Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Knowledge of the different goods and heritage resources and their juridical regime. |
A3 |
Knowledge of the space and of the territory. |
A5 |
Knowledge of cultural and environmental development strategies. |
A6 |
Knowledge of the individual and social human behaviour |
A7 |
Syncronic and diachronic knowledge of diverse current cultural and present realities. |
A8 |
Basic knowledge of the contemporary socio-political reality. |
A11 |
Knowledge of techniques and methods of work and analysis of the human and social sciences. |
A15 |
Environmental and heritage impact assessment. |
A17 |
Innovation in the presentation and dissemination of culture. |
B3 |
Apply a critical, logical and creative thinking. |
B5 |
Work collaboratively. |
B6 |
Behave with ethics and social responsibility as a citizen and as a professional. |
B10 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B12 |
Ability to integrate themselves into multidisciplinary teams. |
C4 |
To develop oneself to exercise an open, educated, critical, committed, democratic and united citizenship, capable of analyzing reality, diagnosing, problems, formulating and implementingknowledge-based solutions, which are guided towards the common good. |
C7 |
Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life. |
C8 |
Assess the importance of research, innovation and technological development in the economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas.. |
A1 A3 A5 A6 A7 A11 A15 A17
|
B3 B5 B6 B10 B12
|
C4 C7 C8
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17
|
B3 B5 B6 B10 B12
|
C4 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O modelo hexemónico no que vivimos. |
1.1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos.
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas. |
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. |
2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante.
2.5. Unipolaridade vs miltipolaridade. |
3. Os límites do Desenvolvemento. |
3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar. |
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
4.1. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
5. Migracións internas. |
5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo. |
6. Migracións externas. |
6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas. |
7. Desenvolvemento e problema ambiental. |
7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas. |
8. Saúde e Educación no mundo global. |
8.1. Problemas, dificultades, prospectivas. |
9. Desigualdades de xénero |
9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero. |
10. A fenda dixital |
10.1. A fenda dixital como problema no mundo actual. |
11. A desigualdade social como problema. |
11.1. Dimensións do problema.
11.2. Alternativas |
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. |
12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. A guerra "proxy"
12.4. O caso de Oriente Medio.
12.5. O caso dos conflitos na Europa.
12.6. Do conflito social ao conflicto relixioso.
12.7. O factor étnico nos conflitos.
12.8. Nacionalismo e conflito.
12.9. Pobreza e conflito.
12.10. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos
conflitos bélicos.
12.11. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
6 |
30 |
36 |
Objective test |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
2 |
40 |
42 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
6 |
60 |
66 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Dinámicas de discusión y participación en torno a temas, ideas, conceptos con el objetivo de una mayor comprensión de los mismos. |
Objective test |
Presentación y defensa oral de un trabajo definido y ejecutado por cada alumn@.
Se valorará la aplicación correcta e inclusión de conceptos aportados por la disciplina en la defensa del contenido expuesto.
Se valorará una exposición apoyada en herramientas TICs con apoyo documental.
|
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral con apoyo de lecturas, documentos gráficos, documentales etnográficos, etc. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Seminar |
Objective test |
|
Description |
Seguimiento personalizado do traballo do alumno/a en sesións específicas de traballo dirixido. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
Asistencia a clase e participación activa do alumnado. |
20 |
Seminar |
A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
Grao de participación.
Calidade de participación. |
10 |
Objective test |
A1 A3 A5 A6 A7 A8 A11 A15 A17 B3 B5 B6 B10 B12 C4 C7 C8 |
Exposición e defensa dun tema elixido polo alumno. Valoraranse os seguintes aspectos:
Viabilidade da proposta temática.
Grao de motivación que dá lugar á elección dun tema particular.
Definición clara dos obxectivos.
Pertinencia e coherencia do esquema resultante.
Justiicación da metodoloxía empregada.
Grao de sistematización da información tratada.
Conclusións e a súa xustificación
Manexo de conceptos e termos antropolóxicos na exposición do tema. |
70 |
|
Assessment comments |
Aqueles/as alumnos/as que teñan algunha clase
de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, que falen
co/a profesor/á comezos do curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes. A penalización por plaxio debidamente probado é suspenso A avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que a primeira
|
Sources of information |
Basic
|
Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo". RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. . Alianza Editorial
Ana de Miguel (2015). Ana de Miguel, Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Cátedra, Madrid
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. Paidós.
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. Paidós
David Harvey (2007). Breve historia del neoliberalismo. Akal. Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo..
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. Editorial Universidad del Cauca. Colombia, |
|
Complementary
|
Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, Madrid.
Kottak, C. (1996). Antropología. Una exploración de la diversidad humana.. McGraw Hill. Madrid |
Recoméndanse dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para determinados aspectos específicos: - KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana. Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996. - EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|