Identifying Data 2020/21
Subject (*) Projects of Sigitalization Code 710521026
Study programme
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
E-mail
nieves.pedreira@udc.es
Lecturers
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
E-mail
nieves.pedreira@udc.es
Web
General description Unha das actividades biblioteconómicas máis importantes que se están levando a cabo na actualidade en España é a dixitalización dos fondos bibliográficos que se atopan depositados e xestiónanse en todo tipo de bibliotecas.

Dada a importancia dos proxectos, o esforzo orzamentario e de persoal para levar a cabo a tarefa emprendida e polas repercusións que ha de xerar na difusión do patrimonio e da información bibliográfica, a correcta planificación destes proxectos será fundamental para de optimizar os recursos existentes, lograr a máxima visibilidade da información dixitalizada a través de internet e permitir o intercambio da devandita información e o traballo cooperativo.

A formación de profesionais na área posibilita a dixitalización masiva dos nosos recursos culturais que serán un rico depósito de materiais primarios ao alcance de todos, e que poderán reutilizarse en servizos e produtos de valor engadido en sectores como o turismo, a educación e a investigación. De feito, se se conserva adecuadamente, o material poderá ser reutilizado indefinidamente para novos fins.
Ademais, o traballo de dixitalización achega considerables vantaxes secundarias ás empresas que desenvolven novas tecnoloxías e as que se dedican á creación e xestión de contidos dixitais. Todo iso acabará tendo notables repercusións no conxunto da economía.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Tal como se plantexa a asignatura, e que todos os materiais teíóricos e de programación estarán dispoñibles no Moodle, non se contemplan modificacións neses contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas. Faráse o cambio da aula á docencia presencial online a través de Teams, de ser necesario.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Os alumnos que queiran realizar titorías poden contactar cos profesores por correo electrónico ou a través do foro da materia en Moodle. AS titorías poderán realizarse por correo ou presenciales por Teams.

4. Modificacións na avaliación
Non se farán modificacións á avaliación, xa que o plantexamento contempla todas as suxestións da reitoría no documento Orientacións para a programación da actividade docente: curso 2020-2021. De ser o caso, a proba escrita, no lugar de ser presencial, será no Moodle.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Os materiais básicos estarán dispoñibles no Moodle, polo que non se propoñen modificacións á bibliografía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental
A7 CE7 – Coñecer o marco xurídico e as institucións que regulan a protección e conservación do patrimonio cultural e bibliográfico-documental
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
A13 CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento
A15 CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais
B2 CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
B8 CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida
B12 CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación
C8 CT8 – Traballar de forma colaborativa
C9 CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
El alumno será capaz de conocer las últimas novedades en tecnología de digitalización de fondos. AJ3
AJ7
AJ8
AJ13
AJ15
BJ2
BJ4
BJ8
BJ12
CJ1
CJ6
CJ8
CJ9
El alumno será capaz de planificar y gestionar proyectos de digitalización de fondos bibliográficos. AJ3
AJ7
AJ8
AJ13
AJ15
BJ2
BJ4
BJ8
BJ12
CJ1
CJ6
CJ8
CJ9

Contents
Topic Sub-topic
O proceso de dixitalización
Obxectivos
Conceptos previos
Normalización
Aspectos Técnicos
Aspectos Xurídicos
Aspectos Financeiros
Aspectos Políticos
Instrumentos tecnolóxicos dispoñibles
Dixitalización de Texto
Dixitalización de imaxe
Requisitos Técnicos e implementación
Evaluación das ferramentas de dixitalización Software e Hardware
Formatos de Entrada e Saída
Almacenamento
Velocidade
Prezo
Metodoloxía do proceso de dixitalización
Elaboración da proposta:
Introducción
Obxectivos do proxecto (alcance)
Prospección de outras bibliotecas
Medios necesarios e actividades a realizar
Xestión da Colección
Estimación de costes
Desenvolvemento:
Fases da dixitalización
Xestión do ciclo da dixitalización
Xestión dos fluxos de actividade
Sistemas de dixitalización avanzados
Captura manual
Captura automatizada
Recoñecemento automático de formatos
Sistemas de xestión de datos indexados
Sistemas de xestión Documental
Evaluación de calidade Principios Básicos
Control de Calidade do Sistema de Adquisición
Control de Calidade do Monitor
Xestión da Colección

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A3 A7 A13 A15 B2 B12 C1 C6 5 5 10
Mixed objective/subjective test A8 A13 A15 B2 B4 C1 C6 1 3 4
Guest lecture / keynote speech A7 B12 C8 7 14 21
Supervised projects A3 A7 A8 A13 A15 B2 B4 B8 B12 C1 C6 C8 3 12 15
ICT practicals A3 A13 B2 B8 C1 C6 C9 10 10 20
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Se presentará al alumno una serie de problemas cuya resolución será evaluada.
Mixed objective/subjective test Evaluación escrita de los contenidos teóricos de la asignatura
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor dos conceptos máis importantes
Supervised projects Se realizarán una serie de trabajos bajo la tutela del profesor que serán evaluados
ICT practicals Os alumnos realizarán prácticas empregando os recursos bibliográficos e as infraestructuras TIC que a UDC pon á súa disposición

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
Os alumnos deberán utilizar as tutorías individuais para poder desenvolver os traballos tutelados e os casos prácticos. Poderán ser na aula, ou por canles electrónicos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A3 A7 A13 A15 B2 B12 C1 C6 Se presentará al alumno una serie de problemas cuya resolución será evaluada. 30
Mixed objective/subjective test A8 A13 A15 B2 B4 C1 C6 Evaluación escrita de los contenidos teóricos de la asignatura 40
Supervised projects A3 A7 A8 A13 A15 B2 B4 B8 B12 C1 C6 C8 Se realizarán una serie de trabajos bajo la tutela del profesor que serán evaluados 30
 
Assessment comments

Ao tratarse habitualmente dun número de alumnos moi reducido, a proba mixta resulta na maioría dos casos innecesaria, xa que é moi doado seguir a evolución dos estudantes na avaliación continua.

Se a nota media dos traballos é igual ou superior a 5, esa será a cualificación final.
Se a media dos traballos non alcanza o aprobado, realizarase un exame e a nota final será:

40%exame - 60% media dos traballos

Importante: Sen entregar ningún traballo, non será posible aprobar a materia.

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes


Sources of information
Basic

Federación Internacional de Asociaciones de Bibliotecarios y Bibliotecas, DIRECTRICES PARA PROYECTOS DE DIGITALIZACIÓN de colecciones y fondos de dominio publico, en particular para aquellos custodiados en bibliotecas y archivos. [http://travesia.mcu.es/portalnb/jspui/bitstream/10421/3342/1/pautas_digitalizacion1.pdf]

Llevando la teoría a la práctica. Tutorial de digitalización de imágenes. [http://www.library.cornell.edu/preservation/tutorial-spanish/contents.html]

Jacob Bañuelos, Digitalización del Patrimonio Cultural. [http://www.razonypalabra.org.mx/anteriores/n44/jbanuelos.html]

David Iglésias Franch, La gestión de la imagen digital, en: “Hipertext.net”, núm. 2, 2004 [http://www.hipertext.net/web/pag212.htm]

Clara López Guzmán, Modelo para el Desarrollo de Bibliotecas Digitales Especializadas. [http://www.bibliodgsca.unam.mx/tesis/tes7cllg/tes7cllg.htm]

Laia Fox, La gestión de fondos fotográficos en entidades no comerciales, en: “Hipertext.net”, núm. 1, 2003. [http://www.hipertext.net/web/pag246.htm]

José Luis Herrera Morillas, Metodología para el diseño, gestión y planificación de recursos digitales sobre patrimonio bibliográfico y documental en el entorno bibliotecario. [http://www.anabad.org/archivo/docdow.php?id=147]

Linda Serenson Colet, Guides to Quality in Visual Resource Imaging, Chapter 1: Planning an Imaging Project. [http://www.diglib.org/pubs/dlf091/dlf091.htm#visguide1]

International Council of Archives, Electronic Records: A Workbook for Archivists (ICA Study 16). [http://www.ica.org/sites/default/files/Study16ENG_5_2.pdf]

Howard Besser, Introduction to Imaging. [http://www.getty.edu/research/conducting_research/standards/introimages/index.html]

The NINCH Guide to Good Practice in the Digital Representation and Management of Cultural Heritage Materials. [http://www.getty.edu/research/conducting_research/standards/introimages/index.html]

David Iglésias Franch, La gestión de la imagen digital, en: “Hipertext.net”, núm. 2, 2004. [http://www.hipertext.net/web/pag212.htm]

Ricardo García Caballero y Eva Mª Méndez Rodríguez, Nuevas tecnologías y servicios de información gráfica: reflexiones para el profesional de la información ante la digitalización de imágenes fijas [http://fesabid98.florida-uni.es/Comunicaciones/r_garcia/r_garcia.htm]

Lluis-Esteve Casellas Serra y David Iglesias Franch, Nuevas tecnologías y tratamiento de fondos y colecciones fotográficas. [http://www.ajuntament.gi/sgdap/docs/uc3m.pdf]

UNESCO, Directrices para proyectos de digitalización de colecciones y fondos de dominio publico, en particular para aquellos custodiados en bibliotecas y archivos (marzo 2002). [http://travesia.mcu.es/documentos/pautas_digitalizacion.pdf]

Ray Edmondson, Filosofía y principios de los archivos audiovisuales [http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001364/136477s.pdf]

Gerardo Ojeda-Castañeda, Los archivos audiovisuales en las redes digitales de comunicación para la educación y la cultura: informe de investigación y documentación analítica [http://tecnologiaedu.us.es/nweb/htm/pdf/versionpdf.pdf]

Gail M. Hodge, Best Practices for Digital Archiving. [http://www.press.umich.edu/jep/05-04/hodge.html]

Electronic Records: A Workbook for Archivists (ICA Study 16) [http://www.unicamp.br/siarq/doc_eletronico/practical_guide.pdf]

Francisco Campuzano Juan y Vincent Giménez Chornet, Recomendaciones técnicas para la captura y digitalización de fondos de archivos. [http://www.cult.gva.es/DAIT/Archivos/images-reino/Recdigitalizacion.pdf]

Jordi Serr Serra, Valoración y selección de documentos electrónicos: principios y aplicaciones. [http://eprints.rclis.org/archive/00005883/01/Jordi_Serra_-_TRIA_12.pdf]

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.