Identifying Data 2020/21
Subject (*) Museography Code 710521010
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Lecturers
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Web
General description A museografía abarca as técnicas e procedementos do quefacer nos museos nos seus diversos aspectos: as exposicións, o marco expositivo, o comisariado, o proxecto e a montaxe, etc. A museografía é a que dá carácter e identidade á exposición e permite a comunicación entre visitante e obxecto. Por esta razón, a didáctica é un aspecto fundamental nos museos do século XXI.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: Non procede.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Traballo Tutelado



*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión Maxistral (docencia asíncrona)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Titorías e tarefas: Moodle, Teams e email.

4. Modificacións na avaliación:
Non.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Non.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A10 CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais
A13 CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento
A14 CE14 – Contribuír ao deseño e mellora de dontenedores e de proxectos culturais e patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación
C8 CT8 – Traballar de forma colaborativa

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de organizar exposicións temporais ou permamentes. AJ2
AJ10
AJ13
AJ14
Ser capaz de deseñar e planificar o discurso didáctico en museos. BJ1
BJ12
CJ2
CJ5
CJ6
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
1. Museografía: concepto e evolución.
2. Espazos museográficos: do edificio á rede.
3. Exposicións e técnicas e recursos expográficos.
4. Planificación e deseño dun proxecto expositivo.



Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech C2 C6 C8 15 10 25
Supervised projects C5 5 31 36
Field trip A2 A10 A13 A14 B1 B12 4 5 9
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas.
Supervised projects Traballo sobre museografía.
Field trip Visita a exposición ou museo.

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Supervised projects
Description
El profesor actuará cómo guía en el análisis y comentario de los casos de estudio. Igualmente marcará las pautas a seguir en el trabajo de investigación realizado por el alumno de forma individual o en grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Field trip A2 A10 A13 A14 B1 B12 Informe sobre visita a museo o exposición. 10
Supervised projects C5 Traballo sobre un proxecto museográfico. 90
 
Assessment comments


Sources of information
Basic

ALONSO FERNÁNDEZ, L.: Diseño de exposiciones. Concepto, instalación y montaje, Madrid, 2001.

ALONSO FERNÁNDEZ, L.: Museología y Museografía. Barcelona, 2016.

BALLART, J.: Manual de museos, Madrid, 2008.

BELCHER, M.: Organización y diseño de exposiciones, su relación con el museo, Gijón, 1994.

CLAIR, J.: Malestar en los museos, Gijón, 2011.

HÉRNÁNDEZ CARDONA, F.X., ROJO ARIZA, M.C. coord.: Museografía didáctica e interpretación de espacios arqueológicos, Gijón, 2012.

LLONCH, M., SANTACANA, N.: Claves de la museografía didáctica, Lleida, 2011.

RICO, J.C.: Museos, arquitectura, arte. Los espacios expositivos, Madrid, 1994.

RICO, J.C.: Manual práctico de museología y técnicas expositivas. Madrid, 2006.

RODRÍGUEZ FRADE, J. P.: Manual de museografía, Córdoba, 2019.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
History of Museums and Collecting/710521008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Organization and Management of Museums/710521011

Subjects that continue the syllabus

Other comments



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.