Identifying Data 2022/23
Subject (*) Paleography and Diplomatics Code 710521023
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Romero Portilla, Paz
E-mail
paz.romero.portilla@udc.es
Lecturers
Romero Portilla, Paz
E-mail
paz.romero.portilla@udc.es
Web
General description Estudo do documento diplomático e dos grandes sistemas escriturarios, con particular atención á paleografía latina na Península Ibérica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
A6 CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo
B10 CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C2 CT2 – Capacidade de resolución de problemas
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C10 CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos sistemas escriturarios e fondos documentais máis importantes Capacidade de realizar traballos paleográficos e estudos documentais Desenvolvemento de técnicas histórico-documentais: transcrición, estudo e clasificación das actas e documentos de arquivo AJ1
AJ2
AJ3
AJ6
BJ1
BJ2
BJ5
BJ10
CJ1
CJ2
CJ3
CJ10

Contents
Topic Sub-topic
I. Paleography 1. The great writing systems
2. Origin and evolution of Roman writing
3. Medieval and modern writing
II. Diplomatic 1. The document
2. Special diplomatic
3. Preparation, description and documentary grouping

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 B1 8 8 16
Seminar B5 B10 8 8 16
Supervised projects B2 C1 C2 C3 C10 2 40 42
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición na clase da parte teórica do programa
Seminar Asistencia e participación nas clases prácticas
Supervised projects Estudo e transcrición de fontes documentais polos alumnos

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Description
Apoio individual ou en grupos reducidos ao estudo e traballo persoal do alumno, resolución de dúbidas, explicacións personalizadas, aclaracións, indicacións e corrección dos traballos realizados, así como recomendación de lecturas complementarias

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B5 B10 Asistencia e participación nas clases prácticas 24
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 B1 Asistencia a clase 24
Supervised projects B2 C1 C2 C3 C10 Realización de análisis de fontes documentais 52
 
Assessment comments

Os alumnos que non cumpran as condicións de asistencia a clases e seminarios e/ou non realicen durante o período lectivo os traballos tutelados, deberán realizar unha proba obxectiva (exame final) nas convocatorias sinaladas para o efecto de xuño ou de xullo.

Aqueles alumnos que teñan algún tipo de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, terán que falar coa profesora a comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes

O plaxio nas actividades e probas producirá unha nota de "0", suspendendo a materia na correspondente convocatoria e invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria


Sources of information
Basic

BATELLI, G., Lezioni di Paleografía, Cittá del Vaticano, 1949.

 

BISCHOFF, A., Paläographie des romisches Altertums und des abendländischen Mittelalters, Berlin, 1979. Edición francesa bajo el título Paleographie de l’Antiquite Romaine et de du Moyen Age Occidental.

 

CASADO QUINTANILLA, B., Láminas de la cátedra de Paleografía y Diplomática, Madrid, 2000.

 

CASADO QUINTANILLA, B., Paleografía. Nociones básicas para leer documentos en los archivos históricos, Madrid, 2016.

 

FRANCISCO Y OLMOS, J. M. de, Datación histórica. Problemas documentales en la España Medieval, Madrid, 2011.

 

MARÍN MARTÍNEZ, T. (dir.), Paleografía y Diplomática, UNED, 1997.

 

MILLARES CARLO, A., Tratado de Paleografía Española, ed. revisada por J. M. Ruiz Asencio, Madrid, 1984, 3 vol.

 

NÚÑEZ CONTRERAS, L., Manual de Paleografía, Madrid, 1994.

 

PETRUCCI, A., Lezioni di storia della scrittura latina, Roma, 1985.

 

RIESCO, A. - RUIZ, E. - DOMÍNGUEZ APARICIO, J. - SÁNCHEZ PRIETO, A. B., Introducción a la Cultura escrita (Material de apoyo: prácticas), Madrid, 1995.

 

RIESCO, A.(ed), Introducción a la Paleografía y la Diplomática General, Madrid, 1999.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.