Identifying Data 2020/21
Subject (*) Mesopotamian Archaeology Code 710537017
Study programme
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Lecturers
Montero Fenollos, Juan Luis
E-mail
juan.fenollos@udc.es
Web
General description Esta materia céntrase no estudo das grandes civilizacións que, entre o IV e o I milenio a. C., establecéronse na chaira aluvial delimitada polos ríos Tigris e Éufrates no actual Iraq e parte de Siria, a saber: Sumer, Acad, Asiria e Babilonia.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Análise de fontes documentais
Traballo tutelado


*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral (docencia asincrona, pwp con audio).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams, Moodle e amail.

4. Modificacións na avaliación
Non

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 (CE-2) Ser capaz de colaborar na xestión de coleccións e museos.
A5 (CE-5) Adquirir as capacidades necesarias para dirixir actividades de campo, de prospección e de escavación arqueolóxica e de tratamento e estudo de materiais e mostras.
B6 ( CG-1) Que os estudantes demostrasen unha comprensión sistemática dun campo de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo;
B9 ( CG-4) Que os estudantes sexan capaces de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas;
B10 ( CG-5) Que os estudantes saiban comunicarse cos seus colegas, coa comunidade académica no seu conxunto e coa sociedade en xeral acerca das súas áreas de coñecemento;
B12 ( CG-7) Que os estudantes demostrasen ao longo da investigación capacidade para establecer relacións mutuas entre os tres eixos principais que configuran o programa: histórico, arqueolóxico-artístico e lingüístico-literario.
B14 ( CG-9) Que sexan capaces de abrir vías de especialización novas no ámbito dos estudos arqueolóxicos.
B15 ( CG-10) Que a súa formación avanzada contribúa ao desenvolvemento cultural europeo a través da correcta transmisión e interpretación crítica do patrimonio histórico e cultural do mundo clásico
C1 ( CT-1) Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos xenerais e específicos, que inclúe o acceso por Internet, vendo as súas enormes posibilidades e potenciando a capacidade discriminatoria do alumno sobre os seus contidos.
C2 ( CT-2) Xestionar de forma óptima o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros na toma de decisións.
C3 ( CT-3) Potenciar a capacidade de traballo en equipo, en contornas cooperativas, pluridisciplinares ou de alto nivel competitivo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Estudar e comprender a evolución das civilizacións mesopotámicas. AC2
AC5
Comprender a dinámica das primeiras cidades da historia. BC6
BC9
BC10
BC12
BC14
BC15
Comprender a relevancia histórica das achegas de Mesopotamia. CC1
CC2
CC3

Contents
Topic Sub-topic
• Mesopotamia: xeografía, redescubrimiento e periodización.
• Fuentes para o estudo de Mesopotamia I: o tell.
• Fuentes para o estudo de Mesopotamia II: os textos cuneiformes.
• Primeiras cidades I: urbanismo.
• Primeiras cidades II: arquitectura..
• Mesopotamia hoxe: patrimonio arqueolóxico e conflito

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A2 A5 B6 B9 B10 B12 B14 B15 C1 C2 C3 14 0 14
Supervised projects B14 B15 C1 C2 C3 40 0 40
Guest lecture / keynote speech A5 A2 21 0 21
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Estudo de textos e documentos arqueolóxicos: casos prácticos.
Supervised projects Traballo individual sobre a materia.
Guest lecture / keynote speech Contidos teóricos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Asesoramento sobre a temática do traballo e as fontes.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A2 A5 B6 B9 B10 B12 B14 B15 C1 C2 C3 Estudo de dous casos prácticos. 30
Supervised projects B14 B15 C1 C2 C3 Traballo sobre arqueoloxía de Mesopotamia. 70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Z. Bahrani, Mesopotamia. Ancient Art and Architecture, London, 2017.

P. Bienkowski y A. Millard, Dictionary of the Ancient Near East, London, 2000.

P. Bordreuil et al., Les débuts de l’Histoire. Le Proche-Orient, de l’invention de l’écriture à la naissance du monothéisme, Paris, 2008.

P. Butterlin, Histoire de la Mésopotamie. Paris, 2019.

R. da Riva y J. Vidal eds. Descubriendo el antiguo Oriente, Barcelona, 2015.

B. Foster y K.P. Foster, Las civilizaciones antiguas de Mesopotamia, Barcelona, 2011.

J.L. Huot, Une archéologie des peuples du Proche-Orient, 2 vols. Paris, 2004.

F. Joannès ed., Dictionnaire de la civilisation mésopotamienne, Paris, 2001.

A. Kurt, El Oriente Próximo en la Antigüedad, 2 vols. Barcelona, 2000.

B. Lafont et al., La Mésopotamie: De Gilgamesh à Artaban 3300-120 av. J.-C.: De Gilgamesh à Artaban (3000 av.-120 av. J.-C.), Paris, 2017.

M. Liverani, El antiguo Oriente, Barcelona, 1996.

J.C. Margueron, Los mesopotámicos, Madrid, 1996.

J.C. Margueron, Cités invisibles. La naissance de l’urbanisme au Proche-Orient ancien, Paris, 2013.

P. Matthiae, Dalla terra alla storia. Scoperte leggendarie di archeologia orientale, Torino, 2018.

E.M. Meyer ed., The Oxford Encyclopedia of Archaeology in the Near East, 5 vols., 1997.

J.L. Montero Fenollós, Breve historia de Babilonia, Madrid, 2012.

D. Nadali y A. Polcaro eds. Archeologia della Mesopotamia antica, Roma, 2015.

J.M. Sasson, Civilizations of the Ancient Near East, 4 vols., Peabody, 2000.

A.L. Oppenheim, La antigua Mesopotamia, Madrid, 2000.

J.N. Postgate, La Mesopotamia arcaica, Madrid, 1999.

D.T. Potts, A Companion to the Archaeology of the Ancient Near East, Oxford, 2012.

G. Roux, Mesopotamia. Historia política, económica y cultural, Madrid, 1997.

M. Roaf, Mesopotamia y el antiguo Oriente Medio, 2 vols., Madrid, 1992.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.