Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A31 |
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos. |
A44 |
A1.1 Capacidade para interpretar e elaborar a documentación gráfica dun proxecto, realizar toma de datos, levantamentos de planos e o control xeométrico de unidades de obra. |
A45 |
A1.2 Coñecemento dos procedementos e métodos infográficos e cartográficos no campo da edificación. |
A54 |
A2.8 Aptitude para intervir na rehabilitación de edificios e na restauración e conservación do patrimonio construído. |
A75 |
A6.2 Aptitude para redactar proxectos técnicos de obras e construcións, que non requiran proxecto arquitectónico, así como proxectos de demolición e decoración. |
A78 |
A6.5 Aptitude para analizar, deseñar e executar solucións que faciliten a accesibilidade universal nos edificios e a súa contorna. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B22 |
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
B30 |
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
B31 |
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B32 |
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B33 |
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B34 |
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B35 |
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos, no ámbito do deseño de interiores:
Estudo dos antecedentes e necesidade de definición e delimitación do problema de deseño a resolver.
Coñecementos relacionados coa recollida de datos e organización da información previa.
Capacidade para establecer un proceso metodolóxico no proceso de deseño de interiores e a súa sistematización.
Coñecemento dos elementos básicos do deseño.
Capacidade para desenvolver solucións de deseño de interiores, analizalas e escoller as máis adecuadas.
Coñecementos teóricos e prácticos necesarios no deseño de instalacións interiores específicas: hoteis, vestiario, oficinas, etc.
Dominio da aplicación da linguaxe gráfica como base na creación do deseño e a súa utilización durante o seu desenvolvemento e transmisión a terceiros.
Organización da documentación gráfica e escrita dun proxecto de interiorismo ou rehabilitación.
Coñecementos en restauración e rehabilitación de edificios.
Capacidade de transmisión das solucións.
Coñecemento dos elementos básicos do deseño.
Capacidade para desenvolver solucións de deseño de interiores, analizalas e escoller as máis adecuadas.
Coñecementos teóricos e prácticos necesarios no deseño de instalacións interiores específicas: hoteis, vestiario, oficinas, etc.
Dominio da aplicación da linguaxe gráfica como base na creación do deseño e a súa utilización durante o seu desenvolvemento e transmisión a terceiros.
Organización da documentación gráfica e escrita dun proxecto de interiorismo ou rehabilitación.
Coñecementos en restauración e rehabilitación de edificios.
Capacidade de transmisión das solucións.
|
A31 A44 A54 A75 A78
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C5 C6 C7 C9
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
|
B3
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
|
B22
|
|
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
A45
|
B4
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
|
B30
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCION |
Desenvolvemento do curso: duración e asistencia. Clases teóricas, conferencias e prácticas previstas. Material necesario, formato e presentación dos traballos. Traballo a realizar dentro e fóra do horario presencial. Criterios de avaliación. |
DISEÑO: DEFINICION Y CLASIFICACION |
Definición de deseño, diferentes significados. Procesos iniciais. Definición de concepto ou idea. Compromisos de deseño.
Deseño industrial. Deseño gráfico. Deseño do contorno habitable. Definicións e diferenzas nos seus respectivos procesos.
|
DISEÑO DE INTERIORES |
A súa necesidade. Adaptación do home ao medio e viceversa. O deseño de interiores como profesión especializada no hábitat humano.
O último elo no proceso de transformación do espazo arquitectónico. O deseño de interiores como proxecto do entorno habitable máis próximo ao home.
Definición. Niveles de medio habitable: manual, mobiliario, residencial, urbano, natural. Espazos de apropiación persoal e apropiación social.
Relación entre a persoa e as ferramentas e espazos que ocupa. Coñecemento da figura humana: medidas, capacidades e operatividade da mesma. Nocións de ergonomía. |
ELEMENTOS DEL DISEÑO |
Compoñentes de cada elemento: estrutura, forma e función. Forma e figura. Definicións, necesidades e prioridades do proxecto.
Actividade multidisciplinar. Necesidade de coñecemento: estético-compositivo, técnico, funcional, social, económico e xurídico. Ámbito de aplicación e incidencia no proceso de deseño.
Elementos conceptuais: punto, recta, plano e volume. Elementos visuais: forma, tamaño, cor e textura. Elementos de relación: posición, dirección, espazo, gravidade. |
GRAFISMO EN EL DISEÑO |
Dominio da linguaxe gráfica como base para a creación do deseño. Diferenzas con outras linguas. O seu uso no proceso de deseño. Características e usos máis axeitados dos distintos sistemas de representación nas distintas fases dos mesmos. |
METODOLOGIA DEL DISEÑO |
Necesidade de establecer un proceso metodolóxico. Economía dos medios. Compromiso coa sociedade. Complexidade de necesidades.
Información previa e recollida de datos: fontes directas e complementarias. Organización e análise da información: datos obxectivos e subxectivos. Síntese: elaboración dun programa.
Definición do problema. Análise do problema. Desenvolvemento de solucións alternativas. Elección da solución. Desenvolvemento de solucións. |
CONTENIDOS DEL PROYECTO DE INTERIORES |
Proxectos de deseño de interiores. Compoñentes: elementos documentais e gráficos. Organización da documentación gráfica e escrita. Normalización e presentación.
Lembranzas. Normativa obrigatoria. Especificacións do contrato. Prezos unitarios, descompostos e medidas. Orzamento.
|
PROYECTOS DE ACTIVIDADES ESPECIFICAS |
Proxectos específicos de locais para determinadas actividades: Coñecementos teóricos e prácticos específicos dos mesmos. |
INTRODUCCION A LA JARDINERIA Y EL PAISAJISMO |
Xardinería e paisaxismo. introdución neste campo, mediante a entrega de bibliografía, para quen desexen afondar nel. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A44 B4 C3 |
6 |
0 |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A31 A78 B3 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C9 |
32.5 |
0 |
32.5 |
Sesión maxistral |
A31 |
10 |
0 |
10 |
Solución de problemas |
B3 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
A31 A45 A54 A75 B4 B22 B30 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
0 |
18 |
Análise de fontes documentais |
B3 |
0 |
40 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Na carpeta ou arquivo do alumno clasificaranse os seus traballos prácticos: Exercicios de deseño de interiores formulados durante o curso. Habitualmente haberá sesións persoais, titorías personalizadas, con cada unha delas para a súa autoavaliación e comentarios do profesor sobre o seu progreso. |
Prácticas de laboratorio |
Parte dos exercicios de deseño propostos resolveranse presencialmente, coa correspondente discusión e corrección sobre eles. |
Sesión maxistral |
Semanalmente, antes ou ao mesmo tempo que se expoñan os exercicios prácticos, farase unha exposición ou explicación oral e nun encerado de contidos por parte dun profesor, que tratará os temas que aborda a práctica. |
Solución de problemas |
Na parte de exercicios que se resolvan na clase daranse solucións aos problemas plantexados polo alumnado no desenvolvemento dos exercicios. |
Traballos tutelados |
Parte dos exercicios de deseño propostos resolveranse en horario non presencial, coa correspondente discusión e corrección sobre eles no horario presencial. |
Análise de fontes documentais |
Utilización da bibliografía correspondente, básica e complementaria, facilitada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
No cartafol ou archivador do estudante íranse clasificando os seus traballos prácticos: Exercicios de deseño de interiores expostos durante o curso. Regularmente teranse sesións persoais, tutorias personalizadas, con cada un para realizacións de autoevaluación e comentarios do profesor sobre o seu progreso.
O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", deberá pór en coñecemento do profesor correspondente, dita circunstancia, para poder concretar o desenvolvemento desta actividade segundo considérese máis adecuada.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A31 A78 B3 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C9 |
Parte dos exercicios de deseño propostos resolveranse presencialmente, coa correspondente discusión e corrección sobre eles. |
51 |
Sesión maxistral |
A31 |
Semanalmente, antes ou ao mesmo tempo que se expoñan os exercicios prácticos, farase unha exposición ou explicación oral e nun encerado de contidos por parte dun profesor, que tratará os temas que aborda a práctica. |
2 |
Solución de problemas |
B3 |
Na parte de exercicios que se resolvan na clase daranse solucións aos problemas plantexados polo alumnado no desenvolvemento dos exercicios. |
13 |
Traballos tutelados |
A31 A45 A54 A75 B4 B22 B30 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Parte dos exercicios de deseño propostos resolveranse en horario non presencial, coa correspondente discusión e corrección sobre eles no horario presencial. |
30 |
Análise de fontes documentais |
B3 |
Utilización da bibliografía correspondente, básica e complementaria, facilitada. |
2 |
Portafolios do alumno |
A44 B4 C3 |
Na carpeta ou arquivo do alumno clasificaranse os seus traballos prácticos: Exercicios de deseño de interiores formulados durante o curso. Habitualmente haberá sesións persoais, titorías personalizadas, con cada unha delas para a súa autoavaliación e comentarios do profesor sobre o seu progreso. |
2 |
|
Observacións avaliación |
Para a avaliación da materia é necesaria a asistencia regular, tanto a clases expositivas como interactivas, cunha asistencia mínima do 80% a cada unha delas. A ensinanza da materia baséase nunha metodoloxía de aprendizaxe, sometida a un sistema de corrección continua na aula. Para superar a materia deberase cumprir por curso a seguinte condición: 1.-Deberán entregarse todas as prácticas e traballos individuais e considerarse aptos cada un deles. Este criterio tamén é aplicable tanto á Primeira como á Segunda Oportunidade: O alumnado que non supere a materia por curso deberá entregar o traballo correspondente na data fixada para a Primeira Oportunidade de avaliación (MAIO-XUÑO) ou, de non ser así, na data fixada. para a Segunda Oportunidade de avaliación (XUÑO-XULLO). Nestas entregas deberán seguirse obrigatoriamente as indicacións, fixadas nas titorías correspondentes, do profesorado responsable da materia. IMPORTANTE: Terá a condición de NON PRESENTADO ou alumno que concorra algunha das seguintes circunstancias: - Incumprimento do mínimo de asistencia esixido. - Non entregar ningunha das dúas obras propostas. Non se permitirá completar nin modificar as obras para as datas de entrega sinaladas. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Francis D.K. Ching (). Arquitectura: forma, espacio y orden..
Ernst Neufert (). Arte de proyectar en arquitectura..
Francisco de Gracia (). Construir en lo construido: La arquitectura como modificación..
Francis D.K. Ching y Steven P. Juroszek (). Dibujo y proyecto..
Bruno Munari. (). Diseño y comunicación visual. Contribución a una metodología didáctica..
Varios autores (). Diversas publicaciones de arquitectura..
Wucius Wong (). Fundamentos del diseño bidimensional y tridimensional..
Paez de Cadaena (). Historia de los estilos en jardinería.
Laurie Michael (). Introducción a la arquitectura del paisaje.
C. Moore (). LaCasa, forma y diseño..
Julius Panero, Martin Zelnik (). Las dimensiones humanas en los espacios interiores.
Jones Christopher. (). Métodos de diseño..
José Luis Mercado Segoviano. (). Teoría general del diseño de interiores..
Bruno Munari (). ¿Cómo nacen los objetos?.. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos Técnicos II [En extinción]/670G01027 | Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01117 | Xeometría Descritiva e da Representación/670G01102 | Ferramentas Gráficas Dixitais para a Edificación/670G01109 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01103 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|