Identifying Data 2023/24
Subject (*) Acoustic Measurements Code 670G01138
Study programme
Grao en Arquitectura Técnica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Física e Ciencias da Terra
Coordinador
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
pedro.nogueira@udc.es
Lecturers
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
pedro.nogueira@udc.es
Web
General description A Acústica é unha parte da Física que trata da produción, transmisión, recepción, audición e control do son. Se ben o seu interese no ámbito da Edificación vén de antigo, na actualidade fíxose patente no marco normativo actual. Así neste sentido, o Código Técnico da Edificación establece regras e procedementos que permiten cumprir as esixencias básicas de protección fronte ao ruído.
O obxectivo principal da materia Medicións Acústicas na Edificación consiste en formar ao alumno na disciplina da Acústica, de modo que adquira os fundamentos teóricos e prácticos básicos e necesarios para a súa práctica profesional tendo en conta a lexislación vixente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A40 A0.5 Understanding of the basic and theoretical principles of fluid mechanics, hydraulics, electricity and electromagnetism, calorimetry, hygrothermal analysis and acoustics applied to construction.
A47 A2.1 Understanding of the different types and physical and mechanical properties of traditional and prefabricated building materials and systems.
A50 A2.4 Ability to select building elements and systems, define their function, assess compatibility, and oversee their installation and implementation.
A56 A3.1 Ability to apply building rules and standards, and draw up technical specifications in relation to building methods and procedures.
A74 A6.1 Ability to use advanced tools to meet and manage technical plan elements.
A76 A6.3 Ability to draft documents related to multidisciplinary construction projects.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B16 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B31 B1 Students will demonstrate knowledge and understanding of subjects that build upon the foundation of a general secondary education using advanced textbooks and ideas and analyses from the cutting edge of their field.
B32 B2 Students will be able to use their knowledge professionally and will possess the skills required to formulate and defend arguments and solve problems within their area of study.
B33 B3 Students will have the ability to gather and interpret relevant data (especially within their field of study) in order to make decisions and reflect on social, scientific and ethical matters.
B34 B4 Students will be able to communicate information, ideas, problems and solutions to specialist and non-specialist audiences alike.
B35 B5 Students will develop the learning skills and autonomy they need to continue their studies at postgraduate level.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer conceptos básicos de Acústica. A1
A40
Saber relacionar conceptos de Acústica coa Arquitectura Técnica. A47
A50
A56
B5
B16
B31
B32
B33
B34
B35
Capacidade de resolución de problemas derivados das súas actividades profesionais sobre a base dos coñecementos adquiridos na materia. A50
A56
A74
A76
B5
B16
C3
C6
C7
C8
C9
Comprender e valorar a importancia dos coñecementos básicos adquiridos na materia como unha ferramenta útil para o seu desenvolvemento na profesión. B32
B33
B34
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Cadea de comunicación acústica
M.A.S. e M.O.
Leis básicas do son
Enxeñaría acústica Acústica fisiológica
Acústica física
Acústica arquitectónica
Acústica xeométrica
Difusión sonora
Fontes sonoras
Acondicionamento acústico Materiais acústicos
Normativa
Illamento acústico Introdución ao illamento acústico.
Illamento acústico a ruído aéreo en edificación.
Índices de Illamento.
Comportamento acústico dos sistemas construtivos.
Illamento acústico "in situ". Recomendacións de actuación en edificación.
Protección acústica da envolvente do edificio fronte ao ruído exterior.
Ruído de instalacións.
Ruído de impactos e o seu illamento.
Avaliación e xestión do ruído ambiental Introdución e aspectos xerais.
Niveis de perturbación por ruído. Calidade acústica ambiental.
Lexislación e normativas.
Lexislación e normativas.
Documento básico HR Protección fronte ao Ruído.
Informe de Avaliación do Edificio (IEE). Parte IV Acústica-Protección contra o ruído
Medicións acústicas Equipos de medida
Medidas de ruído ambiental
Medidas do illamento
Medidas de parámetros acústicos en recintos
Medidas de absorción acústica en materiais
Informes e fichas de cumprimento.
Certificación da calidade acústica dos edificios Esquema de certificación acústica dos edifcios en España: norma UNE 74201

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A40 A47 B16 C3 C8 16 36 52
Seminar A50 A56 A74 A76 B5 B31 B34 B35 10 30 40
Supervised projects B32 B33 C6 C7 C9 4 12 16
Objective test A1 A40 A47 A50 A56 A74 B5 B16 B31 B32 C3 1.5 0 1.5
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación dos conceptos e leis asociados aos fundamentos da Acústica.
Seminar Resolución de exercicios de xeito participativo e manexo de instrumentos de medida.
Supervised projects Realización de varios traballos nos que se busca que o alumno desenvolva de forma autónoma algunha actividade que previamente fixera durante os seminarios. O profesor fará un seguimento da progresión do alumno.
Objective test Con esta proba búscase que o alumno responda por escrito cuestións teórico-prácticas valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Implica un estudo amplo e profundo dos contidos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O obxectivo fundamental será a realización dun seguimento da comprensión da materia por parte dos alumnos. Resolveranse as dúbidas formuladas e cuestións prácticas entregadas aos alumnos.

ALUMNOS A TEMPO PARCIAL: os alumnos que se acollan á modalidade de matrícula a tempo parcial recibirán unha orientación específica para planificar as súas tarefas de xeito semanal.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A50 A56 A74 A76 B5 B31 B34 B35 Seguimento das actividades propostas na aula desenvolvidas individualmente ou en pequenos grupos, valorándose a participación activa 25
Objective test A1 A40 A47 A50 A56 A74 B5 B16 B31 B32 C3 A proba obxectiva terá lugar nas datas oficiais de exame da primeira e segunda oportunidade. 50
Supervised projects B32 B33 C6 C7 C9 No que denominamos modalidade de avaliación continua, realizarase un seguimento das actividades propostas desenroladas individualmente ou en pequenos grupos. 25
 
Assessment comments

O alumno poderá ser avaliado de dous modos diferentes: ou ben a través dunha "avaliación continua" ou ben a través dunha "avaliación final".

A) AVALIACIÓN CONTINUA.
O traballo do alumno será avaliado de forma continua a través dos traballos tutelados propostos e a través da resolución de cuestións, problemas e casos prácticos. As cualificacións de avaliación continua, que supoñen o 50% da materia, só se aplicarán no caso de satisfacer un 80% de asistencia ás clases. Nese caso, o 50% restante obterase na proba obxectiva final da materia.

B) AVALIACIÓN FINAL.
Calquera alumno (tanto con matrícula ordinaria como con matrícula a tempo parcial) terá dereito a seguir a avaliación final. Esta avaliación terá en conta unicamente o resultado obtido na realización dunha proba obxectiva dos contidos de toda a materia. A nota recibida neste exame supoñerá o 100 % da cualificación da materia e conseguirase o aprobado ao alcanzar un mínimo de 5,0 puntos. Esta proba obxectiva coincidirá coas oportunidades oficiais de xuño e xullo.

NON PRESENTADO A cualificación de “Non Presentado” figuraralle a aqueles alumnos que non se presenten á proba obxectiva final das correspondentes oportunidades oficiais.

Son de aplicación e convén consultar as "Normas de Avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario" da UDC, que regulan os procedementos e o réxime disciplinario.


Sources of information
Basic García-Rebull Salgado, José Fernando (). Física y tecnología del sonido. Santiago : Tórculo
Arau, Higini (1999). ABC de la acústica arquitectónica. Barceloa : Ceac
(2009). Acústica ambiental : análisis, legislación y soluciones. Madrid : Sociedad Española de Acústica
Valero Granados, Santiago (2011). Acústica aplicada al interiorismo : [acondicionamiento acústico en locales de uso público]. [Barcelona] : Arquifon
Bartí Domingo, Robert (2010). Acústica medioambiental. San Vicente (Alicante) : Editorial Club Universitario
(2007). BOE numero 254 de 23/10/2007: RD 1371/2007 de 19 de octubre, por el que se aprueba el documento básico "DB-HR Protección frente al ruido" del Código Técnico de la Edificación y se m.
Rodríguez Rodríguez, Francisco José (2008). Guía acústica de la construcción. Madrid : CIE-Dossat
Avilés López, Rodrigo; Perera Martín, Rocío (2017). Manual de acústica ambiental y arquitectónica. Paraninfo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics I [Extinct]/670G01001
Mathematics II [Extinct]/670G01006
Applied Physics II [Extinct]/670G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.