Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Metodoloxía para a Investigación en Humanidades e Documentación Código 710521005
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Vázquez Lijó, José Manuel
Correo electrónico
j.m.vlijo@udc.es
Profesorado
Vázquez Lijó, José Manuel
Correo electrónico
j.m.vlijo@udc.es
Web
Descrición xeral Análise da metodoloxía básica e específica dos diferentes tipos de fontes (documentación escrita, bibliografía, iconografía, fotografía, audiovisual, testemuños orais,…) disponible en arquivos, bibliotecas e museos para actividades de investigación

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B9 CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as fontes para a investigación en Humanidades - Coñecer a metodoloxía básica para a investigación en Humanidades - Poñer en valor a importancia do patrimonio cultural en sentido amplo na formación integral do individuo como suxeito libre e crítico AP1
AP3
BP1
BP5
BP9
BP12
CP1
CP3
CP9

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución á metodoloxía para a investigación en Humanidades
2. As fontes bibliográficas 2.1. Catálogos de patrimonio bibliográfico
2.2. Bases de datos (Rebiun, CSIC)
3. As fontes de arquivo e os seus usos: da prosopografía á cuantitificación 3.1. Documentación administrativa
3.2. Documentación notarial
3.3. Documentación parroquial
4. Os testemuños personais 4.1. Diarios e epistolarios
4.2. As fontes orais
5. As fontes iconográficas e audiovisuais para a investigación social e cultural 5.1. A pintura de xénero e as vedutas.
5.2. As fotografías
5.3. Os documentais cinematográficos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Recensión bilbiográfica A1 C1 0 25 25
Prácticas a través de TIC A1 B5 C3 C9 3 9 12
Sesión maxistral B1 B12 7 0 7
Proba obxectiva C1 1 0 1
Análise de fontes documentais A1 A3 B9 C1 C3 5 25 30
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Recensión bilbiográfica Análise e valoración do contido dunha monografía ou de artigos cientificos referidos á temática da asignatura
Prácticas a través de TIC Busca, dirixida polo profesor, a través de Internet, de recursos bibliográficos e documentais referidos aos contidos da asignatura
Sesión maxistral Exposición polo docente de contidos básicos do temario.
Proba obxectiva Exame escrito dos contidos expostos en clase
Análise de fontes documentais Traballo con diversas fontes para coñecer o seu rendemento desde o punto de vista da investigación no eido das ciencias sociales, e particularmente en Historia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Guiarase individualmente ao alumnado nas súas prácticas con fontes de información de acceso on line para investigación na eido das Humanidades. O obxectivo é que adquirar as claves para explotar adecuadamente de xeito autónomo diferentes tipo de documentación

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A1 A3 B9 C1 C3 Valorarase os froitos, en termos de información obtida, da análise de ditas fontes 30
Recensión bilbiográfica A1 C1 Considerarase a claridade expositiva, a capacidade analítica, de compresión e de síntese respecto do material obxecto de recensión 30
Prácticas a través de TIC A1 B5 C3 C9 Valorarse o empeño do alumno na aprendizaxe e o resultado de ditas prácticas en horas presenciais e non presenciais 20
Proba obxectiva C1 Puntuarse o examen escrito sobre contidos impartidos en clase en función dos coñecementos demostrados nesta proba e tamén valorase a claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical 20
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes


Fontes de información
Bibliografía básica Burke, Peter [et. al] (2009). Formas de hacer historia. Madrid. Alianza Editorial
Vilar, Pierre (2013). Iniciación al vocabulario del análisis histórico / Pierre Vilar. Barcelona: Crítica (reed.)
Cardoso, Ciro Flamarion S. (2000). Introducción al trabajo de la investigación histórica : conocimiento, método e historia . Barcelona : Crítica (5ª ed)
Aróstegui, Julio (1995). La investigación histórica: teoría y método. Barcelona: Crítica
Hernández Sandoica, Elena (2004). Tendencias historiográficas actuales : escribir historia hoy. Madrid. Akal

Bibliografía complementaria Llona, Miren (coord.) (2012). Entreverse : teoría y metodología práctica de las fuentes orales . Bilbao : Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco
Carreras, Albert y Tafunell Xavier (coords.) (2005). Estadísticas históricas de España : Siglos XIX-XX . Madrid : Fundación BBVA
Box-Steffensmeier, Janet M. y Bradford S. Jones (2004). Event history modeling : a guide for social scientists . Cambridge ; New York : Cambridge University Press
Coll, Sebastián y Fortea, José Ignacio (1995-2002). Guía de fuentes cuantitativas para la historia económica de España . Madrid: Banco de España, Servicio de Estudios
Chaunu, Pierre (1987). Historia cuantitativa, historia serial. México: Fondo de Cultura Económica
Bernardo Ares, José Manuel de y Calvo Cuenca, Antonio (2005). Historia e informática : metodología interdisciplinar de la investigación histórica . Córdoba : Servicio de Publicaciones, Universidad de Córdoba : Servicio de Publicaciones de CajaSur
Genet, Jean-Philippe y Lottes, Günter (1996). L'Etat moderne et les élites, XIIIe-XIIIe siècles : apports et limites de méthode prosographique : actes du Colloque International CNRS-Paris I, 16-19 octobre 1991 . Paris : Publications de la Sorbonne
Plummer, K. (1989). Los documentos personales. Introducción a los problemas y la bibliografía del método humanista. Madrid: S. XXI
Burke, Peter (2001). Visto y no visto: el uso de la imagen como documento histórico . Barcelona: Crítica


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías