Identifying Data 2020/21
Subject (*) Musealisation of Archaeological Heritage Code 710521018
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Lecturers
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Web
General description Esta materia ofrece unha teoría e práctica da musealización e didáctica de bens, xacementos e paisaxes arqueolóxicos. Explícanse as implicacións conceptuais e metodolóxicas da posta en valor dos bens histórico-arqueolóxicos.
Contingency plan No caso de pasaren ao ensino no presencial as clases serán virtuais (por Teams ou pola plataforma que se estableza). Se suspenderá a saída de campo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A4 CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural
A5 CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos
A11 CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial
A15 CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C4 CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica
C5 CT5 – Capacidade de innovar
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Poñer en valor o patrimonio arqueolóxico. AJ2
AJ4
AJ5
AJ11
AJ15
BJ1
BJ4
BJ12
CJ2
CJ4
CJ5
CJ9
Didáctica do patrimonio arqueolóxico. AJ2
AJ4
AJ5

Contents
Topic Sub-topic

1. Arqueoloxía: definición e tipos.
2. Patrimonio arqueolóxico e marco legal.
3. Museos arqueolóxicos convencionais e de sitio.
4. Centros de interpretación e parques arqueolóxicos.
5. Didáctica en arqueoloxía.
6. Estudos de caso: Mesopotamia nos museos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A5 A11 C4 C5 4 51 55
Field trip A2 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A15 A4 B1 B4 B12 C2 C9 16 0 16
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Traballo sobre patrimonio arqueolóxico.
Field trip Visita a un museo arqueolóxico ou exposición sobre arqueoloxía.
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral constitúe a base teórica da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description
Consistirá nun apoio ós alumnos na elaboración do seu traballo de curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A11 C4 C5 Traballo sobre musealización e didáctica do patrimonio arqueolóxico de Mesopotamia. 100
 
Assessment comments

 


Sources of information
Basic

Egea Vivancos, E. et al. coord. (2018) Y la arqueología llegó al aula, Gijón

Fagan, B. (2019) Breve historia de la arqueología, Madrid

Foster, B.R. y Polinger Foster, K. (2011) Las civilizaciones antiguas de Mesopotamia, Madrid.

Gónzalez Ruibal, A. y Ayán, X. (2018) Arqueología. Una introducción al estudio de la materialidad del pasado, Madrid.

Hernández Cardona, F.X. y Rojo Ariza, M.C. coord. (2012) Museografía didáctica e interpretación de espacios arqueológicos, Gijón.

Hernández Hernández, F. (2010) Los museos arqueológicos y su museografía, Gijón

López Menchero, V.M. (2012) Manual para la puesta en valor del patrimonio arqueológico al aire libre, Gijón.

Margueron, J.C. (1991) Los mesopotámicos, Madrid

Montero Fenollós, J.L. coord. (2010) Torre de Babel. Historia y mito, Murcia

Santacana, J. y Masriera, M. (2012) La arqueología reconstructiva y el factor didáctico, Gijón

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.