Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación. |
A40 |
A0.5 Understanding of the basic and theoretical principles of fluid mechanics, hydraulics, electricity and electromagnetism, calorimetry, hygrothermal analysis and acoustics applied to construction. |
A47 |
A2.1 Understanding of the different types and physical and mechanical properties of traditional and prefabricated building materials and systems. |
A50 |
A2.4 Ability to select building elements and systems, define their function, assess compatibility, and oversee their installation and implementation. |
A56 |
A3.1 Ability to apply building rules and standards, and draw up technical specifications in relation to building methods and procedures. |
A74 |
A6.1 Ability to use advanced tools to meet and manage technical plan elements. |
A76 |
A6.3 Ability to draft documents related to multidisciplinary construction projects. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B31 |
B1 Students will demonstrate knowledge and understanding of subjects that build upon the foundation of a general secondary education using advanced textbooks and ideas and analyses from the cutting edge of their field. |
B32 |
B2 Students will be able to use their knowledge professionally and will possess the skills required to formulate and defend arguments and solve problems within their area of study. |
B33 |
B3 Students will have the ability to gather and interpret relevant data (especially within their field of study) in order to make decisions and reflect on social, scientific and ethical matters. |
B34 |
B4 Students will be able to communicate information, ideas, problems and solutions to specialist and non-specialist audiences alike. |
B35 |
B5 Students will develop the learning skills and autonomy they need to continue their studies at postgraduate level. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
C9 |
Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer conceptos básicos de Acústica. |
A1 A40
|
|
|
Saber relacionar conceptos de Acústica coa Arquitectura Técnica. |
A47 A50 A56
|
B5 B16 B31 B32 B33 B34 B35
|
|
Capacidade de resolución de problemas derivados das súas actividades profesionais sobre a base dos coñecementos adquiridos na materia. |
A50 A56 A74 A76
|
B5 B16
|
C3 C6 C7 C8 C9
|
Comprender e valorar a importancia dos coñecementos básicos adquiridos na materia como unha ferramenta útil para o seu desenvolvemento na profesión. |
|
B32 B33 B34
|
C6 C7 C8 C9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
Cadea de comunicación acústica
M.A.S. e M.O.
Leis básicas do son |
Enxeñaría acústica |
Acústica fisiológica
Acústica física
Acústica arquitectónica
Acústica xeométrica
Difusión sonora
Fontes sonoras
|
Acondicionamento acústico |
Materiais acústicos
Normativa |
Illamento acústico |
Introdución ao illamento acústico.
Illamento acústico a ruído aéreo en edificación.
Índices de Illamento.
Comportamento acústico dos sistemas construtivos.
Illamento acústico "in situ". Recomendacións de actuación en edificación.
Protección acústica da envolvente do edificio fronte ao ruído exterior.
Ruído de instalacións.
Ruído de impactos e o seu illamento. |
Avaliación e xestión do ruído ambiental |
Introdución e aspectos xerais.
Niveis de perturbación por ruído. Calidade acústica ambiental. |
Lexislación e normativas.
|
Lexislación e normativas.
Documento básico HR Protección fronte ao Ruído.
Informe de Avaliación do Edificio (IEE). Parte IV Acústica-Protección contra o ruído |
Medicións acústicas |
Equipos de medida
Medidas de ruído ambiental
Medidas do illamento
Medidas de parámetros acústicos en recintos
Medidas de absorción acústica en materiais
Informes e fichas de cumprimento. |
Certificación da calidade acústica dos edificios |
Esquema de certificación acústica dos edifcios en España: norma UNE 74201 |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A40 A47 B16 C3 C8 |
16 |
36 |
52 |
Seminar |
A50 A56 A74 A76 B5 B31 B34 B35 |
10 |
30 |
40 |
Supervised projects |
B32 B33 C6 C7 C9 |
4 |
12 |
16 |
Objective test |
A1 A40 A47 A50 A56 A74 B5 B16 B31 B32 C3 |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da Acústica. |
Seminar |
Resolución de exercicios de xeito participativo e manexo de instrumentos de medida. |
Supervised projects |
Realización de varios traballos nos que se busca que o alumno desenvolva de forma autónoma algunha actividade que previamente fixera durante os seminarios. O profesor fará un seguimento da progresión do alumno. |
Objective test |
Con esta proba búscase que o alumno responda por escrito cuestións teórico-prácticas valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Implica un estudo amplo e profundo dos contidos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O obxectivo fundamental será a realización dun seguimento da comprensión da materia por parte dos alumnos. Resolveranse as dúbidas formuladas e cuestións prácticas entregadas aos alumnos.
ALUMNOS A TEMPO PARCIAL: os alumnos que se acollan á modalidade de matrícula a tempo parcial recibirán unha orientación específica para planificar as súas tarefas de xeito semanal. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A50 A56 A74 A76 B5 B31 B34 B35 |
Seguimento das actividades propostas na aula desenvolvidas individualmente ou en pequenos grupos, valorándose a participación activa |
25 |
Objective test |
A1 A40 A47 A50 A56 A74 B5 B16 B31 B32 C3 |
A proba obxectiva terá lugar nas datas oficiais de exame da primeira e segunda oportunidade. |
50 |
Supervised projects |
B32 B33 C6 C7 C9 |
No que denominamos modalidade de avaliación continua, realizarase un seguimento das actividades propostas desenroladas individualmente ou en pequenos grupos. |
25 |
|
Assessment comments |
O alumno poderá ser avaliado de dous modos diferentes: ou ben a través dunha "avaliación continua" ou ben a través dunha "avaliación final". A) AVALIACIÓN CONTINUA. O traballo do alumno será avaliado de forma continua a través dos traballos tutelados propostos e a través da resolución de cuestións, problemas e casos prácticos. As cualificacións de avaliación continua, que supoñen o 50% da materia, só se aplicarán no caso de satisfacer un 80% de asistencia ás clases. Nese caso, o 50% restante obterase na proba obxectiva final da materia. B) AVALIACIÓN FINAL. Calquera alumno (tanto con matrícula ordinaria como con matrícula a tempo parcial) terá dereito a seguir a avaliación final. Esta avaliación terá en conta unicamente o resultado obtido na realización dunha proba obxectiva dos contidos de toda a materia. A nota recibida neste exame supoñerá o 100 % da cualificación da materia e conseguirase o aprobado ao alcanzar un mínimo de 5,0 puntos. Esta proba obxectiva coincidirá coas oportunidades oficiais de xuño e xullo. NON PRESENTADO A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles alumnos que non se presenten á proba obxectiva final das correspondentes oportunidades oficiais. Son de aplicación e convén consultar as "Normas de Avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario" da UDC, que regulan os procedementos e o réxime disciplinario.
|
Sources of information |
Basic
|
García-Rebull Salgado, José Fernando (). Física y tecnología del sonido. Santiago : Tórculo
Arau, Higini (1999). ABC de la acústica arquitectónica. Barceloa : Ceac
(2009). Acústica ambiental : análisis, legislación y soluciones. Madrid : Sociedad Española de Acústica
Valero Granados, Santiago (2011). Acústica aplicada al interiorismo : [acondicionamiento acústico en locales de uso público]. [Barcelona] : Arquifon
Bartí Domingo, Robert (2010). Acústica medioambiental. San Vicente (Alicante) : Editorial Club Universitario
(2007). BOE numero 254 de 23/10/2007: RD 1371/2007 de 19 de octubre, por el que se aprueba el documento básico "DB-HR Protección frente al ruido" del Código Técnico de la Edificación y se m.
Rodríguez Rodríguez, Francisco José (2008). Guía acústica de la construcción. Madrid : CIE-Dossat
Avilés López, Rodrigo; Perera Martín, Rocío (2017). Manual de acústica ambiental y arquitectónica. Paraninfo |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Mathematics I [Extinct]/670G01001 | Mathematics II [Extinct]/670G01006 | Applied Physics II [Extinct]/670G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|