Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Informática Aplicada Código 710G01004
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Gestal Pose, Marcos
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
Profesorado
Gestal Pose, Marcos
Porto Pazos, Ana Belen
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
ana.portop@udc.es
Web
Descrición xeral Familiarizarse con los computadores, sus funciones, manejo básico y sus componentes. Usar las aplicaciones informáticas más frecuentes, ofimática, internet, etc. Producir y reproducir documentos en cualquier soporte y formato con vista a su difusión. Saber comunicar utilizando los recursos de las nuevas tecnologías. Estar en disposición de utilizar las principales herramientas informáticas de gestión de datos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A20 Coñocemento e aplicación das tecnoloxías da información que se empregan nas unidades de servizos de información nos procesos de transferencia de información
A21 Habilidades para analizar, asesorar e formar produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como habilidades dos procesos de negociación e comunicación
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo
B11 Capacidade de xestión da información relevantes.
B12 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
B16 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
B23 Habilidades no uso de software xenérico.
B25 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse
B26 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade
B31 CB4-Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B32 CB5-Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber manejar el sistema de archivos y organizar la información en un ordenador personal. A20
B1
B2
B4
B11
B23
B25
C1
Saber crear documentos de texto complejos con secciones, estilos, figuras, tablas y referencias cruzadas. A20
B1
B2
B4
B5
B11
B23
B25
C1
C3
C6
C8
Saber utilizar un gestor de referencias bibliográficas. A20
B1
B2
B4
B5
B26
C1
C3
C6
C8
Saber gestionar información en una hoja de cálculo. A20
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C3
C6
C8
Saber gestionar información en una base de datos. A20
B1
B2
B4
B5
B12
C1
C3
C6
C8
Saber crear contenido multimedia de diversos tipos (imágenes, gráficos, sonido, vídeo, etc.) A20
B1
B2
B4
B5
C1
C3
C6
C8
Saber crear presentaciones multimedia. A21
B1
B2
B4
B5
B7
B16
B31
B32
C1
C3
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Computadores y Fundamentos de sistemas de archivos -- Historia de los computadores
-- Hardware
-- Software
-- Sistemas Operativos
-- Redes de ordenadores
-- Internet
Edición de documentos de texto -- Introducción
-- Estilos de texto
-- Estructuración de contenidos
Gestión de la información en hojas de cálculo -- Introducción
-- Datos
-- Gráficos
-- Procesado
Gestión de la información en bases de datos -- Introducción
-- Modelización
-- Consultas
-- Formularios
Creación de contenido multimedia -- Imágenes digitales
-- Gráficos
-- Sonido y vídeo
-- Presentaciones

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A20 A21 B1 B2 B4 B5 B25 B26 12 48 60
Proba mixta B11 B16 B23 B31 B32 C1 C3 2 10 12
Estudo de casos B7 C6 C8 12 12 24
Aprendizaxe colaborativa B2 B3 B4 B12 12 12 24
Actividades iniciais B1 C8 1 0 1
Sesión maxistral A11 B3 C1 C6 C8 12 12 24
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización, por parte de cada alumno y de forma individual, de proyectos en los que se ponga en práctica lo aprendido en cada tema de la materia.
Proba mixta Realización de una prueba escrita individual donde habrá preguntas abiertas de desarrollo y preguntas de respuesta breve.
Estudo de casos Presentación a los alumnos de casos reales que deben ser resueltos utilizando los conocimientos impartidos en la materia.
Aprendizaxe colaborativa Resolución, por parte de equipos de alumnos, de problemas de tamaño reducido relacionados con los contenidos de la materia.
Actividades iniciais Prueba inicial para establecer las competencias y conocimientos tecnológicos del alumnado de la materia.
Sesión maxistral Se impartirán aulas en las que se presentarán contenidos teóricos en combinación con ejercicios prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Aprendizaxe colaborativa
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Se estima que entre el alumnado habrá diferencias notables tanto en cuanto a su familiarización con conceptos y términos informáticos, como en cuanto a las habilidades para el manejo de herramentas informáticas. Por ello, se prevé desarrollar una atención personalizada para las prácticas en el aula y para los trabajos que desarrollarán de forma individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A11 B3 C1 C6 C8 Se evaluará la asistencia y participación del alumno/a en el aula 5
Aprendizaxe colaborativa B2 B3 B4 B12 Se evaluará el desarrollo por parte de los alumnos del problema planteado así como la interacción entre los miembros del grupo. 15
Estudo de casos B7 C6 C8 Se evaluará la solución aplicada el por los alumnos al problema planteado así como la interacción entre los miembros del grupo. 15
Proba mixta B11 B16 B23 B31 B32 C1 C3 Prueba individual escrita sobre contenido teórico-práctico 35
Traballos tutelados A20 A21 B1 B2 B4 B5 B25 B26 Se evaluará la calidad de los trabajos realizados 30
 
Observacións avaliación

“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”


Fontes de información
Bibliografía básica

Informática básica / Francisco Javier Martín Martínez, coordinador José Luis Raya Cabrera.

Martín Martínez, Francisco José.

Madrid : Ra-Ma, [2003]

Fundamentos de bases de datos / Abraham Silberschatz, Henry F. Korth, S. Sudarshan

Silberschatz, Abraham.

Madrid : McGraw-Hill, [1998],2000

Office 2007 paso a paso

Joyce Cox - Anaya Multimedia - 2007

Google Maps
http://maps.google.es/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías