Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Equipos e Medios Auxiliares para a Edificación Código 670G01127
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Fernandez Prado, Ruben
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
Profesorado
Fernandez Prado, Ruben
Martínez García, Carolina
Porta Rodriguez, Manuel
Correo electrónico
ruben.fprado@udc.es
carolina.martinezg@udc.es
m.porta@udc.es
Web
Descrición xeral Conocimiento de aquellos elementos necesarios para llevar a cabo el proceso constructivo, de uso temporal pero que sin embargo no forman parte del edificio terminado. Maquinaria y equipos de obra para los distintos oficios y sistemas constructivos. Andamios, apuntalamientos y apeos. Sistemas de encofrados. Sistemas de elevación de cargas y personas. Maquinaria de movimiento de tierras. Organización de equipos, maquinaria e instalaciones generales de obra.
A guía docente oficial é a de Español.

Competencias do título
Código Competencias do título
A56 A3.1 Capacidade para aplicar a normativa técnica ao proceso da edificación, e xerar documentos de especificación técnica dos procedementos e métodos construtivos de edificios.
A62 A4.1 Capacidade para programar e organizar os procesos construtivos, os equipos de obra, e os medios técnicos e humanos para a súa execución e mantemento.
B31 B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B32 B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B33 B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B34 B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B35 B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Al finalizar con éxito esta asignatura, los estudiantes serán capaces de organizar, seleccionar, controlar e inspeccionar, conocer partes y características, proyectar, calcular, planificar y diseñar la implantación en obra, de los equipos, maquinaria y medios auxiliares necesarios para la ejecución de edificaciones. Realizar proyectos de implantación de grúa torre, de apeos y apuntalamientos, de demolición y planes de instalación de andamios. A56
A62
B31
B32
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMIENTOS Y
DERRIBOS
TEMA 1.1. ANDAMIOS
TEMA 1.2. APUNTALAMIENTOS
TEMA 1.3. MAQUINARIA Y MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO Y DEMOLICIONES
TEMA 1.4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA
TEMA 1.5. SEÑALIZACIÓN VIARIA
BLOQUE 2. ELEVACIÓN TEMA 2.1. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS.
TEMA 2.2. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN
TEMA 2.3. GRÚA TORRE
BLOQUE 3. MOVIMIENTO DE TIERRAS TEMA 3.1. EL TRACTOR
TEMA 3.2. EL BULLDOZER
TEMA 3.3. MOTOTRAILLA
TEMA 3.4. MOTONIVELADORA
TEMA 3.5. CARGADORAS
TEMA 3.6. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS
TEMA 3.7. PALA MIXTA
TEMA 3.8. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS
TEMA 3.9. COMPACTACIÓN Y CONSOLIDACIÓN
TEMA 3.10. RENDIMIENTO DE MAQUINARIA DE MOVIMIENTO DE TIERRAS. EL
TERRENO.
TEMA 3.11. POTENCIA EN LA MAQUINARIA DE MOVIMIENTO DE TIERRAS.
BLOQUE 4. INSTALACIONES GENERALES TEMA 4.1. INSTALACIONES GENERALES DE OBRA. IMPLANTACIÓN.
TEMA 4.2. SEGURIDAD EN LAS MÁQUINAS Y MANTENIMIENTO
TEMA 4.3. EL MODELO BIM. PLANIFICACIÓN Y DESARROLLO DE MONTAJE DE
EQUIPOS.
BLOQUE 5. MAQUINARIA Y MEDIOS AUXILIARES PARA
ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN
TEMA 5.1. MAQUINARIA Y MEDIOS AUXILIARES EN CIMENTACIONES
ESPECIALES
TEMA 5.2. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES PARA CIMENTACIONES Y
ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN
TEMA 5.3. PEQUEÑA MAQUINARIA Y AUXILIARES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 23 46 69
Traballos tutelados A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 23 23 46
Eventos científicos e/ou divulgativos A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 2 6 8
Proba obxectiva A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 5 20 25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral CLASES TEORÍA: Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados PROXECTOS EN EQUIPO E PRESENTACIÓNS: As prácticas levaranse a cabo durante as sesións interactivas, complementadas co uso de recursos informáticos para que o alumno poida resolver persoalmente os problemas propostos polo profesor.
Haberá 4 tipos de proxectos: proxecto de andamiaje (plan), proxecto de demolición (aplicación + tradicional), proxecto de apuntamento e execución do guindastre, como equipo, que comezará nas clases interactivas e completarase en casa. tamén como equipo.
Os proxectos propostos polo profesor serán presentados públicamente nas sesións interactivas.


Eventos científicos e/ou divulgativos CONFERENCIA O VISITA OBRA: Haberá unha ou varias saídas ó campo ou haberá asistencia a unha conferencia que se cualificará segundo a asistencia, a participación activa do alumno ou a presentación dun traballo relacionado. (pode sustituirse por visita a obra)
Proba obxectiva EXAMEN PRESENCIAL: Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
Titorías internas durante o período académico do curso, a petición do alumno ou profesor.

A atención personalizada non substituirá en ningún caso ás sesións expositivas ou ás sesións interactivas expostas durante o curso, senón que servirá de complemento e apoio ao estudante nas materias nas que, malia facer intentos razoables de resolvelo, non chega. asimilar o concepto.

O alumno deberá solicitar cita previa para as titorías por correo electrónico a rubenfprado@gmail.com.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Proba escrita individual que integra preguntas abertas tanto de teoría como de resolución de problemas. Ademais, en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, ordenación, resposta curta, discriminación, conclusión e / ou asociación. Tamén se pode propoñer a resolución de exercicios prácticos. 70
Sesión maxistral A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Exposición oral e gráfica en pizarra e soporte de medios audiovisuais con inserción específica de invitación aos alumnos para comentarios e debates para apreciar os puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.

A asistencia mínima obrigatoria será do 80% das clases expositivas para ter dereito a cualificación.
2
Traballos tutelados A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Os 4 proxectos presentados serán avaliados, tanto na súa parte de desenvolvemento coma na presentación oral das mesmas nas sesións interactivas.
27
Eventos científicos e/ou divulgativos A56 A62 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 A asistencia será esencial, valorarase a participación activa do alumno na actividade e, no seu caso, o profesor poderá solicitar un traballo sobre o tema para a súa cualificación. 1
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é obrigatorio obter unha nota de 5 sobre 10 na proba obxectiva, que computará o 70% da nota final. 

A cualificación obtida na resolución dos proxectos propostos, entregada e defendida na presentación oral durante as clases interactivas constituirá o 27% da nota final.
 

A participación activa nas clases computará o 2% da nota final e a asistencia á conferencia (ou saída de campo) computará o 1% segundo o seu uso.
 

Todos os estudantes poden asistir á proba obxectiva (tanto na primeira como na segunda oportunidade).

Se a proba obxectiva non foi aprobada, a nota final da materia será a obtida no exame computando ao 100%. 

Non se corrixirá ningunha evidencia obxectiva que non estea asinada ou se cubran todos os datos persoais.
 

O alumno que non asiste ás clases prácticas ou non realiza a proba obxectiva será cualificado con "Non presentado". 

É a autoridade do profesor a realizar probas parciais de substitución da proba obxectiva.

Os traballos prácticos tenrán validez solamente para o curso en vigor.

Los alumnos con dispensa académica solamente realizarán la prueba objetiva que computará al 100% de la calificación.


Fontes de información
Bibliografía básica

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifEduardo Lagarde Abrisqueta (1988). EQUIPOS DE OBRAS Y MEDIOS AUXILIARES. Getafe (Madrid). Fundación Escuela de la Edificación
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifManuel Díaz del Río y Jáudenes (2007). MANUAL DE MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. McGraw Hill
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifFrank Harris (1992). MAQUINARIA Y MÉTODOS MODERNOS DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. Bellisco e Hijos
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifF. Ballester y J. Capote (1992). MÁQUINAS DE MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. PEDECA
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifAndrés Abasolo (2005). CONSTRUCCIÓN Y MÁQUINAS EN EDIFICACIÓN. Madrid. Munilla-Leira, S.L.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifFélix Hernández Castellá y Luis Fernández Montes (1986). INTRODUCCIÓN A LA COMPACTACIÓN VIBRATORIA. Zaragoza. LEBRERO
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif(varias firmas comerciales) (2004). OPERADOR DE GRÚA TORRE. Segovia. ATRIUM
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifLuis Jiménez López (2002). OPERADOR DE GRÚAS TORRE. Barcelona. Grupo CEAC
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMiguel Ángel Menéndez González (2004). MANUAL PARA LA FORMACIÓN DE OPERADOR DE GRÚA TORRE. Valladolid. Fundación Laboral de la Construcción del Principado de Asturias y Lex Nova, S.A.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifSOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A. (1965). CATÁLOGO DE LA SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A.. Bilbao
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifE. Carnicer Royo (1981). EQUIPOS Y HERRAMIENTAS NEUMÁTICAS. Barcelona. Gustavo Gili
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifPierre Cormon (1979). FABRICACIÓN DEL HORMIGÓN. Barcelona. E.T.A.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifJuan Tiktin (1995). MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifCampo Yagüe, José María del (2017). BULLDOZER: MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid: Ibergarceta
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifCampo Yagüe, José María del (2017). CARGADORAS: MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid: garceta
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifCampo Yagüe, José María del (2017). MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN: MOTONIVELADORAS. Madrid: Garceta

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Instalacións III/670G01035
Instalacións de Edificación III e Instalacións Urbanas/670G01132
Construción V/670G01126
Cimentacións e Xeotecnia/670G01121
Construción III/670G01122
Instalacións de Edificación II/670G01123
Construción IV/670G01125
Construción II/670G01115
Construción I/670G01106
Estruturas de Edificación II/670G01111
Instalacións de Edificación I/670G01112
Fundamentos Mecánicos das Estruturas de Edificación/670G01104
Estruturas de Edificación I/670G01107

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías