Identifying Data 2016/17
Subject (*) Literatura e Casas Museo Code 710521014
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Lecturers
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
General description Análisis del papel que desempeñan las casas museo en la conservación y memoria del legado que han dejado diferentes autores.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A5 CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos
A6 CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A10 CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais
A11 CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial
A15 CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B6 CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B11 CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecer e valorar as casas museo do seu entorno AJ1
AJ2
AJ5
AJ6
AJ8
AJ10
AJ15
BJ6
Conseguir os instrumentos e coñecementos necesarips para a valoración, coñecemento e/ou xestión dunha exposición ou dunha casa museo AJ1
AJ2
AJ5
AJ8
AJ10
BJ2
BJ4
BJ11
CJ3
CJ5
CJ6
-Relacionar un autor e/ou obra literaria con seu entorno socio-cultural AJ1
AJ5
AJ6
AJ8
AJ11
AJ15
BJ2
BJ6
BJ11
CJ1
Conseguir os instrumentos e coñecementos necesarips para a valoración, coñecemento e/ou xestión dunha exposición ou dunha casa museo AJ1
AJ2
AJ5
AJ10
AJ11
BJ2
BJ4
BJ6
BJ11
CJ3
CJ6

Contents
Topic Sub-topic
1. El concepto de casa-museo.
1.1. Definición
1.2. Evolución en el tiempo
1.3. Funciones: Conservar el patrimonio material e inmaterial, difundir, etc.
2. Las casas-museo: ejemplos y tipos.
2.1. Casas museo de escritores
2.2. Casas museo consagradas a épocas artísiticas
2.3. Otras
3. Las casas-museo con instrumento para el conocimiento literario.
3.1. Las casas-museo de escritores
3.2. Los muebles y objetos
3.3. Las bibliotecas y archivos
3.4. Las obras de escritores en las casas-museo
4. Las casas-museo y su valor didáctico. 4.1. Las estrategias de visibilización de las casas museo
4.2. Páginas web y bibliotecas virtuales
4.3. Recorridos didácticos
4.2. Centros de investigación anexos
5. Posible imbricación en diferentes iniciativas.
5.1. Bibliotecas virtuales
5.2. Turismo literario
5.3. Investigación especializada
5.4. Otras iniciativas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A1 A2 A5 A8 A10 A11 A15 B2 C1 C3 2 20 22
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B4 B6 B11 16 0 16
Supervised projects A6 B11 C1 C3 C5 1 20 21
Case study A8 A10 B2 B4 B11 C6 10 5 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Será preciso realizar diferentes lecturas sobre os contidos da materia e tamén lecturas de algunha obra literaria relacionada
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará os diferentes contidos
Supervised projects Será preciso realizar un traballo tutelado no que o alumno, guiado polo profesor, desenvolva un tema relacionado coa materia.
Case study A partir da visualización ou visita a algunhas casas museos, e da lectura de algunha obra literaria, analizarase a relación de literatura e casas museo

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
Será preciso que o alumno concerte 2 titorías co profesor para tratar do traballo tutelado e solventar dúbidas ou necesidades de información.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A6 B11 C1 C3 C5 Será necesario realizar un traballo tuelado, no que o alumno, guiado polo profesor, desenvolva un tema relacionado coa materia. 100
 
Assessment comments

Os traballos entregaranse nas datas oficiais establecidas polos centros para a realización das probas escritas, tanto na primeira oportunidade (maio-xuño) coma na segunda (xullo).

Paa aprobar a materia será preciso que os traballos,ademáis de uns contidos adecuados, se presenten correctamente en papel e versión electrónica,  e e coa adecuada corrección ortográfica, e de redacción.

Estableceránse medidas para atender a alumnos con dispensa académica recoñecida.

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.


Sources of information
Basic

Propocionaráse bibliografía específica en cada tema.

Caso, A.,Las casas de los poetas muertos  Barcelona, Planeta, 2013.
Jiménez- Blanco, Mª D.,Una historia del museo en nueve conceptos, Madrid, Cátedra, 2014.
Llonch, M. y J. Santacana, J., Claves de la museografía didáctica, Milenio, 2011.
Magadan Díaz, M. y J. Rivas García, Turismo literario, Septem Ediciones, 2011.

Algunas obras literarias relacionadas co tema, de lectura será obligatoria:

Pardo Bazán, E.,Los pazos de Ulloa, Madrid, Cátedra, 2004.
Cela, C. J.,La colmena, ed. de J. Urrutia, Madrid, Cátedra, 2010.

Bibliografía electrónica

ACAMFE, Asociación de Casas Museo y Fundaciones de Escritores, http://www.museosdeescritores.com/
RUTAS LITERARIAS DE LA ASOCIACIÓN DE CASAS-MUSEO Y FUNDACIONES DE ESCRITORES http://www.museosdeescritores.com/ESP_II/publicaciones/rutas_literarias.pdf

http://www.casasmuseo.es/index.htm

Casas museo europeas: http://museocerralbo.mcu.es/web/docs/casa-museo/enlaces-casas-museo-europeas.pdf

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.