Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Historia de América e da Expansión Europea Código 710G01021
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Profesorado
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Web
Descrición xeral Se persigue una aproximación a la realidad americana desde la etapa anterior al Descubrimiento hasta la pérdida definitiva de las colonias en 1898. Las instituciones, la sociedad, la economía y la cultura vertebrarán el estudio, tanto de la América Colonial como del resto de áreas que estuvieron sometidas a potencias europeas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Sin modificaciones.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Prueba objetiva.

*Metodoloxías docentes que se modifican
La docencia expositiva se sustituye por material audiovisual con los temas elaborado por el profesor.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, Skype, Zoom, Teams

4. Modificacións na avaliación
Prueba objetiva 50%
Trabajo tutelado 50%

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sin modificaciones.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñocemento das producións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura e Institucións)
A2 Coñocemento do pasado desde un punto de vista diacrónico
A10 Coñecemento de linguas modernas
A11 Coñecemento das técnicas e métodos de traballo e análise das ciencias humanas e sociais
A12 Uso correcto, oral e escrita, das linguas propias
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo
B8 Comunicación oral e escrita nas linguas propias
B10 Capacidade de análise e de síntese.
B11 Capacidade de xestión da información relevantes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer la evolución histórica de América A1
A2
B8
B10
C4
Conocer las fuentes de información para la Historia de América A2
A11
C3
Conocer las metodologías adecuadas para la elaboración de trabajos A11
B4
B8
B11
C3
Aprender a exponer oralmente y por escrito A10
A11
A12
B1
B8
B10
B11
C1
C3
Poner en valor la importancia del conecimiento de la historia, y de la cultura en general, en la formación integral del ciudadano como sujeto libre y crítico B1
B3
B6
C4
C6
C7
B7
B8
B10
B11
C1
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. El origen del hombre americano.
2. Las áreas culturales de América en 1492.
3. Las altas culturas de Mesoamérica: aztecas y mayas
4. La cultura inca.
5. La expansión europea y los descubrimientos geográficos.
6. Colón y el descubrimiento de América.
7. Las exploraciones en el siglo XVI.
8. La Conquista y su régimen.
9. La Iglesia en Indias.
10. El gobierno de las Indias: siglos XVI-XVIII
11. La demografía indiana: siglos XVI-XVIII
12. La economía hispanoamericana: siglos XVI-XVIII
13. La sociedad hispanoamericana: siglos XVI-XVIII
14. El Brasil colonial.
15. La colonización inglesa y francesa en América. La rebelión de las Trece Colonias
16. Las independencias hispanoamericanas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 40 40
Sesión maxistral A1 A2 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 21 0 21
Discusión dirixida 11 8 19
Recensión bilbiográfica 0 50 50
Análise de fontes documentais 6 10 16
Proba obxectiva A1 A2 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura de material bibliográfico seleccionado por el docente al objeto de profundizar en los contenidos de la materia
Sesión maxistral Exposición oral completada con la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje de Historia de América y de la expansión colonial europea.
Discusión dirixida Debate en el aula moderado por el docente sobre materias relacionadas con los contidos de la asignatura a partir de documentación impresa o audiovisual

Recensión bilbiográfica Reseña de un libro o de articulos elegido por el profesor
Análise de fontes documentais Iniciación del alumno en la consulta de documentación histórica referida a los conteidos de la asignatura
Proba obxectiva Examen de los contenidos expuestos en clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Discusión dirixida
Recensión bilbiográfica
Descrición
Polo que corcirne á discusión dirixida, o tema será elixido polo profesor que tamén fixará a metodoloxía adecuada para que o alumno analice e comente o contido dos textos e/ou material audiovisual base do debate moderado polo docente

En canto á proba obxectiva, o profesor aclarará a modalidade do exame e os criterios de puntuación. Ademais resolverá individualmente as dúbidas do alumnado sobre o que se pregunta na devandita proba

No caso da recensión bibliográfica, o profesor marcará as pautas metodolóxicas e fará un seguimento do traballo do alumno


As dúbidas que xurdan durante as sesións maxistrais resolveranse na aula. As consultas relativas a lecturas e outras cuestións atenderanse en horario de titorías e tamén por correo electrónico

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Se puntuará el examen téorico sobre contenidos impartidos en clase en función de los conocimientos demostrados en esta prueba y también se valorara la claridad expositiva y el nivel léxico-gramatical 40
Discusión dirixida Se tendrá en cuenta el grado de participación del alumno y la solidez de sus reflexiones y razonamientos sobre los temas debatidos 25
Recensión bilbiográfica Se valorará la capacidad de análisis y de síntesis del material objeto de recensión, además de la claridad expositiva y el nivel léxico-gramatical de este trabajo escrito 35
 
Observacións avaliación

“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”


Fontes de información
Bibliografía básica

ALFONSO MOLA, M., Historia de la América española (1492-1824), Madrid, 2002.

BENNASSAR, B., La América española y la América portuguesa, siglos XVI-XVIII, Madrid, 1996.

CÉSPEDES DEL CASTILLO, G., América hispánica (1492-1898), Barcelona, 1992.

CÉSPEDES DEL CASTILLO, G., Textos y documentos de la América hispánica (1492-1898), Barcelona, 1992.

CHEVALIER, F., América Latina de la independencia a nuestros días, México, 1999.

DEGLER, C., Historia de Estados Unidos, Barcelona, 1986.

HANKE, L., La lucha española por la justicia en la conquista de América, Madrid, 1967.

LOCKHART, J., América Latina en la Edad Moderna. Una historia de la América Española y el Brasil coloniales, Madrid, 1992.

LYNCH, J., Las revoluciones hispanoamericanas, 1808-1826, Barcelona, 1998.

MORALES PADRÓN, F., Átlas Histórico Cultural de América, Las Palmas de Gran Canaria, 1988.

PÉREZ, J., Los movimientos precursores de la emancipación en Hispanoamérica, Madrid, 1982.

STEIN, S. J. - STEIN, B. H., La herencia colonial de América Latina, México, 1990.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Historia Medieval/710G01016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Historia Moderna/710G01024

Materias que continúan o temario
Historia Contemporánea/710G01026
Historia de España Contemporánea/710G01039

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías