Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Urbanística e Procedementos Administrativos Código 670G01114
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.vmosquera@udc.es
Profesorado
Raposo Arceo, Juan Jesus
Vazquez Mosquera, Jose Manuel
Correo electrónico
juan.raposo.arceo@udc.es
jose.vmosquera@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo do proceso para o desenvolvemento dun ámbito concreto en materia urbanística e de procedementos administrativos vinculados.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A43 A0.8 Coñecementos básicos do réxime xurídico das administracións públicas e dos procedementos de contratación administrativa e privada.
A73 A5.3 Coñecemento do marco de regulación da xestión e a disciplina urbanística.
B31 B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B32 B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B33 B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B34 B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B35 B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
coñecemento dos diferentes medios para actuar, tanto urbanísticas como legais. A43
A73
B31
B32
B33
C3
capacidade para analizar e propoñer actuacións urbanísticas/legais en diferentes áreas urbanas, periurbanas ou territoriais B34
B35
C4
C7
C9
Capacidade dialéctica, discursiva, expositiva para a participación nos debatese para a exposición e defensa dos traballos e actividades prácticas C1
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Análise e estudo dun ámbito concreto Emprego de ferramentas urbanísticas e legais.
Representación gráfica explicativa.
Proceso urbanístico adecuado para unha actuación concreta
Proceso xurídico de actuación concreto
Teoría urbanística e xurídica Comprensión e adecuación das leises de obrigado cumplimento.
Estudo dos casos e proceso de actuación urbanístico/legal.
Coñecemento dos procedementos administrativos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro B34 B35 C3 C4 C5 C6 C7 C8 145 0 145
Sesión maxistral A43 A73 B31 B32 B33 C9 C1 145 0 145
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
Sesión maxistral Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
As sesións maxistrais e os obradoiros supoñen o seguimento e asesoramento por parte do profesor para incentivar no alumnado a investigación persoal e para orientar as propostas creativas fomentando a autocrítica e o avance na capacidade propositiva.

Medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. O alumnado nesta circunstancia:
_Con respeto as clases de teoría terá a dispensa de asistencia a ditas clases do 50%. Deberá acudir polo menos a un 10% das tutorías establecidas no horario dos docentes de teoría da materia para resolver as cuestions pertinentes de seguimento.
_Con respeto as clases de práctica, estos estudantes deberán asistir a un mínimo do 80% das aulas, incluindose nesta porcentaxe os días da sesión de presentación conxunta dos traballos. Ase mesmo, os docentes de prácticas disporán un 20% das suas tutorías, a requerimento dos estudantes, para o reforzo necesario dos traballos a presentar.
En ambolos dous casos axustaránse ditas medidas segundo os casos concretos, adecuándoas as circunstancias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A43 A73 B31 B32 B33 C9 C1 Clases teóricas para ampliar coñecementos e fomentar a participación e o avance nas actividades prácticas
Valorarase a asistencia e a participación na aula
50
Obradoiro B34 B35 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Actividades prácticas a desenvolver polos alumnos durante o curso, que se han de materializar en estudos e propostas de diferentes actuacións urbanísticas.
É necesario ter esta parte da materia aprobada para superar a materia.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Antonio Eduardo Humero Martín (2019). Arquitectura legal y valoraciones inmobiliarias. Edit. Dykinson, S.L
MIGUEL ANGEL DEL ARCO TORRES (2010). DERECHO DE LA CONSTRUCCION . EDIT. Comares
Díaz Barco, Fernando (2019). Manual de Derecho de la Construcción . Manual de Derecho de la Construcción
Rafael Moreno Ubric (2021). Manual de Derecho Inmobiliario. Edit. Thomson – Reuters. ARANZADI- Pamplona
CRISTOBAL TRABALÓN CARRICONDO (2015). TRATADO LEGAL DE CONSTRUCCION. Edit. Tebar. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección, Organización e Programación de Obras/670G01130

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Economía e Organización de empresa [En extinción]/670G01010

Materias que continúan o temario
Medicións, Orzamentos e Control Económico da Obra/670G01133

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías