMA 1.4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA
TEMA 1.5. SEÑALIZACIÓN VIARIA
BLOQUE 2. ELEVACIÓN TEMA 2.1. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS.
TEMA 2.2. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN
TEMA 2.3. GUINDASTRE TORRE
BLOQUE 3. MOVEMENTO DE TERRAS TEMA 3.1. O TRACTOR
TEMA 3.2. O BULLDOZER
TEMA 3.3. MOTOTRAILLA
TEMA 3.4. MOTONIVELADORA
TEMA 3.5. CARGADORAS
TEMA 3.6. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS
TEMA 3.7. PALA MIXTA
TEMA 3.8. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS
TEMA 3.9. COMPACTACIÓN E CONSOLIDACIÓN
TEMA 3.10. RENDEMENTO DE MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS. O TERREO.
TEMA 3.11. POTENCIA NA MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS.
BLOQUE 4. INSTALACIÓNS XERAIS TEMA 4.1. INSTALACIÓNS XERAIS DE OBRA. IMPLANTACIÓN.
TEMA 4.2. SEGURIDADE NAS MÁQUINAS E MANTEMENTO
TEMA 4.3. O MODELO BIM. PLANIFICACIÓN E DESENVOLVEMENTO DE MONTAXE DE EQUIPOS.
BLOQUE 5. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN TEMA 5.1. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS EN CIMENTACIÓNS ESPECIAIS
TEMA 5.2. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA CIMENTACIÓNS E ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN
TEMA 5.3. PEQUENA MAQUINARIA E AUXILIAIS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 A5 A16 B13 B22 C4 C5 C6 23 46 69
Proba obxectiva A3 A4 A5 A16 A23 5 20 25
Traballos tutelados A4 A16 A23 A25 B2 B6 B7 B13 B16 B22 B26 C1 C3 C6 C7 C8 23 23 46
Eventos científicos e/ou divulgativos A3 2 6 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.
Proba obxectiva Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos.
Traballos tutelados As prácticas levaranse a cabo durante as sesións interactivas, complementadas co uso de recursos informáticos para que o alumno poida resolver persoalmente os problemas propostos polo profesor.
Haberá 4 tipos de proxectos: proxecto de andamiaje (plan), proxecto de demolición (aplicación + tradicional), proxecto de apuntamento e execución do guindastre, como equipo, que comezará nas clases interactivas e completarase en casa. tamén como equipo.
Os proxectos propostos polo profesor serán presentados públicamente nas sesións interactivas.


Eventos científicos e/ou divulgativos Haberá unha ou varias saídas ó campo ou haberá asistencia a unha conferencia que se cualificará segundo a asistencia, a participación activa do alumno ou a presentación dun traballo relacionado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Eventos científicos e/ou divulgativos
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Titorías internas durante o período académico do curso, a petición do alumno ou profesor.

A atención personalizada non substituirá en ningún caso ás sesións expositivas ou ás sesións interactivas expostas durante o curso, senón que servirá de complemento e apoio ao estudante nas materias nas que, malia facer intentos razoables de resolvelo, non chega. asimilar o concepto.

O alumno deberá solicitar cita previa para as titorías por correo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Eventos científicos e/ou divulgativos A3 A asistencia será esencial, valorarase a participación activa do alumno na actividade e, no seu caso, o profesor poderá solicitar un traballo sobre o tema para a súa cualificación. 1
Proba obxectiva A3 A4 A5 A16 A23 Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos. 70
Sesión maxistral A3 A4 A5 A16 B13 B22 C4 C5 C6 Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.

A asistencia mínima obrigatoria será do 80% das clases expositivas para ter dereito a cualificación.
2
Traballos tutelados A4 A16 A23 A25 B2 B6 B7 B13 B16 B22 B26 C1 C3 C6 C7 C8 Os 4 proxectos presentados serán avaliados, tanto na súa parte de desenvolvemento coma na presentación oral das mesmas nas sesións interactivas.
27
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é obrigatorio obter unha nota de 5 sobre 10 na proba obxectiva, que calculará o 70% da nota final. 

A cualificación obtida na resolución dos proxectos propostos, entregada e defendida na presentación oral durante as clases interactivas constituirá o 27% da nota final.
 

A participación activa nas clases calculará o 2% da nota final e a asistencia á conferencia (ou saída de campo) calculará o 1% segundo o seu uso.
 

Todos os estudantes poden asistir á proba obxectiva (tanto nas primeiras como na segunda), pero só o 30% obtido durante o curso manterase para os estudantes que pasaron polo menos o 80% dos problemas propostos nas clases interactivas cunha puntuación media superior a 5. 

 Se a proba obxectiva non foi aprobada, a nota final da materia será a obtida no mesmo cálculo ao 100%. 

Non se corrixirá ningunha evidencia obxectiva que non estea asinada ou se cubran todos os datos persoais.
 

O alumno que non asiste ás clases prácticas ou non realiza a proba obxectiva será cualificado con "Non presentado". 

É a autoridade do profesor a realizar probas parciais de substitución da proba obxectiva, nas condicións que estableza.


Fontes de información
Bibliografía básica

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifEduardo Lagarde Abrisqueta (1988). EQUIPOS DE OBRAS Y MEDIOS AUXILIARES. Getafe (Madrid). Fundación Escuela de la Edificación
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifManuel Díaz del Río y Jáudenes (2007). MANUAL DE MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. McGraw Hill
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifFrank Harris (1992). MAQUINARIA Y MÉTODOS MODERNOS DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. Bellisco e Hijos
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifF. Ballester y J. Capote (1992). MÁQUINAS DE MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. PEDECA
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifAndrés Abasolo (2005). CONSTRUCCIÓN Y MÁQUINAS EN EDIFICACIÓN. Madrid. Munilla-Leira, S.L.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifFélix Hernández Castellá y Luis Fernández Montes (1986). INTRODUCCIÓN A LA COMPACTACIÓN VIBRATORIA. Zaragoza. LEBRERO
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif(varias firmas comerciales) (2004). OPERADOR DE GRÚA TORRE. Segovia. ATRIUM
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifLuis Jiménez López (2002). OPERADOR DE GRÚAS TORRE. Barcelona. Grupo CEAC
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMiguel Ángel Menéndez González (2004). MANUAL PARA LA FORMACIÓN DE OPERADOR DE GRÚA TORRE. Valladolid. Fundación Laboral de la Construcción del Principado de Asturias y Lex Nova, S.A.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifSOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A. (1965). CATÁLOGO DE LA SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A.. Bilbao
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifE. Carnicer Royo (1981). EQUIPOS Y HERRAMIENTAS NEUMÁTICAS. Barcelona. Gustavo Gili
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifPierre Cormon (1979). FABRICACIÓN DEL HORMIGÓN. Barcelona. E.T.A.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifJuan Tiktin (1995). MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifCampo Yagüe, José María del (2017). BULLDOZER: MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid: Ibergarceta
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifCampo Yagüe, José María del (2017). CARGADORAS: MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid: garceta
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifCampo Yagüe, José María del (2017). MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN: MOTONIVELADORAS. Madrid: Garceta

Bibliografía complementaria
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif

(revista especializada) ((edición mensual)). POTENCIA.

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif

(revista especializada) ((edición mensual)). CONSTRUCTION & EQUIPMENT.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas I/670G01001
Fisica Aplicada I/670G01002
Materiais I/670G01003
Matemáticas II/670G01006
Fisica Aplicada II/670G01007
Construción I/670G01009
Construción II/670G01011
Materiais II/670G01012
Instalacións I/670G01014
Construción III/670G01017
Xeometría da Representación/670G01018
Estructuras I/670G01019
Topografía/670G01020
Instalacións II/670G01024
Estruturas II/670G01025
Estruturas III/670G01034

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Organización. programación e control/670G01021
Construción IV/670G01022
Materiais III/670G01016
Direción. Xefatura e Xestión de Obras/670G01028
Estruturas III/670G01034
Instalacións III/670G01035

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías