Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Proxectos Técnicos II Código 670G01128
Titulación
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinación
Mantiñan Campos, Carlos
Correo electrónico
carlos.mantinan@udc.es
Profesorado
Gonzalez Sarceda, Manuel
Mantiñan Campos, Carlos
Correo electrónico
manuel.gsarceda@udc.es
carlos.mantinan@udc.es
Web http://euat.udc.es
Descrición xeral A materia Proxectos Técnicos II desenvolve, como continuación da materia Proxectos Técnicos I, conceptos vinculados coa linguaxe gráfica do proxecto e contidos relacionados coa actividade do Arquitecto Técnico como responsable da redacción, análise, auditoría, control, xestión e desenvolvemento de proxectos técnicos dentro do seu ámbito de competencias. Adquírense nocións conceptuais básicas achega do deseño e das metodoloxías necesarias para facer fronte ao deseño de proxectos de edificación, tanto de adecuación e rehabilitación como de obra nova así como a capacidade de redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos no ámbito da edificación. Tamén se introduce ao alumno no estudo dos antecedentes e as necesidades de planificación do deseño e a adquisición de coñecementos relativos á toma de datos e a planificación previa. Proponse o establecemento dun proceso metodolóxico na realización do proxecto e o coñecemento dos elementos básicos do deseño, a súa forma e a súa importancia no espazo físico. Preténdese que o alumno obteña a capacidade para realizar proxectos técnicos dentro do seu ámbito de competencia atendendo tanto ao seu aspecto formal, funcional ou á súa execución.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación.
A27 Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras.
A29 Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos.
A31 Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos.
A44 A1.1 Capacidade para interpretar e elaborar a documentación gráfica dun proxecto, realizar toma de datos, levantamentos de planos e o control xeométrico de unidades de obra.
A69 A4.8 Coñecemento das funcións e responsabilidades dos axentes que interveñen na edificación e da súa organización profesional ou empresarial. Os procedementos administrativos, de xestión e tramitación.
A70 A4.9 Coñecemento da organización profesional e as tramitacións básicas no campo da edificación e a promoción.
A74 A6.1 Capacidade para aplicar as ferramentas avanzadas necesarias para a resolución das partes que comporta o proxecto técnico e a súa xestión.
A75 A6.2 Aptitude para redactar proxectos técnicos de obras e construcións, que non requiran proxecto arquitectónico, así como proxectos de demolición e decoración.
A76 A6.3 Aptitude para redactar documentos que forman parte de proxectos de execución elaborados en forma multidisciplinar.
A77 A6.4 Capacidade de análise dos proxectos de execución e a súa translación á execución das obras.
A78 A6.5 Aptitude para analizar, deseñar e executar solucións que faciliten a accesibilidade universal nos edificios e a súa contorna.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B13 Compromiso ético.
B15 Adaptación a novas situacións.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B19 Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
B23 Orientación a resultados.
B24 Orientación ao cliente.
B31 B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B32 B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B33 B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B34 B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B35 B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aptitude para redactar proxectos técnicos de obras e construcións, que non requiran proxecto arquitectónico. A15
A29
A31
A44
A74
A75
A76
A77
A78
B1
B2
B15
B16
B23
B24
B32
B34
B35
C1
C3
C6
C8
C9
Adquirir coñecementos da organización do traballo profesional e dos estudos, oficinas e sociedades profesionais, a regulamentación e a lexislación relacionada coas funcións que desenvolve o Arquitecto Técnico e o marco de responsabilidade asociado á actividade. A27
A29
A69
A70
A76
B7
B13
B16
B19
B24
B33
B35
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Analizar, auditar, controlar os proxectos de execución e a súa translación á execución das obras. A27
A44
A69
A70
A77
A78
B2
B7
B16
B19
B24
B33
B34
B35
C1
C3
C4
C5
C6
C9
Redactar documentos que forman parte de proxectos de execución elaborados en forma multidisciplinar. A15
A29
A44
A70
A74
A76
A77
A78
B1
B2
B16
B19
B32
B34
B35
C1
C2
C3
C7
C8
Aplicar a normativa técnica ao proceso da edificación, e xerar documentos de especificación técnica dos procedementos e métodos construtivos de edificios. A29
A31
A70
A74
A75
A78
B2
B13
B16
B19
B24
C1
C2
C4
C6
Analizar, deseñar e executar solucións que faciliten a accesibilidade universal nos edificios e a súa contorna. A31
A78
B1
B13
B16
B24
B32
B34
C4
C6
Determinar o contido gráfico dun proxecto técnico coa capacidade técnica para afrontar as cuestións tecnolóxicas e construtivas necesarias para a súa realización. A15
A31
A44
B1
B15
B16
B23
C3
C6
C8
Capacidade para aplicar as ferramentas avanzadas necesarias parea a resolución das partes que comportan o proxecto técnico e a súa xestión. A15
A27
A29
A31
A74
B1
B2
B15
B16
B23
B31
B32
B35
C3
C5
C6
C8
Identificar, diferenciar e interpretar os códigos gráficos de representación dos elementos que interveñen nun proxecto arquitectónico aplicando as normativas e os criterios de deseño adecuadas a cada caso. A15
A31
A44
B1
B2
B16
B23
B24
C1
C3
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN Introdución ao proxecto técnico en edificación. Definición e obxecto. Tipos de proxectos. Fases de elaboración do proxecto. Normativa.
METODOLOXÍA DO PROXECTO O contexto e os medios do proxecto. Proceso metodolóxico: análise, síntese, avaliación. Adecuación e coherencia entre proposta e obxectivos.
REPRESENTACIÓN, COMUNICACIÓN E DOCUMENTACIÓN DO PROXECTO Memorias: descritiva e construtiva. Análise do contido gráfico do proxecto.
ZONIFICACIÓN E DISTRIBUCIÓN DE ESPAZOS Distribucións en relación coa función e o uso. Creación de espazos e ambientes. Estudo de percorridos e circulacións. A iluminación e o mobiliario como elementos de distribución. Relación entre espazos públicos e privados. Relación entre espazos e compatibilidade entre eles. Conexión entre espazos servidos e de servizo.
ESPAZOS COMERCIAIS E DE TRABALLO. CASO PRÁCTICO Análise, desenvolvemento e planificación dun espazo comercial ou de traballo.
O ESPAZO DOMÉSTICO: A VIVENDA. CASO PRÁCTICO. Análise, desenvolvemento e planificación dun ámbito destinado a vivenda.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A29 A31 A69 A70 A74 A77 B1 B13 B16 B23 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C4 C7 25 25 50
Obradoiro A15 A27 A29 A31 B1 B2 B7 B13 B16 B19 B23 B32 B33 B34 C1 C4 C6 C7 C9 25 25 50
Traballos tutelados A15 A27 A31 A44 A70 A74 A75 A76 A77 A78 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C6 C9 0 30 30
Portafolios do alumno A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 2 6 8
Análise de fontes documentais A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 0 10 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O formato da docencia expositiva consiste na modalidade de exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de cuestións expostas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A exposición oral poderase complementar con outro tipo de actividades formativas como conferencias, presentacións, charlas, visitas, etc.
Obradoiro A docencia interactiva organízase segundo a estrutura de taller de proxectos, modalidade formativa orientada á aplicación das aprendizaxes adquiridas nas clases teóricas e na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e a supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Con esta metodoloxía preténdese promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesorado tanto en escenarios académicos como profesionais. Refírese á aprendizaxe de "como facer as cousas", é o estudante o que asume a responsabilidade da súa formación.
Portafolios do alumno Constitúe a recopilación de datos que o alumno vai elaborando a partir das sesións teóricas e as reflexións persoais relativas ao proxecto técnico elaborado: datos gráficos, imaxes, debuxos, referencias bibliográficas e apuntes vinculados aos lugares de traballo e ao desenrolo de a cada un dos exercicios propostos.
Análise de fontes documentais Para o desenvolvemento material dos traballos, procederase á análise das fontes documentais relacionadas co tema proposto mediante a utilización de documentos audiovisuais, bibliográficos, reportaxes documentais, paneis gráficos, fotografías, maquetas, artigos, textos informativos, normativa de aplicación, etc. De forma individual ou nos grupos de taller analízase a documentación dispoñible e amplíase, elaborando unha síntese das distintas fontes documentais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Portafolios do alumno
Obradoiro
Descrición
O profesor simultaneará o seguimento colectivo do grupo co de cada alumno para garantir a correcta evolución do proceso proyectual individual. Atenderanse as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de ensino/aprendizaxe.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A15 A27 A31 A44 A70 A74 A75 A76 A77 A78 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C6 C9 Propoñerase a elaboración de traballos prácticos relacionados cos contidos da materia.
Ao comezo do cuadrimestre comunicarase aos alumnos o número de traballos, as súas características e as datas de entrega correspondentes.
90
Portafolios do alumno A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 Neste apartado considérase o seguimento da recompilación de datos e a xestión de información elaborada polo alumno con relación aos traballos desenvolvidos así como a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas e actividades que se realicen sobre os contidos da materia. 10
 
Observacións avaliación

Para a avaliación da materia esíxese unha asistencia regular tanto ás clases expositivas como ás interactivas cun mínimo do 80% de asistencia en cada unha delas. Calquera incidencia relacionada coa asistencia (causas familiares, laborais, dispensa académica de *exención da asistencia, etc.) deberá ser comunicada ao profesorado responsable ao cometo do periodo de docencia ou no momento en que esta se produzca. 

A docencia da materia de Proxectos Técnicos II baséase nunha metodoloxía de Aprendizaxe Baseada en Proxectos (ABP), suxeitos a un sistema de avaliación continua e coa obriga de participación activa por parte do alumnado.

Medidas de dedicación para o alumnado a tempo parcial: os alumnos aos que se lles recoñeza este dereito, deberán de seguir mediante o uso das titorías, o desenvolvemento dos proxectos propostos na materia. A entrega dos devanditos traballos, será nas mesmas datas que as previstas para o resto dos alumnos do curso, aínda que se permita unha flexibilización dos mínimos de asistencia. 

Contémplase a dispénsa académica, a condición de que estea xustificada. Neste caso, o alumno deberá seguir mediante o uso das titorías o desenvolvemento dos proxectos propostos na materia, entregando os traballos nas mesmas datas que as establecidas para o resto dos alumnos do curso.

Cada proxecto realizarase de forma individual e consideraranse APTOS aqueles traballos que alcancen unha puntuación mínima de 5 sobre 10. Para superar a materia é necesario a correcta realización de TODOS os traballos propostos así como o adecuado seguimento dos mesmos na clase de prácticas (taller de proxectos) e nas tutorías.Es indispensable que los trabajos presentados, hayan sido tutelados previamente mediante la realización de tutorías con el profesor.Dada la importancia que para esta asignatura tiene la atención personalizada, esta es rigurosamente obligatoria para el alumno.

A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.

Ademais da asistencia, participación e realización de traballos tutelados poderanse realizar as probas que se consideren necesarias co fin de valorar adecuadamente o grao de asimilación dos contidos conceptuais e procedimentales da materia.

Para superar a materia POR CURSO o alumno deberase realizar a entrega de TODOS os traballos propostos na forma e prazo sinalados ao comezo do período de docencia e cada un dos traballos deberá ser cualificado como APTO.

Os alumnos que non superen a materia por curso deberán entregar os traballos correspondentes na data fixada para a Primeira Oportunidade de avaliación (XUÑO) ou, no seu caso, na data fixada Segunda Oportunidade de avaliación (XULLO). Nestas entregas deberán seguirse obrigatoriamente as indicacións correspondentes do profesor responsable da materia.

IMPORTANTE: Terá a condición de NON PRESENTADO o alumno que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:

- Non cumprir co mínimo de asistencia esixido.
- Non entregar en tempo e forma algún dos traballos propostos.

Non se permitirá completar ou modificar os traballos fóra das datas de entrega sinaladas.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
CHING, FRANCIS D.K. (2010). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. GUSTAVO GILI
NEUFERT, ERNST (2013). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA. GUSTAVO GILI
ALLEN, GERARD/OLIVER, RICHARD (1982). ARTE Y PROCESO DEL DIBUJO ARQUITÉCTONICO. GUSTAVO GILI
ALCALDE PECERO, FRANCISCO (2002). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS. EDICION DEL AUTOR
NEUFERT, ERNST/NEFF, LUDWIG (2013). CASA, VIVIENDA, JARDÍN. GUSTAVO GILI
ALLEN, EDWARD (1982). CÓMO FUNCIONA UN EDIFICIO. PRINCIPIOS ELEMENTALES. GUSTAVO GILI
GARCÍA ERVITI, FEDERICO (2016). COMPENDIO DE ARQUITECTURA LEGAL, DERECHO PROFESIONAL Y VALORACIONES INMOBILIARIAS. EDITORIAL REVERTE
DE GRACIA, FRANCISCO (1992). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN. EDITORIAL NEREA
BENEVOLO, LEONARDO (1981). DISEÑO DE LA CIUDAD-1. LA DESCRIPCIÓN DEL AMBIENTE. GUSTAVO GILI
PRENZEL, RUDOLF (1982). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA. GUSTAVO GILI
SAINZ, JORGE (2017). EL DIBUJO DE ARQUITECTURA. EDITORIAL REVERTE
BOUDON, PHILIPPE/POSIN (1993). EL DIBUJO EN LA CONCEPCIÓN ARQUITECTÓNICA. LIMUSA NORIEGA EDITORES
MUÑOZ COSME, ALFONSO (2008). EL PROYECTO DE ARQUITECTURA: CONCEPTO, PROCESO Y REPRESENTACIÓN. EDITORIAL REVERTE
PRAT, JAIME (1988). ERGONOMÍA Y MUEBLE. ISNTITUTO BIOMECÁNICA DE VALENCIA
MCCORMIK, E.J. (1980). ERGONOMÍA. FACTORES HUMANOS EN INGENIERÍA Y DISEÑO. GUSTAVO GILI
GIEDION, SIGFRID (2009). ESPACIO, TIEMPO Y ARQUITECTURA. REVERTE
WON, WICIUS (1995). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL. GUSTAVO GILI
TUNSTALL, GAVIN (2009). LA GESTIÓN DEL PROCESO DE EDIFICACIÓN. DEL CROQUIS A LA EJECUCIÓN.. EDITORIAL REVERTÉ
PANERO, JULIUS/ ZELNIK, MARTIN (2014). LAS DIMENSIONES HUMANAS EN LOS ESPACIOS INTERIORES. GUSTAVO GILI
CHING, FRANCIS D.K. (2016). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. GUSTAVO GILI
VALDERRAMA, FERNANDO (2010). MEDICIONES Y PRESUPUESTOS. EDITORIAL REVERTÉ
CHRISTO`HER JONES, JOHN (1982). MÉTODOS DE DISEÑO. GUSTAVO GILI
QUARONI, LUDOVICO (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO: OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. XARAIT EDICIONES
ZEVI, BRUNO (2010). SABER VER LA ARQUITECTURA. EDITORIAL APÓSTROFE
SCHMITT, HEINRICH/HEENE, ANDREAS (2009). TRATADO DE CONSTRUCCIÓN. GUSTAVO GILI
MUNARI, BRUNO (2016). ¿COMO NACEN LOS OBJETOS? APUNTES PAR UNA METODOLOGÍA PROYECTUAL. GUSTAVO GILI

Bibliografía complementaria VV.AA. (2018). AHORRO DE ENERGÍA EN EL DISEÑO DE EDIFICIOS.. EDICIONES ASIMÉTRICAS
URBAN BROTONS, PASCUAL (2008). CONSTRUCCIÓN DE ESTRUCTURAS DE HORMIGÓN ARMADO: DETALLES CONSTRUCTIVOS Y PERSPECTIVAS. EDITORIAL CLUB UNIVERSITARIO
URBAN BROTONS, PASCUAL (2012). CONSTRUCCIÓN DE ESTRUCTURAS DE MADERA. EDITORIAL CLUB UNIVERSITARIO
URBAN BROTONS, PASCUAL (2009). CONSTRUCCIÓN DE ESTRUCTURAS DE METÁLICAS. EDITORIAL CLUB UNIVERSITARIO
LÓPEZ CAÑERO, JUAN (2016). FONTANERÍA Y CALEFACCIÓN BÁSICA. EDITORIAL PARANINFO
VV.AA. (2017). INSTALACIONES DE CLIMATIACIÓN Y VENTILACIÓN EN EL DISEÑO DE EDICIOS.. EDICIONES ASIMÉTRICAS
VV.AA. (2017). INSTALACIONES DE ILUMINACIÓN EN EL DISEÑO DE EDICIOS. EDICIONES ASIMÉTRICAS
VV.AA. (2016). INSTALACIONES ELÉCTRICAS EN EL DISEÑO DE EDIFICIOS. EDICIONES ASIMÉTRICAS
LÓPEZ CAÑERO, JUAN (2016). REDES DE EVACUACIÓN. EDITORIAL PARANINFO
VV.AA. (2016). SEGURIDAD EN CASO DE INCENDIO PARA DISEÑADORES DE EDIFICIOS. EDICIONES ASIMÉTRICAS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xeometría Descritiva [Extinguida]/670G01004
Expresión Gráfica Arquitectónica I [Extinguida]/670G01008
Construción I [Extinguida]/670G01009
Construción II [En extinción]/670G01011
Expresión Gráfica Arquitectónica II [En extinción]/670G01013
Instalacións I [En extinción]/670G01014
Construción III [En extinción]/670G01017
Xeometría da Representación [En extinción]/670G01018
Estructuras I [En extinción]/670G01019
Topografía [En extinción]/670G01020
Proxectos Técnicos I [En extinción]/670G01023
Instalacións II [En extinción]/670G01024
Estruturas II [En extinción]/670G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción IV [En extinción]/670G01022
Medicions, Orzamentos e Control Económico [En extinción]/670G01030

Materias que continúan o temario
Proxecto Fin de Grao/670G01036

Observacións

NOTA: Para o correcto seguimento e aproveitamento da materia considérase conveniente o coñecemento e manexo de programas informáticos de deseño asistido (AutoCAD, ArchiCad, Revit, SketchUP, etc.), así como de programas informáticos de carácter ofimático (procesamento de textos, follas de cálculo, xestión de PDFs, tratamento de imaxes, presentacións, etc.).

Recoméndase acudir ás clases interactivas (taller de proxectos) provistos dun computador portatil con acceso a Internet.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías