Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Paleografía e Diplomática Código 710521023
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Romero Portilla, Paz
Correo electrónico
paz.romero.portilla@udc.es
Profesorado
Romero Portilla, Paz
Correo electrónico
paz.romero.portilla@udc.es
Web http://http://wwww.udc.es/humanidades
Descrición xeral Estudio del documento diplomático y de los graNdes sistemas de escritura, con particular atención a la paleografía latina

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
A6 CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B10 CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C10 CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento de los sistemas escriturarios y fondos documentales más importantes Capacidad de realizar trabajos paleográficos y estudios documentales. Desarrollo de técnicas histórico-documentales: transcripción, estudio y clasificación de las actas y documentos de archivo AP1
AP2
AP3
AP6
BP1
BP2
BP5
BP10
CP1
CP2
CP3
CP10

Contidos
Temas Subtemas
I. Paleografía



II. Diplomática
1. Los grandes sistemas escriturarios
2. Origen y evolución de la escritura romana
3. La escritura medieval y moderna


1. El documento
2. Diplomática especial
3. Elaboración, descripción y agrupación documental

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A6 B1 C1 C2 C3 8 40 48
Proba obxectiva B5 B10 2 4 6
Traballos tutelados B2 2 12 14
Actividades iniciais B1 C10 2 4 6
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición en clase de la parte teórica del programa
Proba obxectiva Prueba escrita de carácter paleográfico y diplomático
Traballos tutelados Estudio y transcripción de fuentes documentales parte de los alumnos
Actividades iniciais Introducción general a las técnicas historiográficas

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Apoyo individual o en grupos reducidos al estudio y trabajo personal del alumno, resolución de dudas, explicaciones personalizadas, aclaraciones, indicaciones y corrección de los trabajos realizados, recomendación de lecturas complementarias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B5 B10 Examen teórico y práctico del contenido del programa
50
Traballos tutelados B2 Realización de análisis de fuentes ocumentales 50
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes


Fontes de información
Bibliografía básica

BATELLI, G. Lezioni di Paleografía, Cittá del Vaticano, 1949.

BISCHOFF,  A. Paläographie des romisches Altertums und des abendländischen Mittelalters, Berlin, 1979, ed. Francesa bajo el título Paleographie de l’Antiquite

romaine et du Moyen Age, Paris, 1985.

CASADO QUINTANILLA, B., Láminas de la cátedra de Paleografía y Diplomática, Madrid, 2000.

MARÍN MARTÍNEZ T. (DIR.), Paleografía y Diplomática, UNED (1997)

MILLARES CARLO, A. Tratado de Paleografía Española, ed.revisada por J.M.Ruiz Asencio, 3 vols., Madrid, 1984.

NÚÑEZ CONTRERAS, Manual de Paleografía, Madrid, 1994

PETRUCCI, A. Lezioni di storia della scrittura latina, Roma, 1985.

RIESCO, A.;RUIZ, E.: DOMÍNGUEZ APARICIO, J.; SÁNCHEZ PRIETO, A.B., Introducción a la Cultura escrita (Material de apoyo: prácticas), Madrid, 1995.

RIESCO , A.(ed): Introducción a la Paleografía y la Diplomática General, Madrid, 1999

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías