Identifying Data 2022/23
Subject (*) Social Anthropology and Current Problems Code 710G01025
Study programme
Grao en Humanidades
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Garate Castro, Luis Alberto
E-mail
luis.garate@udc.es
Lecturers
Garate Castro, Luis Alberto
E-mail
luis.garate@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the different goods and heritage resources and their juridical regime.
A3 Knowledge of the space and of the territory.
A5 Knowledge of cultural and environmental development strategies.
A6 Knowledge of the individual and social human behaviour
A7 Syncronic and diachronic knowledge of diverse current cultural and present realities.
A8 Basic knowledge of the contemporary socio-political reality.
A11 Knowledge of techniques and methods of work and analysis of the human and social sciences.
A15 Environmental and heritage impact assessment.
A17 Innovation in the presentation and dissemination of culture.
B3 Apply a critical, logical and creative thinking.
B5 Work collaboratively.
B6 Behave with ethics and social responsibility as a citizen and as a professional.
B10 Capacity for analysis and synthesis.
B12 Ability to integrate themselves into multidisciplinary teams.
C4 To develop oneself to exercise an open, educated, critical, committed, democratic and united citizenship, capable of analyzing reality, diagnosing, problems, formulating and implementingknowledge-based solutions, which are guided towards the common good.
C7 Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life.
C8 Assess the importance of research, innovation and technological development in the economic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas.. A1
A3
A5
A6
A7
A11
A15
A17
B3
B5
B6
B10
B12
C4
C7
C8
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. A1
A3
A5
A6
A7
A8
A11
A15
A17
B3
B5
B6
B10
B12
C4
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. O modelo hexemónico no que vivimos. 1.1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos.
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas.
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. 2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante.
2.5. Unipolaridade vs miltipolaridade.
3. Os límites do Desenvolvemento. 3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar.
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. 4.1. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico.
5. Migracións internas. 5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo.
6. Migracións externas. 6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas.
7. Desenvolvemento e problema ambiental. 7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas.
8. Saúde e Educación no mundo global. 8.1. Problemas, dificultades, prospectivas.
9. Desigualdades de xénero 9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero.
10. A fenda dixital 10.1. A fenda dixital como problema no mundo actual.
11. A desigualdade social como problema. 11.1. Dimensións do problema.
11.2. Alternativas
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. 12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. A guerra "proxy"
12.4. O caso de Oriente Medio.
12.5. O caso dos conflitos na Europa.
12.6. Do conflito social ao conflicto relixioso.
12.7. O factor étnico nos conflitos.
12.8. Nacionalismo e conflito.
12.9. Pobreza e conflito.
12.10. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos
conflitos bélicos.
12.11. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 6 30 36
Objective test A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 2 40 42
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 6 60 66
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Dinámicas de discusión y participación en torno a temas, ideas, conceptos con el objetivo de una mayor comprensión de los mismos.
Objective test Presentación y defensa oral de un trabajo definido y ejecutado por cada alumn@.

Se valorará la aplicación correcta e inclusión de conceptos aportados por la disciplina en la defensa del contenido expuesto.

Se valorará una exposición apoyada en herramientas TICs con apoyo documental.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral con apoyo de lecturas, documentos gráficos, documentales etnográficos, etc.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Objective test
Description
Seguimiento personalizado do traballo do alumno/a en sesións específicas de traballo dirixido.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 Asistencia a clase e participación activa do alumnado. 20
Seminar A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 Grao de participación.
Calidade de participación.
10
Objective test A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 Exposición e defensa dun tema elixido polo alumno. Valoraranse os seguintes aspectos:
Viabilidade da proposta temática.
Grao de motivación que dá lugar á elección dun tema particular.
Definición clara dos obxectivos.
Pertinencia e coherencia do esquema resultante.
Justiicación da metodoloxía empregada.
Grao de sistematización da información tratada.
Conclusións e a súa xustificación
Manexo de conceptos e termos antropolóxicos na exposición do tema.
70
 
Assessment comments

Aqueles/as alumnos/as que teñan algunha clase
de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, que falen
co/a profesor/á comezos do curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes.

A penalización por plaxio debidamente probado é suspenso

A avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que a primeira


Sources of information
Basic Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo". RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. . Alianza Editorial
Ana de Miguel (2015). Ana de Miguel, Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Cátedra, Madrid
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. Paidós.
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. Paidós
David Harvey (2007). Breve historia del neoliberalismo. Akal. Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo..
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. Editorial Universidad del Cauca. Colombia,

Complementary Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, Madrid.
Kottak, C. (1996). Antropología. Una exploración de la diversidad humana.. McGraw Hill. Madrid
Recoméndanse dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para determinados aspectos específicos:
- KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana. Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996.
- EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.