Identifying Data 2019/20
Subject (*) Musealisation of Archaeological Heritage Code 710521018
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Lecturers
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Web http://http://independent.academia.edu/V%C3%ADctorAlonsoTroncoso http://isaw.nyu.edu/people/alum
General description Esta materia ofrece unha teoría e prática da musealización de bens, xacementos e paisaxes arqueolóxicos. Explícanse as implicacións conceptuais e metodolóxicas da posta en valor dos bens histórico-arqueolóxicos, ó tempo que se presentará unha casuística tirada do mundo clásico, da Hispania antiga e da Galecia castreña e romana. Aos alumnos deste curso ábreselles tamén a posibilidade de traballaren e estudaren a museografía arqueolóxica doutras idades.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A4 CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural
A5 CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos
A11 CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial
A15 CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C4 CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ2
AJ4
AJ5
AJ11
AJ15
BJ1
BJ4
BJ12
CJ2
CJ4
CJ5
CJ9
AJ2
AJ4
AJ5

Contents
Topic Sub-topic
1. Antigüídades, colecionismo e museografía: séculos XVIII e XIX
2. Os Museos Vaticanos
3. Oriente próximo e as coleccións museográficas europeas
4. Grecia: museos e parques arqueolóxicos
5. A cidade de Roma
6. Arqueoloxía provincial romana e museos
7. O Museo Arqueolóxico Nacional (MAN)
8. O Museo Nacional de Arqueoloxía Subacuática (ARQUA)
9. Gallaecia: de Martíns Sarmento aos nosos días
10. Arqueoloxía e museos en Hispanoamérica e Filipinas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A15 B12 C2 1 58 59
Guest lecture / keynote speech A4 A15 B1 B4 B12 C2 C9 15 0 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation Trátase do traballo persoal do alumno que vai ser presentado na aula
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral constitúe a base da materia, a cal poderase complementar con saídas pra visitar museos e xacementos arqueolóxicos musealizados in situ.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Description
Consistirá nun apoio ós alumnos na elaboración do seu traballo de curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A4 A15 B1 B4 B12 C2 C9 La evaluación se hará controlando las asistencias del alumnado a clase y calificando el trabajo personal presentado en el aula. 100
 
Assessment comments
A avaliación farase levando un control das asistencias dos estudantes ás clases e cualificando o traballo persoal presentado na aula. Aqueles alumnos que estean eximidos de vir a clase deberán falar co profesor o primeiro día de clase, pra establecer o réxime de titorías. Non hai cambios de criterios na segunda convocatoria. 

Sources of information
Basic Renfrew, C., Bahn, P. (2007). Arqueología. Teorías, métodos y práctica. Madrid
Rodríguez Colmenero, A., Ferrer Sierra, S. (2006). Excavaciones arqueológicas en Aquis Querquennis. Lugo
Cunliffe, B. (2001). Facing the Ocean: The Atlantic and its Peoples (8000 BC - AD 1500). Oxford
Sánchez-Palencia, F.J. et alii (1999). La zona arqueológica de Las Médulas. León
Kaltsas, N. (1998). Olympia. Atenas
Coraelli, F. (2002). Roma. Roma
Abascal, J., Almagro, M., Cerdán, R. (2004). Segobriga. Guía del parque arqueológico. Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.