Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Seminarios sobre Tendencias Actuales en Museos, Arquivos e Bibliotecas Código 710521006
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Díaz Seijas, Raquel
Correo electrónico
raquel.dseijas@udc.es
Profesorado
Díaz Seijas, Raquel
Correo electrónico
raquel.dseijas@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura del Departamento de Humanidades, impartida por el Área de Filosofía Moral.
Seminarios con soporte de conferencias sobre los museos, archivos y bibliotecas del siglo XXI. ASistencia obligatoria a las conferencias. Debate y puesta en cuestión en el aula de los temas presentados bajo la dirección del docente . Entrega de un trabajo sobre cada sesión de los seminarios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
A7 CE7 – Coñecer o marco xurídico e as institucións que regulan a protección e conservación do patrimonio cultural e bibliográfico-documental
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A10 CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais
A13 CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento
A14 CE14 – Contribuír ao deseño e mellora de dontenedores e de proxectos culturais e patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B8 CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
B9 CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B10 CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación
C7 CT7 – Traballar de forma autónoma e con iniciativa
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer las últimas novedades en el sector de los museos, archivos y bibliotecas a nivel de gestión, conservación, difusión, exposición, etc. Aplicar estas novedades a la renovación del discurso en el ámbito del patrimonio cultural y bibliográfico-documental. AP3
AP8
AP10
AP13
AP14
BP1
BP5
BP8
BP9
BP10
BP12
CP3
CP5
CP9
Materia muy vinculada a la búsqueda de los alumnos de prácticas extracurriculares como puesta en práctica de las capacidades tratadas en los seminarios. AP3
AP7
AP8
AP10
AP13
AP14
BP1
BP4
BP5
BP9
BP10
BP12
CP2
CP3
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
Seminarios con soporte de conferencias sobre los museos, archivos y bibliotecas actuales. Asistencia obligatoria a las conferencias. Debate y puesta en cuestión en el aula de los temas presentados bajo la dirección del docente . Entrega de un trabajo sobre cada sesión de los seminarios. Asistencia a tutorías.
Puede darse el caso de salidas de campo si lo requiere el seminario.
Los seminarios abarcarán cualquier temática relacionada con todas las materias cursadas en el Máster, incluyendo ambas especialidades: Museos; Archivos y Bibliotecas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A7 A8 A10 A13 A14 B4 C2 C6 C7 10 30 40
Seminario B1 B5 B8 B9 B10 B12 C3 C5 C9 10 20 30
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicaciones teóricas sobre la temática de la materia ya sea en la facultad o mediante la visita a museos, archivos y bibliotecas
Seminario Conferencias sobre tendencias actuales

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
Tutorías ordinarias de la materia. Se valora de forma positiva la revisión en tutorías de los trabajos individuales para ampliar conocimientos o perfeccionar los trabajos previa entrega oficial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario B1 B5 B8 B9 B10 B12 C3 C5 C9 Reseña de lecturas. 70
Sesión maxistral A3 A7 A8 A10 A13 A14 B4 C2 C6 C7 Entrega de resumen. 30
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes

Entrega de un traballo sobre cada un dos seminarios. Asistencia as tutorías. 

Pode darse o caso de saídas de campo si o require o Seminario. A asistencia é obligatoria salvo ausencia xustificada. 




Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías