Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Estruturas de Edificación I Código 670G01107
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
López César, Isaac
Correo electrónico
isaac.lopez@udc.es
Profesorado
Dominguez Diez, Eloy Rafael
López César, Isaac
Correo electrónico
eloy.dominguez@udc.es
isaac.lopez@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura aborda contidos de resistencia de materiais e de accións na edificación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A37 A0.2 Coñecemento aplicado dos principios de mecánica xeral, a estática de sistemas estruturais, a xeometría de masas, os principios e métodos de análises do comportamento elástico do sólido.
A56 A3.1 Capacidade para aplicar a normativa técnica ao proceso da edificación, e xerar documentos de especificación técnica dos procedementos e métodos construtivos de edificios.
A58 A3.3 Aptitude para o predimensionamento, deseño, cálculo e comprobación de estruturas e para dirixir a súa execución material.
B31 B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B32 B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B33 B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B34 B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B35 B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos aplicados á Arquitectura Técnica de resistencia de materiais e das accións na edificación. A56
A58
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Visión xeral dos principios do análisis tensional e deformacional, do predimensionado e comprobación de elementos estructurais sinxelos no ámbito da edificación. Determinación das accións que afectan a estruturas de edificación. A37
A56
A58
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
1.-Tensións e deformacións. Relacións: ley de Hooke xeneralizada.
2.-Principios da resistencia de materiais
3.-Esforzos simples: axil (tracción e compresión).Cortadura simple. Flexión pura.
4.-Esforzos combinados: flexión simple, flexión esviada, flexión composta.
5.-Accións na edificación. Aspectos normativos. Bases do cálculo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A37 A56 A58 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 30 30 60
Proba obxectiva A37 B31 B32 B33 B34 B35 C3 C6 C7 C8 C9 4 8 12
Solución de problemas A37 B31 B32 B33 B34 B35 C3 C6 C7 C8 C9 26 52 78
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Expoñeranse os diversos conceptos teóricos da materia e orientarase ao alumnado no desenrolo do seu traballo autónomo.
Proba obxectiva Plantexaranse cuestións e/ou problemas teórico-prácticos a resolver polo alumno.
Solución de problemas Propoñeranse e/ou resolverán polo profesor e alumnado diversos exercicios prácticos relacionados co temario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Descrición
A atención personalizada realizarase na propia aula e no horario e lugar de tutorías do profesor, que figura na web da Escola.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A37 B31 B32 B33 B34 B35 C3 C6 C7 C8 C9 Consistira en ejercicios y/o cuestiones teoricopracticas 100
 
Observacións avaliación

CRITERIOS DE AVALIACIÓN: 

-1ª OPORTUNIDADE: para poder presentarse á proba obxetiva de primeira oportunidade o/a alumno/a debe ter unha asistencia a clase maior ou igual ao 80% do total das clases da asignatura. A proba obxetiva realizarase o día e hora que fixe a Escola no calendario oficial de exames. O aprobado alcánzase mediante a consecución de 5 puntos sobre os 10 puntos totais.

-2ª OPORTUNIDADE: estará aberta á totalidade do alumnado matriculado na materia, independentemente da súa porcentaxe de asistencia. A proba obxetiva realizarase o día e hora que fije a Escola no calendario oficial de exames. O aprobado alcánzase mediante a consecución de 5 puntos sobre os 10 puntos totais.

En todo caso, recoméndase a asistencia continuada ás clases, así como o estudo continuado da materia.

Para a realización das probas obxetivas usarase un formulario A4 manuscrito por ambalas dúas caras que poderá conter exclusivamente fórmulas (non pode incluir exercicios resoltos, nin pasos para a realización de exercicios), tamén pode usarse o formulario que o profesorado deixará no Campus Virtual. Tamén se usará calculadora non programable e material de escritura e debuxo. 

O exame é individual. O incumplimento deste requisito implicará a expulsión e a aplicación da normativa vixente. Os teléfonos móviles, smart watch, ou calquera outro medio de almacenamento, fotografía, intercambio ou acceso á información están terminantemente prohibidos. Todos estos dispositivos deberán permanecer apagados e fora das mesas. A realización de fotografías do exame, durante a duración do mesmo, suporá a expulsión. A detección de PLAXIO, así como a REALIZACIÓN FRAUDULENTA de probas ou actividades de evaluación implicará a aplicación da Normativa Académica de Evaluacións, Calificacións e Reclamacións vixente da UDC. A publicación das notas realizarase dentro dos plazos legalmente establecidos. No listado de notas figurará o día e a hora da revisión de exames, que se realizará dentro dos plazos fixados pola Normativa Académica de Evaluacións, Calificacións e Reclamacións. 

CRITERIOS DE CORRECCIÓN: Os criterios de corrección adecúanse aos derivados da realidade profesional. Como criterio xeral, os erros conceptuais valoraranse en función de súa gravedade, pudendo chegar a anular o exercicio. Tamén resulta relevante a comisión dun error numérico, dado que o exercicio profesional busca resultados concretos. 

CONDICIÓNS PARA O ALUMNADO CON MATRÍCULA NA MODALIDADE DE TEMPO PARCIAL: O alumnado matriculado na modalidade a tempo parcial (que así o demostre, previa presentación do resguardo de matrícula ou da resolución do centro de concesión de tal condición) ten a posibilidade, si así o desexa, de presentarse ás dúas oportunidades, quedando eximido do cumplimento do mínimo de asistencia a clase. Esta circunstancia debe ser comunicada ao profesor o antes posible. 

CONDICIÓNS PARA O ALUMNADO CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA: O alumnado que ten recoñecido pola UDC o dereito a dispensa académica de exención de asistencia (que así o demostre, previa presentación da resolución de concesión de tal condición) poderá presentarse ás dúas oportunidades, quedando eximido do cumplimento do mínimo de asistencia a clase. Esta circunstancia debe ser comunicada ao profesor o antes posible.


Fontes de información
Bibliografía básica Documento (). DB-SE-AE. Ministerio de Fomento
ortiz Berrocal,Luis (1985). Elasticidad. Litoprint Pricam, SA.
ortiz Berrocal,Luis (1992). Resistencia de materiales. McGraw
M. Vazquez (1986). Resistencia de Materiales. Coimpres, SA.
Timoshenko (1980). Resistencia de Materiales. Espasa Calpe, SA
Feodosiev (1980). Resistencia de Materiales. Mir
Timoshenko y Young (1981). Teoría de las Estructuras. Urmo,SA

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais de Construción I/670G01105
Fundamentos Mecánicos das Estruturas de Edificación/670G01104

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción I/670G01106
Fundamentos Matemáticos para a Edificación/670G01101

Materias que continúan o temario
Estruturas de Edificación II/670G01111

Observacións

Para un axeitado seguimento da materia, resulta altamente recomendable a asistencia a todas as clases, así como o estudo continuado da mesma.

Para o seguemento e a superación da materia resulta imprescindible o dominio das seguintes cuestións estudiadas en asignaturas previas: 

-Cálculo e trazado de diagramas de esforzos en estructuras isostáticas (momentos flectores, esforzos cortantes e esforzos axiles).

-Os conceptos de elasticidade contidos no temario da asignatura Fundamentos Mecánicos das Estruturas de Edificación.

-Xeometría de masas (determinación de centros de gravedade e de momentos de inercia de áreas sinxelas).

-Trigonometría básica.

-Resolución de sistemas de ecuacións.

-Integración básica.

-Razonamiento lógico.

-Sistemas de unidades.

En xeral, para o correcto seguemento da asignatura resulta altamente recomendable ter adquiridos os coñecementos do temario da asignatura Fundamentos Mecánicos das Estruturas de Edificación.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías