Competencias del título |
Código
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Competencias del título
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A49 |
A2.3 Conocimiento de la evolución histórica de las técnicas y elementos constructivos y los sistemas estructurales que han dado origen a las formas estilísticas. |
A54 |
A2.8 Aptitud para intervenir en la rehabilitación de edificios y en la restauración y conservación del patrimonio construido. |
B31 |
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio. |
B32 |
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio. |
B33 |
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética. |
B34 |
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado. |
B35 |
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
C9 |
Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
A2.3 Coñecemento da evolución histórica das técnicas e elementos construtivos e os sistemas estruturais que deron orixe ás formas estilísticas.
A2.8 Aptitude para intervir na rehabilitación de edificios e na restauración e conservación do patrimonio construído. |
A49 A54
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B31 B32 B33 B34 B35
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C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
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B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A49 A54
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B31 B32 B33 B34 B35
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C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
0. O ARQUITECTO TÉCNICO/ENXEÑEIRO DE EDIFICACIÓN ANTE O O PATRIMONIO CULTURAL ARQUITECTÓNICO. |
0.1. O Arquitecto técnico/Enxeñeiro de Edificación diante do Patrimonio Cultural.
0.2. O Arquitecto técnico/Enxeñeiro de Edificación e a Arqueoloxía da arquitectura.
0.3. Sensibilización actual cara as construcións do patrimonio arquitectónico.
0.4. A rehabilitación e a restauración.
0.5. Lexislación e estímulos oficiais na actualidade. |
1. A ORIXE DAS FORMAS CONSTRUCTIVAS. |
1.1. História e cronoloxía. Os grandes períodos históricos.
1.2. As primeiras manifestacións da construción.
1.3. A evolución no uso dos materiais.
1.4. Técnica e tecnoloxia. Os sistemas constructivos. |
2. PRIMEIRAS MANIFESTACIÓNS CONSTRUCTIVAS. |
2.1. A Prehistoria e as gra ndes construcións funerarias. O Megalitismo Atlántico.
2.2. A Protohistória e a construcción castreña do Noroeste Peninsular.
2.3. Exemplos en Galicia. |
3. A CONSTRUCCIÓN ROMANA. |
3.1. Materiais, técnicas e solucións constructivas.
3.2. Tipoloxias arquitectónicas e constructivas.
3.3. A herdanza romana e a sua diversidade.
3.4. Exemplos en Galicia. |
4. A ARQUITECTURA PALEOCRISTIANA. |
4.1. Antecedentes e materiais de construción.
4.2. A basílica paleocristiana.
4.3. Exemplos en Galicia. |
5. A ARQUITECTURA PRERROMÁNICA. |
5.1. Antecedentes e materiais de construcción.
5.2. Arquitectura sueva, Visigoda y Mozárabe.
5.3. Prerrománico asturiano en Galicia.
5.4. Exemplos en Galicia. |
6. A ARQUITECTURA ROMÁNICA. |
6.1. Materiais e sistemas constructivos.
6.2. Evolución estructural. O arco e a Bóveda.
6.3. Análise de tipoloxias edificatorias e constructivas.
6.4. Arquitectura relixiosa, civil e militar.
6.5. Exemplos en Galicia. |
7. A ARQUITECTURA GÓTICA. |
7.1. Materiais e sistemas constructivos.
7.2. Novos conceitos estructurais. A Bóveda de crucería.
7.3. Análise de tipoloxias edificatorias e constructivas.
7.4. Arquitectura relixiosa.
7.5. Exemplos en Galicia. |
8. ENTRE O RENACEMENTO E A REVOLUCIÓN INDUSTRIAL. |
8.1. Novos conceitos de Arquitectura: Renacemento, Barroco e Neoclásico.
8.2. Materiais e solucións constructivas. Primeiros tratados de construción.
8.3. Análise de tipoloxias edificatorias e constructivas. A Cúpula.
8.4. Evolución do conceito de cidade. O urbanismo.
8.5. Maestros do Barroco Galego. Domingo de Andrade.
8.6. Enxeñeiros militares.
8.7. Exemplos en Galicia. |
9. ARQUITECTURA CONTEMPORÁNEA. |
9.1. Arquitectura Neoclásica. Arquitectura Ecléctica.
9.2. Arquitectura do ferro. Arquitectura indiana.
9.3. O Rexionalismo.
9.4. O Art Nouveau.
9.5. O Art Decó.
9.6. As primeiras vanguardias.
9.7. O Movemento Moderno. O Racionalismo.
9.8. Novas tipoloxias edificatorias e constructivas.
9.9. Exemplos en Galicia. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A49 A54 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
20 |
0 |
20 |
Prueba objetiva |
A49 A54 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
5.5 |
0 |
5.5 |
Sesión magistral |
A49 A54 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
43 |
43 |
86 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Os alumnos realizarán, durante o curso, exercicios propostos en clase, que deberán solucionar individualmente e presentar para a sua evaluación posterior. É obrigatorio realizar estos trabajos según as normas de presentación e entrega que serán facilitadas nas clases e que estarán expostas no Campus Virtual. |
Prueba objetiva |
Realizarane unha primeira proba objetiva á finalización da exposición da materia, que será a de primeira oportunidade. os alumnos que suspendan esta primeira proba poderán presentarse a proba de segunda oiopirtunidade. O acceso a estas probas será exclusivamente para os alumnos que asistiran co mo mínimo a o 80% das clases (tabnto expositivas como interactivas) e que superaran, con nota mínima de aprobado a totalidade dos traballos tutelados propostos. |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada col uso de medios audiovisuais , con a introducción de algunhas preguntas dirixidas a os estudiantes (que deberán ter unha actitude proaxctiva nas clases), con a finalidad de transmitir os coñecementos necesarios e facilitar o aprendizaxe.
A asistencia e a participación nestas sesions será valorada favorablemente para as califiacioes de todas as probas. De feito, e obrigatoria a asistencia do alumno como mínimo a o 80% das clases (tanto expositivas como interactivas). |
Atención personalizada |
Metodologías
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Trabajos tutelados |
Sesión magistral |
Prueba objetiva |
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Descripción |
Tratase do tempo que o profesor reserva para atender e resolver dúbidas do alumnado en relación co a materia. Actividade académica desenrrolada por o profesorado, de forma individual o en pequenos grupos, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudio e/ou temas vinculados co a materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenrrolarse de forma presencial (directamente no aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías no despacho) o de forma non presencial (a través de correo electrónico o do campus virtual). |
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Evaluación |
Metodologías
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Competéncias |
Descripción
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Calificación
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Trabajos tutelados |
A49 A54 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Os alumnos realizarán, durante o curso, exercicios propostos en clase, que deberán solucionar individualmente e presentar para a sua evaluación posterior. Non se calificará ningún traballo que non cumpla as Normas de entrega das Prácticas, facilitadas no Campus Virtual. Ademáis valorarase a presentación e formato dos traballos, así como os contenidos. |
30 |
Sesión magistral |
A49 A54 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Valoraráse a intervención proactiva do alumno nas clases, tendose en conta a exposición oral de traballos, a participación en debates, etc. |
10 |
Prueba objetiva |
A49 A54 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Da materia do programa se realizaran as correspondentes probas obxetivas de conxunto (de primeira e segunda oportunidades) a finalización do curso. Podreán acceder as probas todos aqueles alumnos que superen o 100% dos trabajos tutelados (prácticas) e que asistiran a lo menos o 80% das clases expositivas e iteractivas. O contenido das probas será teórico e práctico, e para a sua evaluación terase en conta a presentación, orden, claridad na exposición das materias e a correcta exposición dos aspectos técnicos requeridos na proba. |
60 |
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Observaciones evaluación |
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Fuentes de información |
Básica
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TORRES BÚA, Manuel (2007). A arquitectura en Galiza. Aproximación á realidade arquitectónica xeral da Galiza dende a Prehistoria ata os nosos días. Vigo: Edicións Nigra Trea
UBEDA DE MINGO, Pascual (1988). Arqueología urbana. Análisis de la construcción 1750-1936. Madrid: Escuela de la Edificación
CAAMAÑO SUÁREZ, Manuel (2003). As construcións da arquitectura popular. Patrimonio etnográfico de Galicia. A Coruña: Ed. Consello Galego de Colexios de Aparelladores e Arquitectos Técnicos,
BORES GAMUNDI, Fernando (Coord.) ( (2000). Casas de Indianos. Xunta de Galicia. Santiago de Compostela: Secretaría Xeral para as Relacións coas Comunidades Galegas
CHOISY, Auguste (1999). El arte de construir en Roma. Madrid: Instituto Juan de Herrera
SERRA HAMILTON, Alberto (1997). érminos ilustrados de arquitectura, construcción y otras artes y oficios. Madrid:Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid
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SORALUCE BLOND, José Ramón (2010). Historia de la arquitectura restaurada: del renacimiento al Movimiento Moderno. A Coruña: Universidade da Coruña, Servizo de publicacións
CASTRO VILLALBA, Antonio (1999). Historia de la construcción arquitectónica. Barcelona: UPC Universidad Politécnica de Cataluña,
BENEDICTO SALAS, Roberto (2010). Introducción a la construcción megalítica. Zaragoza: Mira
MAGRO MORO, Julián V. (1999). La construcción en la Baja Edad Media. Valencia: UPV Universidad Politécnica de Valencia
MARÍN SÁNCHEZ, Rafael (2000). La construcción griega y romana. Valencia: UPV Universidad Politécnica de Valencia,
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ESCRIG, Félix (1997). Las grandes estructuras de los edificios históricos de la Antiguedad hasta el Gótico. Sevilla: Instituto universitario de Ciencias de la Construcción
TAÍN GUZMÁN, Miguel (1997). Los arquitectos y la contratación de obra arquitectónica en la Galicia barroca, 1670-1700. A Coruña: Ediciós do Castro
GÓMEZ, Rafael ( (2006). Los constructores en la España Medieval. Sevilla: Universidad de Sevilla
VIDAL ROMANÍ, Juan Ramón (1991). Paisaxes de Galicia.. Santiago de Compostela:Ed. Xunta de Galicia- Consellería de Ordenación do Territorio e Obras Pública
CÓIAS, Vítor (2007). Reabilitaçâo Estructural de Edificios Antigos. Ed. Argumentum- GECORPA (Grémio das Empresas de Conservaçao e Restauro do Patrimonio Arquitectónico) |
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Complementária
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Construcción V/670G01126 | Construcción III/670G01122 | Construcción IV/670G01125 | Construcción II/670G01115 | Materiales de Construcción III/670G01118 | Materiales de Construcción I/670G01105 | Construcción I/670G01106 | Materiales de Construcción II /670G01113 | Geometría Descriptiva y de la Representación/670G01102 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01103 |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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