Identifying Data 2023/24
Subject (*) Research Methodology in Humanities and Documentation Code 710521005
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Sucasas Peón, Juan Alberto
E-mail
alberto.sucasas@udc.es
Lecturers
Sucasas Peón, Juan Alberto
E-mail
alberto.sucasas@udc.es
Web
General description
Establecendo a distinción metodolóxica entre ciencias da natureza e ciencias humanas, abordaranse metodoloxías específicas das segundas que son relevantes na producción de coñecemento para as humanidades e a documentación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B9 CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecer as fontes para a investigación en Humanidades - Coñecer a metodoloxía básica para a investigación en Humanidades - Valorar a importancia do patrimonio cultural en sentido amplo na formación integral do individuo como suxeito libre e crítico AJ1
AJ3
BJ1
BJ5
BJ9
BJ12
CJ1
CJ3
CJ9

Contents
Topic Sub-topic
1. Ciencias da naturaleza e ciencias humanas A diferencia metodolóxica entre ciencias naturais e humanas

O enfoque de Dilthey

O específico da investigación en humanidades e documentación
2. O método hermenéutico Aplicación da hermenéutica a diferentes campos

A interpretación psicoanalítica: os soños

A interpretación iconolóxica: significación artística
3. Métodos cualitativos: a historia oral Historia oral: supostos e límites

Centralidade do testigo no mundo contemporáneo
4. Aspectos formais do TFM. Elementos básicos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 9 14 23
Workbook A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 1 11 12
Guest lecture / keynote speech A1 A3 B5 B12 C1 C3 C9 9 5 14
Mixed objective/subjective test A1 B1 C1 C3 2 18 20
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar O traballo de seminario constitúe, xunro ás sesións maxistrais, o elemento central da actividade no aula. Aborda o estudo dos núcleos temáticos dos contidos mediante a análise, posta en común, discusión e interpretación de textos (artículos ou capítulos de libros) propostos ólalumnado.

A actividade do seminario supón unha doble tarefa, a realizar fóra do aula, por parte do alumnado. Por un lado, a lectura previa dos textos. Por outro, o comentario de fragmentos extraídos dos mesmos; ditos comentarios se realizarán, polo tanto, con posterioridade á sesión de seminario. Dos fragmentos propostos ó longo do cuadrimestre, o alumnado deberá entregar dous.
Workbook Propoñeránse varios textos de lectura posible. Deles, o alumnado, a título individual, deberá seleccionar un. No aula ofreceranse orientacións de carácter xeral, pero a lectura do texto (libro ou parte de libro) será tarefa do alumnado fóra do aula. Deberá asimilarse o contenido do texto, poñéndoo en relación coa temática xeral da materia, e elaborar un xuizo crítico sobre o mesmo.
A avaliación da lectura poderá realizarse ou ben mediante unha proba escrita ou ben mediante a elaboración dun traballo escrito que o alumnado entregará ó docente.
Guest lecture / keynote speech Consistirá na exposición oral do profesor, co apoio de medios audiovisuais, co obxectivo de introducir nos núcleos históricos e conceptuais das unidades temáticas abordadas, establecendo ó mesmo tempo as pautas esenciais para a lectura dos textos que serán obxecto de análise e discusión nas sesiós de seminario.

Mixed objective/subjective test Realizarase segundo data e hora previstas no calendario oficial de exames.

Constará do comentario dun fragmento extraído dos textos obxecto de lectura/discusión nas sesións de seminario e dunha cuestión teórica sobre os contidos abordados no aula, tanto nas sesións maxistrais coma nos seminarios

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Workbook
Description
Atenderase en horario de tutoría presencial e mediante correo electrónico toda dúbida ou consulta do alumnado a título particular relativa a estas actividades

Admítese a dispensa académica. No caso de atoparse alumnas o alumnos nesta situación, establecerase dun xeito persoalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia mediante unha porcentaxe mínima de asistencia á aula e/ou asistencia a titoría. En calquer caso, os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 B1 C1 C3 Valorarase, no comentario, a análise conceptual do fragmento, a reconstrución da súa estructura discursiva e a contextualización nun marco más amplo (autor; corrente; época; problemática); asimesmo a claridade expresiva e a precisión no uso dos conceptos.

Respecto á cuestión teórica, serán obxecto de valoración: a cantidade e calidade da información recollida na resposta; o enfoque global da mesma; o rigor conceptual e discursivo da exposición; a claridade expresiva.
50
Seminar A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 A cualificación do traballo de seminario, que inclúe a lectura previa polo alumnado dos textos e la elaboración de 2 comentarios (sobre o total dos propostos, un por cada unidade temática), farase do seguinte xeito: dous tercios corresponderán á cualificación dos comentarios, cunha puntuación total máxima de 2 ptos. (1 pto. por cada un dos 2 comentarios) e o tercio restante valorará a asistencia e participación no aula (1 pto. de calificación máxima). 30
Workbook A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 A cualificación do texto de lectura poderá facerse de dúa maneiras: ou ben mediante unha breve proba escrita, que constará dun breve fragmento extraído do texto correspondente e unha cuestión de alcance xeral sobre o mesmo, ou ben mediante un traballo escrito que ofreza unha síntese e valoración do texto. En calquera de ámbolos dous casos, a cualificación máxima será de 2 ptos.

Valorarase o nivel de comprensión e síntese do texto leído, a conexión establecida entre o seu contido e o conxunto da materia, así como a claridade expresiva e conceptual, e l argumentación da valoración persoal.
20
 
Assessment comments

Esquema do reparto da cualificación do alumnado (sobre unha cualificación máxima de 10 ptos.):

a) PROBA MIXTA.- 5 ptos. de cualificación máxima, dos que corresponderán 2.5 ó comentario e outros 2.5 á resposta á cuestión teórica.

b) SEMINARIO.- 3 ptos. de cualificación máxima, dos que corresponderán 2 ptos. ós 2 comentarios entregados (1 pto. por comentario) e 1 pto. á valoración da asistencia e participación nas actividades do aula

c) LECTURA.- 2 ptos. de cualificación máxima. Esa calificación poderá resultar da valoración da proba escrita ou da do traballo escrito.

                               

Na Segunda Oportunidade, mantéñense os criterios anteriores.

Admítese a dispensa académica. En caso de que haxa alumnas o alumnos en esta situación, establecerase de xeito personalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia, sendo posible mediante unha asistencia mínima ó aula e, en todo caso, con asistencia á titoría. Comoqueira que sexa, os criterios de avaliación serán os mesmos que para el resto do alumnado.

Farase un seguimento para evitar na entrega de traballos escritos
calquer clase de fraude académico.

No
caso de falta grave por parte do alumno, aplicarase o contemplado no “Regulamento
disciplinar do alumnado da UDC”, artigo 11, apartado 4 b.


Sources of information
Basic Panofsky, Erwin (1998). El significado de las artes visuales. Madrid: Alianza
Panofsky, Erwin (1985). Estudios sobre Iconología. Madrid: Alianza
Burke, Peter (2009). Formas de hacer historia. Madrid: Alianza
Echeverría, Javier (1989). Introducción a la metodología de la ciencia. Barcelona: Barcanova
Dilthey, Wilhelm (1986). Introducción a las ciencias del espíritu. Madrid: Alianza
Cardoso, Ciro Flamarion S. (2000). Introducción al trabajo de la investigación histórica. Barcelona: Crítica
Marinas, José Miguel, y Santamarina, Cristina (eds.) (1993). La historia oral: métodos y experiencias. Madrid: Debate
Freud, Sigmund (2002). La interpretación de los sueños. Barcelona: RBA
Thompson, Paul (1988). La voz del pasado: la historia oral. Valencia: Institució Valenciana d'Estudis i Investigació
Snow, Charles Percy (1977). Las dos culturas y un segundo enfoque. Madrid: Alianza
Grondin, Jean (2008). ¿Qué es la hermenéutica?. Barcelona: Herder

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.