Identifying Data 2021/22
Subject (*) Acoustic Measurements in Construction Code 670G01040
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Segade Zas, Luisa Maria
E-mail
luisa.segade@udc.es
Lecturers
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
Segade Zas, Luisa Maria
E-mail
pedro.nogueira@udc.es
luisa.segade@udc.es
Web
General description A Acústica é unha parte da Física que trata da produción, transmisión, recepción, audición e control do son. Se ben o seu interese no ámbito da Edificación vén de antigo, na actualidade fíxose patente no marco normativo actual. Así neste sentido, o Código Técnico da Edificación establece regras e procedementos que permiten cumprir as esixencias básicas de protección fronte ao ruído.
O obxectivo principal da materia Medicións Acústicas na Edificación consiste en formar ao alumno na disciplina da Acústica, de modo que adquira os fundamentos teóricos e prácticos básicos e necesarios para a súa práctica profesional tendo en conta a lexislación vixente.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Seminario
- Traballo tutelado
- Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: semanalmente. Utilizarase principalmente como soporte de materiais dixitalizados, para efectuar as entregas dos traballos tutelados, para a realización da proba obxectiva e como medio de comunicación.
– Teams: semanalmente. En horario de titorías, preferentemente, para facer un seguimento e apoio na realización do traballo do estudante.

4. Modificacións na avaliación
Non se contempla ningunha modificación, salvo a realización das probas obxectivas de forma telemática.
*Observacións de avaliación:
Non hai cambios.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Poñerase a disposición dos estudantes materiais dixitalizados na plataforma Moodle que palíen a non presencialidade e a imposibilidade de acceder á biblioteca.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A9 Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A35 Deseñar sistemas de acondicionamento acústico e verificar e avaliar o comportamento acústico dos edificios.
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B8 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B29 Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer conceptos básicos de Acústica. A1
Saber relacionar conceptos de Acústica coa Arquitectura Técnica. A9
A35
B5
B16
Capacidade de resolución de problemas derivados das súas actividades profesionais sobre a base dos coñecementos adquiridos na materia. A9
A29
A35
B4
B5
B6
B16
C1
C3
Comprender e valorar a importancia dos coñecementos básicos adquiridos na materia como unha ferramenta útil para o seu desenvolvemento na profesión. B8
B29
C5
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Cadea de comunicación acústica
M.A.S. e M.O.
Leis básicas do son
Enxeñaría acústica Acústica fisiológica
Acústica física
Acústica arquitectónica
Acústica xeométrica
Difusión sonora
Fontes sonoras
Acondicionamento acústico Materiais acústicos
Normativa
Illamento acústico Introdución ao illamento acústico.
Illamento acústico a ruído aéreo en edificación.
Índices de Illamento.
Comportamento acústico dos sistemas construtivos.
Illamento acústico "in situ". Recomendacións de actuación en edificación.
Protección acústica da envolvente do edificio fronte ao ruído exterior.
Ruído de instalacións.
Ruído de impactos e o seu illamento.
Avaliación e xestión do ruído ambiental Introdución e aspectos xerais.
Niveis de perturbación por ruído. Calidade acústica ambiental.
Lexislación e normativas.
Lexislación e normativas.
Documento básico HR Protección fronte ao Ruído.
Informe de Avaliación do Edificio (IEE). Parte IV Acústica-Protección contra o ruído
Medicións acústicas Equipos de medida
Medidas de ruído ambiental
Medidas do illamento
Medidas de parámetros acústicos en recintos
Medidas de absorción acústica en materiais
Informes e fichas de cumprimento.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A9 A35 B29 C5 C6 C8 21 32.97 53.97
Seminar A1 A29 A35 B4 B5 B6 B8 B16 B29 C1 C3 21 63 84
Supervised projects A1 A9 A35 B4 B5 B6 B8 B16 C1 C3 3.5 4 7.5
Objective test A1 A9 A35 B5 B6 B16 C1 1.5 0 1.5
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da Acústica.
Seminar Resolución de exercicios de xeito participativo e manexo de instrumentos de medida.
Supervised projects Realización de varios traballos nos que se busca que o alumno desenvolva de forma autónoma algunha actividade que previamente fixera durante os seminarios. O profesor fará un seguimento da progresión do alumno.
Objective test Con esta proba búscase que o alumno responda por escrito cuestións teórico-prácticas valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Implica un estudo amplo e profundo dos contidos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O obxectivo fundamental será a realización dun seguimento da comprensión da materia por parte dos alumnos. Resolveranse as dúbidas formuladas e cuestións prácticas entregadas aos alumnos.

ALUMNOS A TEMPO PARCIAL: os alumnos que se acollan á modalidade de matrícula a tempo parcial recibirán unha orientación específica para planificar as súas tarefas de xeito semanal.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A9 A35 B5 B6 B16 C1 Na modalidade de avaliación continua, realizarase unha proba obxectiva parcial en datas do período de actividade académica docente e que supoñerá un 35% da cualificación global. En caso de seguir a modalidade de avaliación final, a avaliación consistirá exclusivamente nunha proba obxectiva que terá lugar nas oportunidades oficiais de xuño e xullo e que supoñerán o 100% da cualificación. 35
Supervised projects A1 A9 A35 B4 B5 B6 B8 B16 C1 C3 No que denominamos modalidade de avaliación continua, realizarase un seguimento das actividades propostas desenroladas individualmente ou en pequenos grupos. 65
 
Assessment comments
O alumno poderá ser avaliado de dous modos diferentes: ou ben a través dunha "avaliación continua" ou ben a través dunha "avaliación final".

A) AVALIACIÓN CONTINUA.

O traballo do alumno será avaliado de forma continua a través dos traballos tutelados propostos e a través da resolución de cuestións, problemas e casos prácticos expostos na proba obxectiva parcial.

Así, a avaliación poderase desagregar do seguinte modo:



A1) Proba obxectiva parcial (máximo 3,5 puntos): realizarase unha proba obxectiva parcial ao longo do curso que supoñerá unha puntuación máxima de 3,5 puntos. Será requisito alcanzar un mínimo de 1,0 punto na proba xa que de non facelo o alumno perderá a posibilidade de seguir a modalidade de avaliación continua.
A2) Traballos tutelados propostos (máximo 6,5 puntos): exporanse durante as sesións de seminario.

Aqueles alumnos que a través destes apartados cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5 puntos, aprobarían a materia. En caso contrario, poderán acollerse á modalidade de avaliación final.

B) AVALIACIÓN FINAL.



Calquera alumno (tanto con matrícula ordinaria como con matrícula a tempo parcial) terá dereito a seguir a avaliación final, aínda que inicialmente optase por realizar a avaliación continua. Esta avaliación terá en conta unicamente o resultado obtido na realización dunha proba obxectiva dos contidos de toda a materia. A nota recibida neste exame supoñerá o 100 % da cualificación da materia e conseguirase o aprobado ao alcanzar un mínimo de 5,0 puntos. Esta proba obxectiva coincidirá coas oportunidades oficiais de xuño e xullo.

A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles alumnos que, non aprobando seguindo a modalidade de avaliación continua, non se presenten á proba final das correspondentes oportunidades oficiais.

Sources of information
Basic García-Rebull Salgado, José Fernando (). Física y tecnología del sonido. Santiago : Tórculo
Arau, Higini (1999). ABC de la acústica arquitectónica. Barceloa : Ceac
(2009). Acústica ambiental : análisis, legislación y soluciones. Madrid : Sociedad Española de Acústica
Valero Granados, Santiago (2011). Acústica aplicada al interiorismo : [acondicionamiento acústico en locales de uso público]. [Barcelona] : Arquifon
Bartí Domingo, Robert (2010). Acústica medioambiental. San Vicente (Alicante) : Editorial Club Universitario
(2007). BOE numero 254 de 23/10/2007: RD 1371/2007 de 19 de octubre, por el que se aprueba el documento básico "DB-HR Protección frente al ruido" del Código Técnico de la Edificación y se modifica .
Rodríguez Rodríguez, Francisco José (2008). Guía acústica de la construcción. Madrid : CIE-Dossat
Avilés López, Rodrigo; Perera Martín, Rocío (2017). Manual de acústica ambiental y arquitectónica. Paraninfo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics I [In extinction]/670G01001
Mathematics II [In extinction]/670G01006
Applied Physics II [In extinction]/670G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.