Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Patrimonio y Documentación Audiovisual Código 710521029
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Avanzados en Museos, Arquivos e Bibliotecas
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Optativa 3
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Perez Rodriguez, Maria Antonia
Correo electrónico
antonia.perezr@udc.es
Profesorado
Perez Rodriguez, Maria Antonia
Correo electrónico
antonia.perezr@udc.es
Web
Descripción general 1. Dotar ao alumnado de recursos teóricos e prácticos para realizar a documentación audiovisual, ensinaráselles a ponderar os recursos e fontes a analizar e evaluar a calidade da información e a extraer rendabilidade socioeconómica dos fondos documentais.
2. Asi mesmo se lles fará ver a importancia da escolla e conservacións dos documentos audiovisuais e que esos fondos constiúen un ben patrimonial tanto para os medios de comunicación como empresas privadas ou públicas, como para o conxunto da sociedade.

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 CE1 - Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural y bibliográfico-documental.
A3 CE3 - Saber manejar y aplicar las nuevas tecnologías en el campo del patrimonio cultural y bibliográfico-documental.
A13 CE13 - Estar capacitado para diseñar nuevos recursos para museos, archivos y bibliotecas en el ámbito de la Sociedad del Conocimiento.
A15 CE15 - Tener capacidad para catalogar y organizar colecciones patrimoniales.
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
B8 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión ya para el aprendizaje a lo largo de su vida.
B9 CG5 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
B10 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
B12 CG8 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C3 CT3 - Habilidades para localizar y analizar información de fuentes diversas.
C6 CT6 - Capacidad de organización y planificación
C8 CT8 - Trabajar de forma colaborativa.
C9 CT10 - Incorporar las TIC en el proceso de investigación y la gestión de la información, el análisis de datos y la difusión y comunicación de resultados.
C10 CT11 - Tener capacidad para actualizar los conocimientos, metodologías y estrategias en la práctica profesional.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental AP1
AP3
Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais AP13
AP15
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo BP2
BP5
BP8
BP9
BP10
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras BP12
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional CP3
CP6
CP8
CP9
CP10

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1: A documentación audiovisual e periodística como recurso cultural e como ben socioeconómico e patrimonial. 1.1. Etapas da documentación audiovisual
1.2. Principios, características, funcións e valor partimonial da documentación audiovisual.
1.3 Receptores da información audiovisual xerada por diferentes entidades
Tema 2: A cadea documental aplicada aos documentos audiovisuais e a súa reversión na sostenibilidade do patrimonio cultural 2.1.Fases da cadea documental.
2.2 Especificidade da análise dos documentos audiovisuais

Tema 3: Documentación en cine e fotografía.
3.1 Características e funcións
3.2 Aplicacións no eido patrimonial

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A13 A15 B2 B5 B10 C3 13 0 13
Trabajos tutelados A1 A3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 C10 1 20 21
Prueba objetiva A1 B12 C3 C6 2 20 22
Lecturas B12 C6 0 15 15
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adoita reservarse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Trabajos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Prueba objetiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
Lecturas O docente facilitará lecturas recomendadas

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Trabajos tutelados A1 A3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 C10 Traballo individual de busca de fontes de información sobre o parimonio audiovisual. As súas características serán explicadas pola profesora. . 10
Lecturas B12 C6 Lecturas dun mínimo de tres artigos dos que haberá que realizar o resumo, unha analise e un comentario 40
Prueba objetiva A1 B12 C3 C6 Preguntas breves e desenrolo dos contidos impartidos 50
 
Observaciones evaluación

É imprescindible aprobar a proba obxectiva para superar esta materia. O traballo individual e as lecturas so sumarán á proba obxectiva se esta está aprobada.

Aquellos/as alumnos/as que tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes


Fuentes de información
Básica

Debido a problemas técnicos, a bibliografía básica será entregada pola profesora o primeiro día de aulas.

Complementária

ALBORNOZ, L., “Las industrias culturales como concepto”. Observatorio, ano 2, nº 2. Buenos Aires: OIC de Buenos Aires, 2000

BORDIEU, P., El amor al arte. Barcelona: Paidós, 2003

BUSTAMANTE, E. (coord), Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación. Industrias culturales en la era digital, Gedisa: Barcelona, 2003

BUSTAMANTE, E., Alternativas en los medios de comunicación digitales, Barcelona: Gedisa, 2008

CUADRADO, M. (coord), Mercados culturales. Doce estudios de marketing, Barcelona: Universitat Ouberta de Catalunya, 2010

Dachary, Alfredo: De la sociedad del espectáculo a la globalización. México: Universidad de Guadalajara-México, 2006

Ewen, Stuart: Todas las imágenes del consumismo. La política del estilo en la cultura contemporánea. México: Grijalbo. 1998,

EUROSTAT: Cultural statistics, 2007 edition. Bruxelas: European Comission, 2007.

Mattelart, A.: Diversidad, cultura, mundialización. Barcelona: Paidós, 2006

Mattelart, A.: La invención de la comunicación. Barcelona: Boch, 1995

Warnier,J.P.: La mundialización de la cultura. Barcelona: Gedisa, 2005

Yúdice, George: “Las industrias culturales: más allá de la lógica puramente económica, el aporte social”. Madrid: Pensar Iberoamérica. 2004.

Zallo, Ramón: Economía de la cultura y la comunicación. Madrid: Akal. 1988.VV.AA.: Economía y Cultura. La tercera cara de la moneda. Bogotá: Convenio Andrés Bello. 2002.

Linares, Juan, Codina, Lluis, Abadal, Ernest e Guallar, Javier. "Periodismo en bases de datos y buscabilidad de la información"- Revista Hipertest.net. Anuario académico sobre Documentación digital y comunicación interactiva, nº 14, 2016, pp.1-61


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías