Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Territorio Museo e Turismo Cultural: Interpretación Do Patrimonio Código 710521016
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Caamaño Franco, Iria
Correo electrónico
iria.caamano@udc.es
Profesorado
Caamaño Franco, Iria
Correo electrónico
iria.caamano@udc.es
Web
Descrición xeral Véase guía en castellano.
Plan de continxencia 1. Modificacions de contido
- Non haberá modificacións.
2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
- Sesións maxistrais.
- Traballos tutelados.
- Lecturas.
* Metodoloxías de ensino que se modifican
- Ningún.
3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
- Correo electrónico: diariamente, para responder a preguntas.
- Moodle: diariamente, para responder a preguntas, acceder á documentación e realizar tarefas.
- Tems: diarios, sesións de teoría e discusión cos estudantes.
4. Modificacións na avaliación
- Non se realizarán modificacións. A asistencia ás sesións maxistrais controlarase mediante a entrega de pequenas tarefas asociadas á orde do día.
* Observacións de avaliación:
- A avaliación en xullo será a mesma que en xuño.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se fan modificacións. A bibliografía obrigatoria estará a disposición dos estudantes en formato dixital.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A4 CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A11 CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B9 CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación
C10 CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP1
AP4
AP8
AP11
BP2
BP4
BP9
BP12
CP2
CP5
CP6
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1. Cultura, patrimonio e territorio-museo 1.1. Conceptos básicos: cultura, patrimonio, territorio, museo, turismo sostible
1.2. Patrimonio, turismo e xestión
1.3. Modelos de valor patrimonial
2. Do obxecto patrimonial ao produto turístico 2.1. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social. Os proxectos socioculturais
2.2. Recursos e produtos en turismo cultural
2.3. O turismo cultural como fenómeno socioeconómico
2.4. Políticas do patrimonio e planificación turística
2.5. Planificación, xestión e eficacia social
3. A Interpretación do Patrimonio 3.1. Historia e significado da interpretación do patrimonio.
3.2. Os principios da interpretación.
3.3. Interpretación e turismo
3.4. Interpretación como instrumento de xestión
3.5. Interpretación e comunicación
3.6. Medios interpretativos
3.7. Planificación interpretativa
3.8. Avaliación da interpretación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A4 A8 A11 B12 C6 C10 10 15 25
Traballos tutelados A1 A4 A8 A11 B2 B4 B9 B12 C2 C5 C6 5 25 30
Lecturas A1 B2 B4 C2 C5 C6 5 10 15
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación por parte do profesor dos contidos da materia na clase. As clases son para comprender os conceptos e teorías e suscitar posibles dúbidas sobre eles. Durante o curso, pódense realizar sesións especiais con persoas convidadas, así como asistencia a seminarios, conferencias, coloquios e conferencias relacionadas coa temática do tema, sempre que sexa posible. Nese caso, a asistencia de estudantes sería obrigatoria. Así mesmo, e na medida do posible, poderanse realizar viaxes de formación con visitas a museos e proxectos socioculturais en marcha ou xa realizados.
Traballos tutelados Os alumnos, individual ou colectivamente (non máis que tres) realizarán un traballo que implique a redacción dun estudo aplicado baseado na cultura e o patrimonio mediante a exposición dun museo-territorio. Estes traballos serán dirixidos ou supervisados polo profesor. Para a preparación destes traballos, os estudantes confiarán na bibliografía especializada existente para cada un dos distintos temas, así como en proxectos realizados por diferentes institucións. Os sistemas para realizar este traballo son o acceso á bibliografía existente sobre o tema, a enquisa, a observación do participante, a entrevista en profundidade con diferentes expertos e os grupos de debate e debate que lles permitan especializarse e coñecer en profundidade a realidade. das distintas institucións e organizacións de cultura, patrimonio, turismo e xestión. Este traballo será entregado antes do exame.
Lecturas Lectura, por parte do alumno, de textos fundamentais ou relacionados coa materia, entre os indicados polo profesor e, se é o caso, propostos polo alumno. Os alumnos deben ler e presentar oralmente aos seus compañeiros unha das lecturas acordadas co profesor. Ademais, debes participar activamente na discusión posterior das lecturas, tanto das que presentaches, como das presentadas polos seus compañeiros.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Facilitarase apoio aos estudantes para a selección de textos e proporcionarase asesoramento en caso de dúbida para realizar a revisión. Os comentarios comentaránse cos propios alumnos.

En traballos supervisados, os alumnos presentarán un proxecto ao profesor, que o aceptará ou fará as consideracións que consideren oportunas. Durante a execución do traballo o profesor realizará un seguimento dos mesmos e, unha vez rematado e corrixido polo profesor, falarase co alumno sobre o seu contido para determinar os resultados e avalialos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A1 B2 B4 C2 C5 C6 Lectura, por parte do alumno, de textos fundamentais ou relacionados coa materia, entre os indicados polo profesor e, se é o caso, propostos polo alumno. Os alumnos deben ler e presentar oralmente aos seus compañeiros unha das lecturas acordadas co profesor. Ademais, debes participar activamente na discusión posterior das lecturas, tanto das que presentaches, como das presentadas polos seus compañeiros. 20
Traballos tutelados A1 A4 A8 A11 B2 B4 B9 B12 C2 C5 C6 Os alumnos, individual ou colectivamente (non máis que tres) realizarán un traballo que implique a redacción dun estudo aplicado baseado na cultura e o patrimonio mediante a exposición dun museo-territorio. Estes traballos serán dirixidos ou supervisados polo profesor. Para a elaboración destes traballos, os estudantes confiarán na bibliografía especializada existente para cada un dos diferentes temas, así como en proxectos realizados por diferentes institucións. Os sistemas para realizar este traballo son o acceso á bibliografía existente sobre o tema, a enquisa, a observación do participante, a entrevista en profundidade con diferentes expertos e os grupos de debate e debate que lles permitan especializarse e coñecer en profundidade a realidade. das distintas institucións e organizacións de cultura, patrimonio, turismo e xestión. Este traballo será entregado antes do exame. 70
Sesión maxistral A1 A4 A8 A11 B12 C6 C10 A asistencia a clase e obligatoira. Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes 10
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes


Fontes de información
Bibliografía básica

LEIRA, J. ((1999)). Memoria colectiva, cultural y patrimonio.Tres ejes del cambio social". En: Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal)

 LEIRA, J ((2003)). Cultura proyectual y turismo emergente". En: Sociología del Turismo, Rubio Gil, A. (Coord.), Editorial Arie

 LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2011)). El Sanatorio Riazor, una auténtica experiencia interpretativa. .En: Boletín de Interpretación nº 25, AIP. "http://www.interpretaciondelpatrimonio.com/bole

 PADRÓ, J. ((2000)). La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial". O patrimonio e a cultura proxectual.Un diálogo necesario.Leira y Méndez. Deputación da Coruña

 MIRÓ, M. ((2000)). El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España". En: O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario.Leira, J. y Méndez, R. (coords.).Depu

 TILDEN, F. ((2006)). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla.

 

Bibliografía complementaria     

GONZÁLEZ, M., LEZCANO, M:E. y SERANTES, A. ((2014)). Interpretación do patrimonio artístico: guía para profesionáis do turismo. CEIDA (Centro de Extensión UNiversitara e Educación Ambiental de Galicia, Oleiros, A Coruña

 HAM, S. ((1992)). Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado.

 LEIRA , J. ((2001)). "El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social". En: Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, , A. (Coord.). Ariel, Madr

 LEIRA , J. ((2007)). Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate". En: Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicació

 LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2012)). El Camino de San Andrés de Teixido: Una experiencia turística auténtica, emocional e integral". En: Actas del I Congreso Internacional EJTHR, Destination Branding, Heritage an Authenticity.ISBN 97

 LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((2004)). A reinterpretación do patrimonio como cultura e economía : os casos de Galicia e Illes Balears". En: Actas do XV Congreso Nacional de Historia da Arte, Universitat de les Illes Balears, Palma de Ma

 LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((1999)). Novas tendencias en Museoloxía: A Interpretación do patrimonio". En: Actas do congreso Desenvolvemento Municipal do Turismo, Universidade da Coruña, A Coruña.

 MORALES, J. ((1998)). Guía práctica para la Interpretación del Patrimonio. Instituto Andaluz del Patrimonio, Sevilla

 MORALES, J. ((2008)). El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio". En: La comunicación global del patrimonio cultural. MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). Ediciones trea,

 PRENTICE, R. ((1993)). Tourism and heritage atractions. Routledge, London.

 HAM, S. ((2015)). Interpretación: para marcar la diferencia intencionadamente. Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP; Valladolid

 LEIRA , J. ((2011)). La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales". En: Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •

 VEVERKA, J. ((1998)). Interpretive master planning. Accorn Naturalists

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías