Identifying Data 2022/23
Subject (*) Building Facilities II Code 670G01123
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Garcia Vidaurrazaga, Maria Dolores
E-mail
d.garciav@udc.es
Lecturers
,
Garcia Vidaurrazaga, Maria Dolores
Seara Paz, Gumersinda
E-mail
adonay.pinto@udc.es
d.garciav@udc.es
gumersinda.spaz@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación.
A56 A3.1 Ability to apply building rules and standards, and draw up technical specifications in relation to building methods and procedures.
A57 A3.2 Ability to apply specific standards and regulations governing technical installations.
A59 A3.4 Ability to design and develop building systems and facilities, plan and monitor their installation, inspect commissioning and completion testing, and monitor maintenance.
A76 A6.3 Ability to draft documents related to multidisciplinary construction projects.
B31 B1 Students will demonstrate knowledge and understanding of subjects that build upon the foundation of a general secondary education using advanced textbooks and ideas and analyses from the cutting edge of their field.
B32 B2 Students will be able to use their knowledge professionally and will possess the skills required to formulate and defend arguments and solve problems within their area of study.
B33 B3 Students will have the ability to gather and interpret relevant data (especially within their field of study) in order to make decisions and reflect on social, scientific and ethical matters.
B34 B4 Students will be able to communicate information, ideas, problems and solutions to specialist and non-specialist audiences alike.
B35 B5 Students will develop the learning skills and autonomy they need to continue their studies at postgraduate level.
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber os requisitos técnicos normativos das instalacións A15
A56
A57
A59
A76
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Dimensionar instalacións A15
A56
A57
A59
A76
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Comprensión dos criterios constructivos das instalacións e os criterios de aceptación ou rexeitamento establecidos polos regulamentos e normas técnicas de referencia. A15
A56
A57
A59
A76
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Comprender os requisitos necesarios para legalizar as instalacións e do proceso administrativo para cada caso. A15
A56
A57
A59
A76
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Comprobar o proceso de montaxe e verificar si se satisfán os criterios para a súa aceptación ou rexeitamento establecidos pola normativa técnica aplicable. A15
A56
A57
A59
A76
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
Bloque 1.- Accesibilidade Conceptos xerais
Reserva de prazas en aparcadoiros
Accesos ao interior do edificio
Comunicación horizontal
Mobilidade vertical
Aseos, servizos e instalacións
Reserva de espazos
Bloque 2.- Xestión e evacuación de residuos Principios básicos sobre a xestión de residuos
Normativa técnica aplicable
Partes constituíntes
Dimensionado
Bloque 3.- Instalacións de suministro interior de auga en edificios Características de auga potable
Compoñentes da instalación
Control da calidade en materiais
Dimensionado
Control de execución
Probas de servizo
Mantemento e conservación
Criterios para a legalización das instalacións de suministro de auga
Instalacións solares térmicas para o suministro de "ACS"
Bloque 4.- Instalacións de evacuación de auga en edificios Conceptos xerais
Compoñentes da rede interior de evacuación
Criterios de deseño e dimensionado
Control da calidade en materiais
Control de execución
Probas de servizo
Mantemento e conservación
Bloque 5. - Control de execución en obra Inspección das instalacións durante a execución en obra
Probas parciais
Probas finais
Recepción
Visita a obra, dependendo da dispoñibilidade de obras co profesor que imparte a materia
Bloque 6.- Instalacións de gas en edificios O gas como fonte de enerxía
Tipoloxía de combustibles
Normativa técnica
Compoñentes da instalación
Control de recepción e calidade
Control de execución
Probas de servizo
Criterios para a legalización de instalacións de gas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 26 26 52
Problem solving A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 24 42 66
Field trip A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 2 2 4
ICT practicals A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 4 8 12
Objective test A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 3 12 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Cada bloque leva asociada unha ou varias sesións na que o docente, impartirá os obxectivos e as directrices do traballo a desenvolver, así como a exposición de coñecementos específicos e metodoloxías de traballo asociadas ao dito bloque.
Problem solving Aplicación de metodoloxía para o cálculo e dimensionamento da instalación, tendo en conta os parámetros normativos e regulamentarios.
Field trip Visita a unha obra en execución.
ICT practicals Emprego das TIC aplicadas ao cálculo e deseño das instalacións na edificación.
Objective test Exame práctico e teórico para resolover problemas similares aos resoltos na clase dar resposta a cuestións impartidas nas sesións maxistrais.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Description
O alumno dispoñerá dun horario de titorías, para realizar as consultas pertinentes e resolver as dúbidas que lle xurdan durante o desenvolvemento do curso académico. Nas devanditas titorías o profesor poderá propoñer traballos complementarios e específicos ao alumno, co obxecto de reforzar o seu coñecemento sobre a materia.

O alumno poderá recurrir tamén as plataformas oficiais da UDC aplicadas na modalidade non presencial.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 It is necessary to provide the work on time. 25
Objective test A15 A56 A57 A59 A76 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Exercise test. 75
 
Assessment comments
<h3><b>Note: </b></h3><ul><li>75% of the marks obtained by the objective test (exercice test) and multiple choice test (theoretical content). </li><li>25% of the grade is obtained from the evaluation of work (individual and group) </li></ul><h3><b>International Semester: </b></h3><p>For those students belonging to the group of  International Semester the practices percentage is as follows: </p><ul><li>20% of grade: Work Workshop <br />(In the studio work at least 5 out of 10 required to pass the course) </li><li>5% note: individual jobs.</li></ul>

Sources of information
Basic
  •  Ministerio de Fomento (2010). Código técnico de la Edificación (CTE). Normativa técnica oficial
  • VAZQUEZ MORENO, JAVIER y HERRANZ AGUILAR, JUAN CARLOS (2008). MANUAL PRACTICO DE INSTALACIONES EN EDIFICACION (II): INSTALACION ES ENERGETICAS: CALEFACCION, CLIMATIZACION, GAS (2ª ED.). LITEAM
  • Ministerio de industria (2007). RITE (Reglamento de instalaciones térmicas en los edificios). RD 1027/2007
  • Ministerio de Industria (1985). Reglamento de aparatos de elevación. REAL DECRETO 2291/1985, de 8 de noviembre 
  • Ministerio de Industria (1988). Reglamento de Aparatos que utilizan Gas como Combustible. R.D. 494/1988
  • Luis Jesús Arizmendi Barnes (2005). Cálculo y Normativa básica de las Instalaciónes en los edificios - Tomo I. Ediciones Universidad de Navarra, S.A. (EUNSA)
  • Franco Martín Sánchez (2008). Nuevo Manual de Instalaciones de Fontanería y Saneamiento. A. Madrid Vicente, Ediciones
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Applied Fhysics I [Extinct]/670G01002
Applied Physics II [Extinct]/670G01007
Construction I [Extinct]/670G01009
Facilities I [In extinction]/670G01014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Construction II [In extinction]/670G01011

Subjects that continue the syllabus
Facilities III/670G01035
Acoustic Measurements in Construction/670G01040

Other comments
<p>Este curso está claramente orientado ao coñecemento das instalacións mecánicas do edificio, é dicir, o coñecemento previo de conceptos de mecánica de fluídos e hidráulica son fundamentais para entender os conceptos e aplicar as metodoloxías de cálculo e dimensionamento a casos prácticos. O cal faculta ao alumno para realizar comprobacións e verificacións nos procesos de contratación, control de montaxe, posta en servizo e legalización das devanditas instalacións.</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.