Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Historia das Institucións e da Administración Código 710521028
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Profesorado
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Web
Descrición xeral Efectuarase un percorrido polas principais institucións que existiron en España ao longo da Historia, facendo especial fincapé na súas características, aportacións, evolución interna, influencias e elementos transmitidos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental
A2 CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas
A6 CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais
A8 CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental
B1 CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades
C1 CT1 – Capacidade de análise e síntese
C3 CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
C6 CT6 – Capacidade de organización e planificación
C7 CT7 – Traballar de forma autónoma e con iniciativa

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP1
AP2
AP6
AP8
BP1
BP4
CP1
CP3
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
I. España Romana. 1. A administración no Alto Imperio.

2. A administración no Baixo Imperio.
II. España Medieval. 3. Monarquía, Curia Regis, Consello Real. As Cortes. O municipio.

4. A Igrexa e as súas institucións.
III. España Moderna. 5. A monarquía.

6. A administración central: cortes, consellos, secretarías.

7. A administración territorial: institucións colexiadas e personais.

8. A administración local.

9. As institucións eclesiásticas.

10. A estructura militar.
IV. España Contemporánea. 11. Monarquía e república.

12. A reforma da administración central.

13. A administración provincial e local.

14. A Igrexa.

15. O exército.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Recensión bilbiográfica B4 C1 C7 0 10 10
Traballos tutelados B4 C3 C6 C7 21 0 21
Sesión maxistral A1 A2 A6 A8 B1 30 0 30
Lecturas B1 C1 C3 C7 0 10 10
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Recensión bilbiográfica O alumno deberá levar a cabo a recensión dunha obra determinada polo profesor, na que deberá demostrar capacidade de síntese e análise.
Traballos tutelados O alumno, tendo en conta a súa área de coñecemento e interés, levará a cabo un traballo supervisado polo profesor, no que se valorará a súa calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración.
Sesión maxistral O profesor expondrá en clase os contidos teóricos da materia que capaciten ao alumno para un dominio da mesma.
Lecturas Para completar todo o exposto en clase, o alumno deberá levar a cabo unha serie de lecturas que axudaranlle a seguir as explicacións e a profundizar nos temas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O profesor, unha vez que o alumno coñeza a asignatura, solicitará ao alumno que lle indique sobre qué institución desexa levar a cabo un traballo. Con isto buscase que sexa o interese o principal móbil da tarea que vaise levar a cabo, e non unha imposición unilateral por parte do profesor. Unha vez determinado o tema, o profesor facilitará ao alumno unha bibliografía inicial e básica para que comece a súa labor. Durante o proceso de redacción e investigación, o alumno deberá dar conta ao profesor dos avances ou obstáculos que atope.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B4 C3 C6 C7 Valorarase tanto a redacción como a súa exposición nas aulas. O contido do traballo, o dominio do tema, así como a capacidade de transmitir a información en público van ser tidos en conta. Tamén valorarase a sua calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración. 50
Sesión maxistral A1 A2 A6 A8 B1 A asistencia a clase, a participación activa, a resposta ás cuestións plantexadas, en suma, unha actitude proactiva é o que agardase do alumno. 30
Recensión bilbiográfica B4 C1 C7 Valorarase a capacidade de síntese e análise. 10
Lecturas B1 C1 C3 C7 O alumno deberá levar a cabo a lectura daquales textos que o docente indique, para poder seguir de maneira axeitada o desenvolvemento da materia. 10
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.

O plaxio nas actividades e probas producirá unha nota de "0", suspendendo a materia na correspondente convocatoria e invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez Morales, A. (1976). Apuntes de Historia de las Instituciones españolas: siglos XVIII-XIX. Madrid
García de Valdeavellano, L. (1993). Curso de Historia de las Instituciones Españolas. De los orígenes al final de la Edad Media. Salamanca
Escudero López, J. A. (1995). Curso de Historia del Derecho. Fuentes e instituciones político-administrativas. Madrid
Pérez Bustamante R. (1995). Historia de las Instituciones Públicas en España. Madrid
Agúndez, A. (1974). Historia del poder judicial en España. Madrid
Molas Ribalta, P. (1980). Historia social de la administración española. Barcelona
Castellano Castellano, J. L. (1996). Sociedad, administración y poder en la España del Antiguo Régimen. Granada

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías