Identifying Data 2019/20
Subject (*) Cultural Heritage and Museology Code 710521002
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Villaverde Solar, Dolores
E-mail
dolores.villaverde@udc.es
Lecturers
Villaverde Solar, Dolores
E-mail
dolores.villaverde@udc.es
Web
General description Asignatura que permite coñecer a evolución das distintas técnicas artísticas ao longo da Historia a través das súas realizacións máis sobranceiras, achegándose aos distintos materiais e aos seus métodos de traballo, conservación e difusión.

Coñecer os antecedentes e historia da conservación e restauración das obras de arte até o século XX. Analizar o concepto actual de Ben Cultural e o de Museo

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A10 CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B7 CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro
B8 CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os diferentes bens de interés cultural de Galicia e o seu réxime xurídico. AJ1
AJ2
AJ3
AJ8
AJ10
Analizar a produción de bens culturais tanto do pasado como do presente BJ1
BJ2
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ12
O museo como centro de investigación, de conservación e difusión dos bens culturais CJ1
CJ2
CJ3
CJ9

Contents
Topic Sub-topic
1- Bien cultural: definición. 2.-Patrimonio. Definición. Tipos de patrimonio . 3.-Gestión del patrimonio, los profesionales. 4- Museos y patrimonio. 5-Clases y categorías de museos. 6-Funciones del museo. 7-Continente y contenido de los museos. 8- Patrimonio cultural y turismo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 6 30 36
Case study A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 8 32 40
Collaborative learning B8 B12 C1 C2 2 4 6
Research (Research project) A4 B1 B3 B10 C8 6 54 60
Directed discussion A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 2 6 8
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis leer, analizar y comentar fuentes docuemtnales, planes directores e informes de rehabilitación de monumentos
Case study estudio de varios casos de rehabilitación arquitectónica en Galicia
así como de restauración de retablos
Collaborative learning Dinámicas de grupo que se llevarán a cabo en las horas de clase
Research (Research project) Estudio concreto de casos prácticos que denmuestren las habilidades adquiridad, valorando a capacidade de razoamento
Directed discussion habrá que participar en un debate o foro que se planteará en clase sobre la temática de la asignatura

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Case study
Description
Atención personalizada en tutoría sobre as fontes documentais e bibliográficas así coma sobre casos concretos de obras de restauración e rehabilitación

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A1 A2 A8 A10 B1 B2 B4 C1 C2 C3 Discusión y debate sobre conservación de bienes culturales a partir de varios casos concretos 25
Collaborative learning B8 B12 C1 C2 Traballo en grupo sobre un caso concreto 20
Document analysis A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C9 Analizar textos fundamentales en la historia de la restauración 25
Case study A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 Estudiar in situ casos prácticos de conservación de bienes en museos 30
 
Assessment comments

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.

Ls criterios de avaliación son los mismos para cada una de las oportunidades de evaluación.


Se avaluará toda prueba realizada individualmente y en grupo tanto en el aula como fuera.




Las pruebas no realizadas puntúan como cero.



La calificación de "no presentado" corresponde al alumno que no
participase en ninguna prueba de evaluación


Sources of information
Basic

Bolaños, María(Ed.): La memoria del mundo. Cien años de museología,1900-2000 . Gijón, Ed. Trea, 2002

Fontenla San Juan, C.: Restauración e Historia del Arte en Galicia. CSIC, Santiago, 1997.

González Varas, I.: Conservación de bienes culturales.Teoría, historia, principios y normas. Arte-Cátedra, Madrid, 1999.

Macarrón, A.: Historia de la conservación y la restauración. Tecnos, Madrid, 1995.

Macarrón Miguel, A; González Mozo, A.: La conservación y restauración en el siglo XX. Madrid, 1998.

Monterroso Montero, J. M.: Protección y conservación del patrimonio. Principios teóricos. Tórculo edicións. Santiago, 2001.

Riviere, Georges Henri: La Museología. Curso de Museología. Textos ytestimonios . Madrid, Ed. Akal, reimpresión, 2009.


VV.AA: Criterios para la elaboración del plan museológico. Madrid, Ministerio de Cultura, 2005
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
History of Museums and Collecting/710521008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Museography/710521010

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.